Gå til innhold
Hundesonen.no

Hinder til hund!


Recommended Posts

Jeg vurderer anskaffe meg et hinder til bruk i lydighet. Jeg har sett at canis selger dem for nesten 1000 kroner, men dette syns jeg er veldig dyrt. Er det noen som vet om andre steder som selger hinder? Lager naboen hinder?? Evt i Sverige? Gjerne pris og, dersom dere har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker man tre-lister da,? så man får det sporet til å legge plankene nedi? jeg kan liksom ikke sveise, så da må alt bli i tre. (om ikke brodern kan fikse det :barfy: ).

Har noen ca mål på max høyde (hvor høye di på siden skal være, og bredden)..'

i57203110_65318_5.gif

Skjønner bildet? ;)

EDIT: antall planker spiller ingen rolle, men vil bare vite hvordan hinderne pleier å være.. Så max høyden på hinderet hadde hver kjekt å visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! På canis selger de et slikt hinder. Der står det: "Hopphinder med trykkimpregnerte planker som passer til brukshøydene 40, 50, 65 og 85 cm. Maxhøyde 92 cm, og minhøyde 22 cm. Sammenleggbart."

Bredden er jeg litt usikker på, men ca en meter vil jeg tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! På canis selger de et slikt hinder. Der står det: "Hopphinder med trykkimpregnerte planker som passer til brukshøydene 40, 50, 65 og 85 cm. Maxhøyde 92 cm, og minhøyde 22 cm. Sammenleggbart."

Bredden er jeg litt usikker på, men ca en meter vil jeg tro??

oki, ja mulig det. Men på di hinderne så er den nederste planken fast den ellr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, ja mulig det. Men på di hinderne så er den nederste planken fast den ellr?

Du lager det i tre. På det jeg hadde var den nederste planken fast, men jeg hadde ikke behov for å slå det sammen. :barfy: og mitt var 1x1 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager det i tre. På det jeg hadde var den nederste planken fast, men jeg hadde ikke behov for å slå det sammen. :barfy: og mitt var 1x1 meter.

Oki, så da lager du to små lister på hver stolpe da? så det er spor til å å ha de plankene nedi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP hinderet er vel en meter bredt om jeg ikke husker feil. De ideelle er vel planker som er 10 cm brede, siden hoppet skal være hundens mankehøyde rundet oppad til nermeste 10 cm.

Bruk ramme av tre, må ikke ha av metall.

Om du har mulighet til å gjøre det sammenleggbart på en eller annen måte (kommer jo an på hvor flinke hindermekkeren er), så anbefaler jeg det. Så sant du ikke har en stor bil da. Kjekt å kunne ha det med seg og få trent hopp noe annet sted enn på hundeklubben og hjemme i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt tanken selv, men jeg syns det virker vanskelig å få laget den rammen av stål som man legger plankene oppi! Noen som har laget noe liknende og har forslag?

har du en videregående skole i nærheten med linjen sveis så kan du jo spørre der om de kan ta jobben for deg å sveise sammen en ramme(det gjør det her ute om du spør pent) plankene fikser du selv det er jo bare å kjøpe et bord eller to for så å skjære dem opp i passe lengder. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tegnet hinderet i metall, og skal spørre brodern snilt om han kan lage en til meg. Mulig med et hengsel av en type, så den kan slås sammen, uten å ta metallet fra hverandre ;)

OT: også fant jeg ut at jeg kan be han lage metallapport i samme slengen :)

SÅ *håpepå... at han gidder og har mulighet til å lage.. (han er sveiser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...