Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan noen gi meg en anbefaling


Guest Vicky

Recommended Posts

Guest Vicky

Hei! Jeg skal kjøpe meg et stoffbur som må være lett å sette sammen. Er det noen som vil anbefale noen nettbutikk? Også lurer jeg på hvilken størrelse jeg må kjøpe når jeg har en hund på 48,5 cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Jeg var på plantasjen her for en stund siden. Der solgte de flotte tøybur til 299! Det var to størrelser. Det største var perfekt til Aussie :P

ok! det skal jeg sjekke. Men er kvaliteten veldig god når den koster 299? trodde jeg måtte høyere opp i pris... men mulig jeg tar feil.. hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt til å kjøpe det på plantasjen,men ble frarådet å ikke gjøre det fordi taket datt ned i hodet på hunden og at det var dårlig kvalitet...-Det jeg hørte hvertfall,om det er sant vet jeg ikke.

Men hvorfor si det hvis et ikke er sant(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! det skal jeg sjekke. Men er kvaliteten veldig god når den koster 299? trodde jeg måtte høyere opp i pris... men mulig jeg tar feil.. hehe :angry:

Vet om flere som har de.. Alle er kjempe fornøyd :lol: Har tenkt å kjøpe selv også. De er lette, og greie å ha med på utstillinger og slik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt til å kjøpe det på plantasjen,men ble frarådet å ikke gjøre det fordi taket datt ned i hodet på hunden og at det var dårlig kvalitet...-Det jeg hørte hvertfall,om det er sant vet jeg ikke.

Men hvorfor si det hvis et ikke er sant(?)

Hihi - skal jeg fortelle deg hvorfor taket detter i hodet på hunden? Fordi noen utrolig lure hundeeiere (som meg selv), ikke har greid å oppdage at det ligger noen stenger under buret i en egen lomme som skal festes på for å holde taket oppe... Nå er det satt opp ordentlig og jeg er kjempefornøyd :angry:

Det er absolutt stort nok til Vicky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi - skal jeg fortelle deg hvorfor taket detter i hodet på hunden? Fordi noen utrolig lure hundeeiere (som meg selv), ikke har greid å oppdage at det ligger noen stenger under buret i en egen lomme som skal festes på for å holde taket oppe... Nå er det satt opp ordentlig og jeg er kjempefornøyd :D

Det er absolutt stort nok til Vicky!

Hi hi :rolleyes: Det samme gjorde jeg også når jeg lånte det :angry: Stengene ligger i en "lomme" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Jeg kjøpte cabanabur : http://www.hundensnettbutikk.no/

Nei.den er ikke den billigste men den har en høy kvalitet og jeg er knallfornøyd.Loke er relativt rolig og sindig i tøybur hard et vist seg så jeg har ikke fått ekstrem testet den heldigvis :lol:

Er ikke redd for å gå opp i pris. :angry: Kun det beste for hunden :D Det cabanaburet så ganske lovende ut. :P

Jeg har Portable Pethome og er kjempefornøyd med det. smile.gif

har du link? Vil gjerne se på litt forskjellig før jeg bestemmer meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også det fra Plantasjen og for min Houdini/Lita så passer det buret best til å bare ha inne og hun bruker det kun som en seng. Det første jeg hadde knakk i en av stengene, kanskje ikke så rart der hun lekte karusell med det...! :rolleyes: Det var ikke mye moro å måtte sitte inni der når Tequila og jeg trente Ag!

Så byttet jeg det og fikk et nytt, samme dag prøvde hun å grave seg ut av det......... <_< Men hvis du har en hund som er LITT roligere en hva Lita er inni der, så funker det fint! :icon_redface: Jeg er egentlig overrasket over hvor mye juling det tålte til den prisen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

har du link? Vil gjerne se på litt forskjellig før jeg bestemmer meg :icon_redface:

Olivers. selger Portable Pet home. Har det selv og er meget fornøyd. Det "triller" ikke avgårde som jeg har sett flere bur gjøre. Stabilt og fint uten å drive med masse stenger. Lett å rengjøre, jeg bare setter det i dusjen, vasker og lar det tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du link? Vil gjerne se på litt forskjellig før jeg bestemmer meg :icon_redface:

Her er link: http://www.zoosupply.no/Portable-Pet-Home-...-p-1-c-279.html

Det er en glidelås på hver kortside så når du skal sette det opp så er det bare å dra igjenn den. :P Slipper noe styr med stenger og sånt...

Tipper str Large vil passe Vicky, jeg har medium, og har plass til 2-3 Cavalierer. Oscar er forøvrig rundt 40 cm høy. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det på Ellos er ganske bra og veldig lett og sette opp, og det passer jo til en flat tispe! (av den minste typen) Men det er ikke mer enn for noen timer en dag på utstilling.

Må bruke større bur til mine hunder om de skal ligge der lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har et par Ellos-bur (ganske likt Portable Pet Home), en Dog Bag (sånn som kan pakkes i en ryggsekk) og en Cabana Crate (den gamle modellen).

Det er INGEN tvil om at Cabana'en er det beste med tanke på lufting til hunden. De andre burene har små områder med netting - ergo blir varme på sommeren.

Jeg har sett en hund få heteslag i et Portable Pet Home, og det er ikke ofre man i det hele tatt ser det. I Cabanaburet mitt er det flere grader kaldere enn ute pga den sorte nettingen som gir skygge, samtidig som den "reflekterer" varmen utover (hvis du skjønner hva jeg mener).

Det finnes noen flere sånne firkantede stoffbur også - her er et morsomt utvalg fra en am. nettbutikk : http://www.dog.com/search.asp?skw=div_05,DOG,sside.

Her er en som er veldig lik Cabana (men er litt tyngre) - http://www.sitstay.com/store/equip/softcrate-n.shtml. Det heter Noztonoz, og selges her i Norge.

Dette + den nye typen Cabana har ikke løse stenger, man knepper opp og "brekker" stengene i toppen av buret når man slår det sammen.

Men mitt råd er - jo mere "netting" - jo bedre! (Man kan alltid legge et pledd over hvis man ikke ønsker at hunden skal se ut)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Da tror jeg nok det blir Cabanaen. Er det noen som har et sånt bur som kan fortelle meg litt om erfaringer med det? Er det tungt eller lett? Hvordan er det å legge sammen og sette sammen?

Og en ting til, hvor lang tid tar det før man får det etter å ha bestilt?

Takk for at dere gidder å hjelpe meg! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen løse stenger eller noe sånt.Man bare "bretter" det opp på en måte. Tror jeg bruker sånn ca ett halvt minutt på Loke sitt.Maks... Det er veldig lett å bære . Jeg drasset det jo med meg på tog etc før jeg fikk bil og jeg har størrelse L. Har faktisk gått en time tur med det en gang :wub:

Jeg fikk det samme uke minns jeg å huske...jeg bestillte fra www.barehund.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Det er ingen løse stenger eller noe sånt.Man bare "bretter" det opp på en måte. Tror jeg bruker sånn ca ett halvt minutt på Loke sitt.Maks... Det er veldig lett å bære . Jeg drasset det jo med meg på tog etc før jeg fikk bil og jeg har størrelse L. Har faktisk gått en time tur med det en gang :P

Jeg fikk det samme uke minns jeg å huske...jeg bestillte fra www.barehund.no

Tusen takk for kjempegod beskrivelse av buret! :wub: Skal kjøpe det har jeg funnet ut. Kun det beste for lilletrollet mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...