Gå til innhold
Hundesonen.no

hvilket fòr bruker du?


Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

hvilket fòr bruker du?

hva slags fòr kan du anbefale til en blanding av puddel og cairn terrier på 3 år, som ikke er alt for aktiv;) ???

Naboen min som har cairn terrier bruker Royal Canin sitt sensibel fôr for små hunder. Hun fungerer veldig godt på det, da hun har litt lett for å legge på seg...

Håper du finner et godt og riktig fôr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Eukanuba på Teddy, er veldig fornøyd med dette :)

Har lenge hatt litt problemer med å finne et for som han faktisk liker.

Men euk er det han har gått lengst på uten å blit matlei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har brukt Pro Plan i 1 år og fornøyd med det.

I tillegg får hun olje fra OmegaNor og Plaque Off

Sambo sin hund får også PP. Han klødde en del før, men etter å ha byttet til PP forsvant dette :)

Bruker normal i sommer mnd og bytter ca 1 mnd før jakta. Hele høsten går de på aktiv ( preformance ) og på vintern veksler vi litt. Spørs hvor hardt vi bruker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Hills l/r og puppy (til valpen og den drektige tispa) Dette fungerer de veldig bra på. Gir i tillegg fiskeolje og Noni Canine iblant for bedre Pels og immunsystem.

Det er som de andre sier bare å prøve seg fram; Men husk- Du får som regel det du betaler for, så jeg vil anbefale deg å styre unna alt som selges i matvarebutikker o.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Bruker Olivers, men nå er det no gæli med det altså :)

Milo setter seg ned til å bæsje, men det kommer jo ingenting. Bare små-sludd.

En gang i blandt kommer det en stooor klatt :P

Kan også være pga tygge-godiser som han har fått mye av i det siste. Skal ikke gi han på en stund nå, og se om det endrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Olivers og er kjempe fornøyd! Avføringen er fast, det er lite, lukter ingenting (før når hun gikk på eukanuba og hill's fikk hun minst dobbelt så mye avføring som hun har nå, og den var bløt og luktet) og pelsen er kjempefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går det på Vom & Hundemats nr 33, V&Hs storfevom, og V&Hs kylling. Pluss kalkun- og kyllinghalser, lever, hønskegomp, oksehaler, hele høns, lammeribbe, svinenakkekoteletter, egg, slakteavfall som nevøen min skaffer fra slakteren hvor han jobber, osv.

Resultatet er fast, minimal avføring, ikkeno' hundeånde, ikkeno' hundelukt, veldig lite røyting, og en hund som er i utrolig fin form. Jeg har stilt ham ut noen ganger, og er kjempefornøyd med å få "excellent muscular condition" på kritikken.

En annen fordel er at jeg, som er hundeallergiker, faktisk tåler hunder som ikke spiser kornbaserte fôr. V&H inneholder ikke kornprodukter, så jeg har forlengst droppet allergitablettene (dvs om vinteren, for om sommeren sliter jeg med pollenallergi...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...