Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannpuss ?


Michelle

Recommended Posts

Har ikke selv fått pusset tennene på Rocky, men skal nok snart.

Du burde bruke en barnetannbørste når du pusser tenner på hunden, man kan få tannkrem til hunder, som du kan bruke. Men jeg har læst at man også bare kan bruke lunkent vann?? Passer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hund i mange år, og har aldri pusset tenner på de.... :oops:

Men jeg bruker heller å gi de en tørket skalk hver morgen. Og så en gang i uken så får de foret sitt med det samme jeg har hatt vann i det. Da er det fortsatt hardt og de renser tennene selv på den måten...

Men jeg skraper av og til tannsten på den eldste (ca en gang om året.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har tannkrem med lever smak som vi kjøpte av dyrelegen. du får også kjøpt dem i dyrebutikker hvis jeg ikke tar feil. noen skal visst nokk ha smak av kylling også. er ikke helt sikker på det da men hundene digger tannkremmen som vi har i hvertfall. den går ned på høykant så når vi pusser så må det gå kjapt for ellers så sleiker de i seg allt før du får sukk for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke pusset tennene på noen av mine hunder jeg heller, men de får mye bein å gnage på å det hjelper en del.

Min Chinese crested var på kontroll da han var 7 år å dyrlegen spurte om jeg brukte å pusse tennene eller hadde vert til tannlege med han fordi han hadde så fine tenner.

Å jeg er overbevist om at det er fordi han fikk mye bein å sånn å gnage på.

De bruker å ha veldig dårlige tenner, ofte mangler de noen også.

Det henger sammen med det hårløse genet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Hei er det noen av dere erfarne hundeiere som har noen tips om hvor ofte man skal pusse tennene til de små ? (og store hehe) Og hvilke produkter man bruker (Hvilken tannbørste, tannkrem osv)

På forhånd takk !!!

:mrgreen:  

Hilsen Michelle !

lurte litt på dette selv da vi nylig har blitt chihuahuaeiere og kom over denne siden http://www.adanac.karinstudio.com/news2.html

en utrolig informativ hjemmeside om chihuahua...står utrolig mye nyttig der om chihuahua stell, mat, mosjon osv...

hentet fra hjemmesiden: "Det er enormt viktig at man pusser tennene til hunden en gang om dagen. Dette også for å forhindre tannkjøtt betennelse. Bruk en liten baby tannbørste og tannkrem beregne til hunder. Vi har hatt bra resultater med "Oral Cleansing Gel" som finnes hos noen veterinærer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kjøpte en børste i dyrebutikken man skulle tre innpå fingeren, men den likte jeg ikke :)

Så jeg gikk og kjøpte en "pusse_tann_pakke" i dyrebutikken. Den inneholdt tannbørste med langt skaft, tannkrem uten fluor og tyggetabeletter.

Lurt å gjøre tannpuss til en morro stund hvor eier og hund koser seg sammen:)

Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...