Gå til innhold
Hundesonen.no

MuckBoot


Guest Jonna

Recommended Posts

MuckBoot har jo fått masse bra kritikker i hundesport, men jeg lurte på hvilken erfaring dere med hund har? (Selv titter jeg på dem lave støvlene) Man er jo gjerne litt mer ekstrem enn "andre turfolk" når man runderer og går spor i alt mulig terreng. Fungerer dem? Glipper dem slik vandlige støvler gjør? Blir dem fuktige eller puster dem så bra som reklamen sier?

Evt: kan noen dele hvilken str dere kjøpte i forhold til det dere normalt bruker? Ettersom det er en nettbutikk som selger så hadde det vært kjekt å vite :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vant en konkurranse her på sonen, og i premie fikk jeg disse MuckBootsene. De er veldig gode å ha på og glipper minimalt. Jeg bruker dem når jeg går tur etter regnvær og nå når snøen tiner (vått i marka), og de fungerer utmerket. Jeg blir ikke klam på føttene og jeg frøys ikke i vinter med de.

Jeg har størrelse 39/40 i MuckBootsene og bruker normalt 38/39, mest 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
MuckBoot har jo fått masse bra kritikker i hundesport, men jeg lurte på hvilken erfaring dere med hund har? (Selv titter jeg på dem lave støvlene) [--]

Evt: kan noen dele hvilken str dere kjøpte i forhold til det dere normalt bruker? Ettersom det er en nettbutikk som selger så hadde det vært kjekt å vite :lol:

Jeg har brukt halvhøye MuckBoots og de lave kalosjene i ca et år og kan ikke få fullrost dem. M h t størrelsen bør du bestille et nummer større enn det du vanligvis bruker.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hyggelig å høre at du likte premien :lol: Skikkelig fottøy er jo en fordel når man har hund og skal ferdes ute i marka.

Jeg er ekstremt glad for at jeg valgte MuckBootsen, kan ikke være foruten dem. Som du selv sier, skikkelig fottøy er en fordel når man har hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke få rostdem nok.. vurderer å gifte meg i dem.. nei da, så ekstremt er det ikke, men det lite hva skotøy angår jeg har trives så godt i som dem..

men neste gang skal jeg kjøpe et par med såler som ikke glir i snø. (undersiden på mine er ikke så "knudrete" som de burde være)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte de i går og skal ut å teste nuh... Jeg kjøpte størresle 38 og det er det jeg bruker til vanlig.Jeg fiikk beskjed om at det ikke måtte stramme noe steder for da ville jeg fryse, men det strammet jo ikke.Synes de virket romslige.*løpe ut å teste muck boots*

Edit; nå er de testet i øsepøse regnvær, gjørme og snø.Det aner meg allerede at dette blir et av årets beste kjøp, de hold på varmen selv i tung våt snø, de ble ikke våte, de var behagelige å ha på seg (jeg får gnagsår bare jeg kikker på nye sko stort sett) og sist men ikke minst så hadde de et godt grep. Det er viktig for folk som ikke har skjønt at man skal følge den smale sti i skogen og når man skal

prøve å bremse 25kg ivrig belger på sporet i vanskelig terreng. Det ble ikke så lang tur (time ca), for noen var slitne og stresset etter å blitt stilt ut i går, men det kjennes ut som dette er støvler som holder en skikkelig langtur og. Fine støvlene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nei, jeg gir meg :o

Jeg må også kjøpe sånne sko :P

Flotte Obs! sport her på Lade, har skjønt det:)

På hylla står mine fremtideige sko :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gir meg :icon_redface:

Jeg må også kjøpe sånne sko :o

Flotte Obs! sport her på Lade, har skjønt det:)

På hylla står mine fremtideige sko :P

har de dem på Obs!'en? Oioi.. Er skikkelig frista jeg nå, trenger gode sko til utstillinger framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg også Muck-boots i vinter - og er strålende fornøyd. Jeg har ikke brukt andre støvler enn dem de siste månedene. De har super passform til mine bein (litt korte og breie...), og sålen (har de halvhøye grønne) sitter utrolig godt i terrenget (på vått berg m.m.).

Jeg føler imidlertid at jeg blir ganske fuktig på beina i dem, men det merker jeg jo ikke før jeg er hjemme og kan skifte på meg tørre sokker da :D. Uansett - de har blitt min favoritt enn så lenge !

Angående størrelse så er det nok lurt å kjøpe ett nr større enn det man normalt bruker ja.

Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jeg bare spørre.. Er dette sko beregnet for høst/vinter/vår eller er det slike man kan bruke på sommeren også (i skogen)?

Har brukt opp mine lave Ecco goretex sko som jeg forgudet..Brukte de omtrendt hele året;) Når en går spor og runderer på sommeren så vil en jo ha noe som er vanntett helt nederst om en skal traske i myr (noe jeg har en vane for å gjøre), men som ikke blir så varme at tærne smelter..

De høye turskoene mine er rett og slett for store, tunge og varme til å bruke på sommeren.. men de blir nå brukt rundt 1+time® i skogen hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

I beskrivelsen så står det: Egner seg godt til bruk i temperaturer fra +15 til -20 grader.

Uansett så syns jeg ikke noen sko, unntagen sandaler, er behagelige ved 20 gradet. Jeg kommer nok til å bruke em i fuktig sommer skog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...