Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan måle tempraturen til hund?


Nina

Recommended Posts

Sikkert et dumt spørsmål, men vet man ikke så spørr man. Hvordan måler man egentlig tempraturen til en hund? Kom over en tråd på canis hvor noen spurte om normaltempen til hunden og da kom jeg til å tenke på at jeg faktisk ikke vet hvordan man tar tempen på hunden. Jeg har aldri hatt bruk for det, så derfor har jeg aldri tenkt over det før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Bruker du en tempraturmåler beregnet for mennesker til det da, eller finnes det spesielle til hunder?

Tror nesten jeg også må dyrlegen til å vise meg også det neste gang han skal vaksineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg brukte tempmål for mennesker. Bare pakk den inn i en plastikkpose eller noe! :P

Bare husk vaselin eller annet glidemiddel, da pleier ikke hunden å merke noe særlig. Vær gjerne også to i tilfelle den syns det er ubehagelig/ikke har gjort det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk vaselin eller annet glidemiddel, da pleier ikke hunden å merke noe særlig. Vær gjerne også to i tilfelle den syns det er ubehagelig/ikke har gjort det tidligere.

Jepp, stemmer det! :P

Jeg var spent på hvordan Atheo reagerte på det, men han sa ingenting - og det virka ikke som han merka det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter meg på gulvet, legger hunden over beina, tar godt tak i halen og fører forsiktig termometeret

"på plass". Jeg bruker vanlig mennesketermometer, men har lurt på å spørre på dyreklinikken om

de kan skaffe sånt som de har. De reagerer dobbelt så raskt som våre, og det er over før han får

sukk for seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...