Gå til innhold
Hundesonen.no

Vintervalp !


Michelle

Recommended Posts

Hei alle sammen,

som dere sikkert vet har jeg bare en natt igjen uten Askepott, jeg skal hente henne IMORGEN :) Flower Flash :D

Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaringer med "Vintervalper" ? Hun har jo ikke fått være noe ute, pga. kulden - en så liten chihuahua hadde nok kunne ta skade av å være ute mye på denne tiden av året.

Hun har fått gjøre fra seg på avispapir, men ikke noe annet enn det. Jeg har lest litt om vintervalper, og det står at de blir renslige til våren nesten 100% av gangene, men at man bare må ta den treningen man vanligvis ville gjort med det samme, litt senere.

Jeg blir vel kanskje nødt å bruke aviser jeg da !

Fint om noen av dere andre har erfaringer og vil fortelle :(

Hilsen Michelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi fik Rocky var han 12 uker og det var i februar måned..

Så litt vinterhund var han da :D Men der var ingen problemer med og gå turer med han. Men nå fryser din rase sikkert mere end denne :wink:

Så hvis det er mye kaldt da kan du jo bare lige gå ut en liten tur.. Men i starten vil valpen sikkert være mye usikker når den skal ut og gå. Kunne nesten ikke få Rocky med os. Hehehe. Og da vi kom litt hen av vejen og ville slippe han da løb han hjem :mrgreen:

Så vi fik os noen løpe turer, eller det vil sige at kjæresten gjorde det :)

Så en god ide er nok og gå de samme steder rundt nabolaget med valpen din i starten, så den ikke føler sig utryg av og være langt vekk hjemmefra :(

Men også så den kan tisse og bæsje der hvor den pleier. Kunne nesten ikke få Rocky til og gjøre fra seg nye steder..

Vi har ikke brukt aviser her hjemme. Da jeg føler at det kan bli en dårlig vane for hunden, jeg har i stedet stået op flere gange om natten får og gå ned med hunden.. Og tror det gav pote jeg da, for etter 3 uker kunne han sove en hel natt uten og måtte ur :D

Og han tissede kun 3 gange indenfor. Han bæsjet aldrig indenfor. Så det var deilig og få han så fort husren 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å ha en kattekasse til valpen da? vet om folk som har det.

eller du får lære hunden til å tisse på aviser også får du heller når hunden vet at det å tiss på avisen er ok bare flytte avisen næremere døren for hver dag og så til slutt uten for døren for så å lære hunden å tisse ute i stedet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA men jeg hører mye negativt om det, i forhold til at hund er hund og ikke katt, men kasse eller avis, det går jo for det samme, men etterhvert kan man ta avisen ut, så gjør hun fra seg oppå den, pluss at det ikke blir så kalt på potene hennes da :)

Får håpe det ordner seg hehe !

Hilsen Michelle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I HOPE SO !!!!! Vil ikke ha konstant tissing og bærsjing i leiligheten, det blir det ikke noe av hehe. Okei å gjøre feil innimellom og en del i starten, men ikke når man er "STOR" hund (voksen) Chihuahuaen blir jo ikke akkurat stor hund hva enn den gjør tihii... :)

Hilsen meg ! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei,

tror ikke oppdretter har hatt henne noe ute, så da jeg satte henne på marka idag, hutra hun fælt, jeg lot henne stå litt for å se om det roet seg, men det bare ble verre og verre !

- da tenkte jeg: "Okei, nok for idag" Så prøver vi heller litt imorra og, så kanskje hun venner seg til det en gang :)

Får se om det ordner seg, det gjør det nok - det MÅ det :( hehe..

Hilsen oss- voff voff !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...