Gå til innhold
Hundesonen.no

Menneske som hinder!


ida

Recommended Posts

I går kveld trente vi litt med Fibi, datteren min og meg. Jeg var på alle fire som bord, opp med beinet som hoppehinder, beina som slalomhinder og et svært mislykket forsøk på å bruke armene som hjul. 11 åringen trente og jeg var bare levende hindre. Veldig morsomt alternativ når man trenger å finne på konstruktive ting med både barn og hund og agilitybanen er veldig langt herfra. :D Tenkte at hvis vi øver skikkelig, så kan det faktisk bli et ok "program" av det. Legger vi inn litt snurr og slikt, så har vi nesten litt freestyle på gang!

Har noen av dere noen ideer om momenter vi kan trene inn og kanskje det er på tide at jeg begynner med klikker i denne sammenheng. Off, jeg får liksom aldri ut fingern med den klikkeren :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld trente vi litt med Fibi, datteren min og meg. Jeg var på alle fire som bord, opp med beinet som hoppehinder, beina som slalomhinder og et svært mislykket forsøk på å bruke armene som hjul. 11 åringen trente og jeg var bare levende hindre. Veldig morsomt alternativ når man trenger å finne på konstruktive ting med både barn og hund og agilitybanen er veldig langt herfra. ;) Tenkte at hvis vi øver skikkelig, så kan det faktisk bli et ok "program" av det. Legger vi inn litt snurr og slikt, så har vi nesten litt freestyle på gang!

Har noen av dere noen ideer om momenter vi kan trene inn og kanskje det er på tide at jeg begynner med klikker i denne sammenheng. Off, jeg får liksom aldri ut fingern med den klikkeren :D .

Ja, dette kan fint være med i ett freestyle-program....:-)

Jeg regner med at du mener øvelser som "involverer" deg på en eller annen måte?

Vel, jeg kan nevne noen: Slalom ser jeg du allerede nevner, men den kan gjøres i flere varianter. Regner med at du har trent med deg og hund forover? Her kan du trene den inn ved at du går bakover, mens hunden går forover. Motsatt inngang, så det er alltid myyyye verre for oss tobente enn for hunden. ;) Ellers er det jo råstilig når hunden rygger slalom sammen med deg, men kanskje ikke av de enkleste øvelsene...

Åttetall, samme prinsipp, bare at du står rolig. Åttetall rundt armer, med deg på alle fire, evt. at du går fremover på alle 4, så har du slalom mellom armene. (Attilla gjør dette i et freestyleprogram, ganske kult).

Armene som hopphinder selvfølgelig, mange varianter. Bena som hinder, både foran, bak og på siden. Jeg liker helst å bare knekke i kneet og løfte foten bakover, da klarer jeg i det minste å holde balansen... :D Evt sette den ene foten mot den andre leggen, så kan hunden hoppe gjennom.

Du snurrer rundt, mens hunden løper rundt deg i motsatt retning

Ganske kult hvis hunden står med rompa mot deg, og rygger mellom bena dine, før den kommer opp på venstre side.

"Jenka" med hunden bak deg, og labbene på ryggen din.

Hund som hopper opp i armene til mor er jo alltid sjarmerende. ;)

Ellers så er det jo og morsomt med rekvisitter ala en stokk eller rokkering. Det utvider jo og mulighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...