Gå til innhold
Hundesonen.no

R.I.P puppy


Tini

Synes dere Elghund eieren skal betale en erstatning på den avdøde valpen?  

20 stemmer

  1. 1.

    • 1. Ja, litt av summen!
      5
    • 2. Ja, HELE summen!
      7
    • 3. NEI!!!
      5
    • 4. Er ikke sikker!
      3


Recommended Posts

Har en liten trist nyhet om en nydelig dalmatiner valp som gikk borti går.

En på jobben til pappa har nydlige dalmatiner valper nå. I går når han jobbet fikk han tlf om at han måtte forte seg hjem, var en annen hund som hadde skremt valpene mens kona var ute å luftet de. De var spredd utt over hele skogen og området rundt.

En valp hadde druknet!!!!!!!! :D:(:(:(

Det hadde vært slik at nabohunden (elghund) hadde oppdagen en elg!

Og jaget den gjennom hagen deres,mot valpene og opp i skogen. :lol:

Jeg blir så irritert når de som har slike jakt hunder ikke settes i bånd eller får et inn gjeret hage. Når de ikke har kontroll over hunden. Greit hvis hunden hører på eieren.

Men vet jo ikke om eieren var til stede. Da skal hunden settes i bånd. :)

De andre valpene kan jo ha fått et arr for live!

Min mening er at eieren til elghunden skal erstate denne valpen med en sum. Den er jo self ikke erstatelig denne nydelige puppy`n! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vaøpene ikke var i bånd og utenfor sin egen hage, synes jeg elghundeieren burde betale nesten hele summen :lol:  :''(

Jeg er ikke helt enig der. Hvis valpene ikke var i bånd er det ikke den annen eiers ansvar. Kun for at betale konsekvenserne med sin egen hund som gikk løs. For havde hun hatt dem i bånd, da ville de ikke kunne løpet deres vei, den ene valpen ville ikke druknet.

Men vi får vel vente på tilbake meldinger om de var i kobbel eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt enig der. Hvis valpene ikke var i bånd er det ikke den annen eiers ansvar. Kun for at betale konsekvenserne med sin egen hund som gikk løs. For havde hun hatt dem i bånd, da ville de ikke kunne løpet deres vei, den ene valpen ville ikke druknet.

Men vi får vel vente på tilbake meldinger om de var i kobbel eller ikke..

Oops!!

Skrev feil der :oops:

Mente at hvis valpene ikke var i bånd og utenfor hagen, burde ikke elghundeieren betale, men hvis de var i bånd :roll:

Skrev visst litt feil .... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke noe om at de var uten for hagen. De var i sin egen hage!

De gikk løse for eieren viste at de ikke ville stikke av. Man regner jo ikke med at nabo hunden skal jage en ELG gjennom hagen deres!

Synes at naboen skal betale erstatning. For hunden hans hadde ikke noe i hagen til de med valpene å gjøre i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hmmmm syns nok at den elghund- eieren skulle betale erstatning, men jeg syns det var dumt at valpene kunne stikke av og skade seg. De burde vært i en liten valpegaar og ikke kunnet løpe vekk.... det er min mening da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kanskje det!

men de ble jo luftet litt på den måten for at de skulle få løpe litt.

Men jeg tenker også sånn. Hvis de hadde gått i bånd.. Og elgen kom løpene mot de. Da kunne de jo ikke flyktet da. Da hadde jo kanskje flere død!

Nå vet ikke jeg hvordan de har det der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

jeg mener at valper burde være i valpegaarer... da er de vernet mot det meste også kan de springe fritt... men som sagt, hendelsen er kjempe trist, og jeg mener han med elghunden skal betale full erstatning og mer!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...