Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpesyke


Recommended Posts

"Valpesyke er en virusinfeksjon som smitter meget lett fra hund til hund. Det går ca 14 dager fra hunden blir smittet til den blir syk. De første symptomene på valpesyke er feber, øyebetennelse og rennende nese. Senere i forløpet sees nedstemthet, lungebetennelse, diarre, nedsatt matlyst fortykkelse av potene (hard hud). Senere ( noen ganger uker til måneder) etter at det ser ut til at hunden har blitt frisk kommer det nevrologiske forandringer som muskelkramper, hyling og usikker gange. De fleste hunder som får nevrologiske forandringer dør eller blir avlivet. Det finnes ingen effektiv behandling mot valpesyke. Vaksinen som brukes idag er heldigvis effektiv."

Informasjon hentet fra NorgesHundePortal (http://www.norgeshundeportal.no/)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en på Miami animal police nå.

Den startet med feber klissete(renende øyne) også et eller annet med hode. Muskel trekking eller noe.. man så det tydelig.

Jeg vet ikke helt hva som eksakt dreper den, men valper har jo ikke så stor imunforsvar da.

:? Aner ikke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en på Miami animal police nå.

Den startet med feber klissete(renende øyne og nese) også et eller annet med hode. Muskel trekking eller noe.. man så det tydelig.

Jeg vet ikke helt hva som eksakt dreper den, men valper har jo ikke så stor imunforsvar da.  

:?  Aner ikke jeg!

Så på det jeg også :wink:

Også var visst øya blitt veldig lysømfintlige ... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...