Gå til innhold
Hundesonen.no

-Trønderbærtene-


Bee

Recommended Posts

Her kommer litt info om herlige tisper, oftest kallt Bærtene mine :D

valpeshowdora0204zr.jpg

6,5mnd

Great Paradise Magic Moment, aka "Mia"

En veldig trivelig ung dame som nettopp har "blitt fostersøster". Debuterer som junior, *krysser fingrene* , i juni på sin første ordinære ustilling.

Litt dårlig med bilder på denne pc`en, men flere kommer :(

Kayla

pups8wks0175rp.jpg

8 Uker

Danti Picture Perfect, aka Kayla. Vår nyeankommende. Skikkelig "rotor", som vi sier :) Bare etter noen dager har hun slått seg til ro og ser ut til å trives. Mer info kommer etterhvert som vi lærer henne å kjenne. Vi har håp om at Kayla skal vokse seg flott nok til at vi kan ha mange år med artigheter i ringen.

Far:

chase23vw.jpg

Mor:

tilley5de.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Takk skal dere ha alle sammen ;)

Skjønne jentene! :icon_redface: Gleder meg til å koosemose med Kayla altså, hun ser så herlig ut :wub: Men de er jo nesten like bamsete som store da, hehe :o

Kayla er en herlig valp. En liten rakker som jeg vil påstå er en håndfull mer enn hva Mia var som helt liten. men det kan jo ha sine årsaker. Mia ble preget av en 7 år gml Husky tispe som ikke gadd å leke, imens Kayla kan leke så mye hun vil for Mias del -dog ikke for meg :) Det er jo begrenset hva vi trener på akkurat nå, men akkurat dette med leking er vi strenge på. Kayla trenger hvile også, selv om hun ikke skjønner det selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

American Akita er en rase jeg er utrolig fasinert av og har veldig lyst på.

(Hadde jeg bare ikke hatt så mangen raser på listen min. ;))

Men det var noen utrolig søte hunder du har. :wub:

Er den rasen veldig vanskelig å trene?

Bare nysgjerrig. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taz; Takk skal du ha. Din er ikke så verst den heller :) -Show er en rase som er i min gate

Generellt sett er de litt sta og kan oppfattes som tjukke i øra iblant. Derimot er det ikke verre enn at man bruker tid på innlæring og er konsekvent fra starten av. Jeg tror nok det er noen som glemmer at den lille søte bamsen blir en stor bamse med mye egenvilje om man lar de få ture frem som de vil. Det er individuelle forskjeller her også såklart og jeg tror vi har vært "heldig" med hun eldste (enten det eller så har vi trent henne rett, en kombinasjon kanskje?;) De trenger å sosialiseres/miljøtrenes med forskjellige raser i alle aldre for at de skal kunne gå godt sammen med andre av eget kjønn. En annen viktig innlæring er innkalling, de kommer når de kommer, litt som Albert Åberg. Det som derimot er så herlig er jo at en rett trent AA er en veldig trivelig hund du lett blir glad i. Definitvt er rase som passer ypperlig for oss.

Kanskje du kjenner igjen Show i noe av denne beskrivelsen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taz; Takk skal du ha. Din er ikke så verst den heller :) -Chow er en rase som er i min gate

Generellt sett er de litt sta og kan oppfattes som tjukke i øra iblant. Derimot er det ikke verre enn at man bruker tid på innlæring og er konsekvent fra starten av. Jeg tror nok det er noen som glemmer at den lille søte bamsen blir en stor bamse med mye egenvilje om man lar de få ture frem som de vil. Det er individuelle forskjeller her også såklart og jeg tror vi har vært "heldig" med hun eldste (enten det eller så har vi trent henne rett, en kombinasjon kanskje?;) De trenger å sosialiseres/miljøtrenes med forskjellige raser i alle aldre for at de skal kunne gå godt sammen med andre av eget kjønn. En annen viktig innlæring er innkalling, de kommer når de kommer, litt som Albert Åberg. Det som derimot er så herlig er jo at en rett trent AA er en veldig trivelig hund du lett blir glad i. Definitvt er rase som passer ypperlig for oss.

Kanskje du kjenner igjen Chow i noe av denne beskrivelsen også?

Det er en perfekt beskrivelse av en Chow ja. :P

Hehe.

Forresten nydelige valpebilder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Kayla vokser som ugress, så nye bilder er på sin plass :D

Holdninga er det ingenting i veien med :P

kayla4mnd6nj.jpg

Løpe, løpe, løpe

kayla4mnd27gx.jpg

Mia og Kayla er som Tuppen og Lillemor :)

10019721dt.jpg

Se, en and! (Jaktinnstinktet er høyst levende hos dem begge)

10019976xa.jpg

Det var dagens bildespam fra oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor Kayla har blitt! Og så flott! Vakre hunden!

Hvordan gikk det med Mia på NKK Trondheim, forresten? Så dere var påmeldt.

Ja, Kayla er blitt stor på kort tid. Disse hundene vokser jo raskt :)

Ang Mia og NKK Trondheim, så kunne hun lett blitt forveksla med ei ribba høne, slik pelsen hennes var da. Piggsveis! Derfor droppa vi den utstillinga. Nå er pelsen bedre, så vi ser frem til Trondheim Hundefestival :D

Stiller dere der kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...