Gå til innhold
Hundesonen.no

Husren?


Ina

Recommended Posts

Tini er nå 7 mnd og nettopp fått henne husren!

men dette skyldes at oppdretter bare har latt døra stå opp så hun kunne gå inn og ut som hun ville å gå på do!

Hun lærer ikke å holde seg da vet du..

men Nå kan jeg endelig skryte at hun ikke har gjort noe inne på 8 dager... :lol:

VELDIG STOLDT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lunah er 6 mnd nå. og egentlig husrein, men den siste uka har hu gjort fra seg inne :? kanskje løpetid!?

lunah var vell ganske husrein fra 4 mnd

Det kan hende.. Trodde jeg hadde fått Tini stueren for 3 uker siden... men hun begynte å tisse inne igjen!

Men mye sterkere og gulere Tiss!

DETTE VAR LØPETID.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tørkervel bort tisset med klut ..? :oops:

Jada, alt tørkes opp.

Jeg pleier å tørke opp med papir, vaske over med en våt klut (gjerne iblandet litt grønnsåpe)

Dette for å fjerne all lukten, ellers kan du vedde på at hunden gjør i fra seg på samme plassen neste gang også.

Eso tisset på kjøkkenmatta en av de første dagene, tørket selvfølgelig opp, men får ikke fjernet all lukten uten å vaske matta. Så han tisset både en og to ganger til på akkurat sammen plassen.

Nå har vi tatt vekk den matta, venter med å legge den på igjen til den er nyvaske, og til Eso er husren ;)

Må bare legge til en ting; Eso gjorde ikke ifra seg en eneste gang innendørs i går! ;) *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen vår er 8 uker, og er allerede ganske flink til å gjøre fra seg ute, men det har vel litt med at vi tar henne ut hver gang hun har lekt, sovet og spist, og roser henne masse når hun gjør fra seg ute. Men når de gjør fra seg inne, skal man si fy eller noe sånt da? Vi har ikke gjordt det, men vet ikke om man bør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en valp går på do inne skal du ikke si noe, bare ta den ut med en gang og rose veldigt hvis den går på do ute også.

For hvis du kjefter på den kan den forbinde det med at den ikke får gå på do, også vil den senere ikke gå på do når du er i nærheten.

Balto ble husren 100% når han var 4 mnd.

Diego er 3 1/2 mnd og ikke helt husren enda. (men har aldri gjort fra seg inne) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen vår er 8 uker, og er allerede ganske flink til å gjøre fra seg ute, men det har vel litt med at vi tar henne ut hver gang hun har lekt, sovet og spist, og roser henne masse når hun gjør fra seg ute.

Ja, samme her! Er trafikk inn og ut døren hele tiden med Eso! Ut med ham hver gang han har sovet, lekt og spist!

Nå er han inne i sitt andre døgn som helt "tørr" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk veldig fort med Aro. Hadde bare 4-5 uhell. Vi tok han ut etter maten, lek, soving. Og de to første ukene gikk vi ut med han en gang midt på natta. Men vi hadde også god hjelp fra oppdretter, siden det bare var to i kullet var det lett for henne å ta dem ut etter maten, leking osv pluss det var fint vær :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Zica var husrein når han var 5 mnd gammel ca.

Oscar er ikke husrein enda... Men merker det er litt lettere nå enn sist..

Sist var det vinter og masse få på meg masse klær i full fart hver gang han skulle ut. Det slipper jeg heldigvis nå som det er sommer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...