Gå til innhold
Hundesonen.no

minst i kullet


ampall

Recommended Posts

Hei hei!

Shih Tzu valpen min er nå 5 uker gammel. Jeg har ikke mulighet til å hilse på valpene før levering.. Men jeg har fått mange bilder og info etterhvert som ting skjer..

Han er minst i kullet, og det jeg lurer på er om noen har noen negative erfaringer med det? Er det generellt dumt å velge den minste hannen i et kull? Han ble født som nr 4 av 5..

Oppdretter sier at han er like aktiv og sosial som de andre,og han spiser og drikker normalt.

Jeg forelsket meg helt i denne valpen, men det er da kun utifra bilder og hva oppdretter har fortalt og sånn..

Han er sååå søt!! Denne rasen er jo en liten rase fra før også... Jeg skal ikke holde på med utstilling så jeg bryr meg ikke noe om hva som er standardmål i forhold til det, jeg tenker kun helsemessig for hunden...

Noen som har noen erfaringer? Logisk så skullle det vel ikke ha så mye å si ettersom han spiser som han skal og sånn?

Men ettersom jeg ikke har sett dem selv så er det så vanskelig...

Oppdretter skulle ta film og sende over så jeg kunne se :)

Hilsen ei som kanskje tenker for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte samojed var hun den minste i sitt kull. Det viste seg at hun var veldig nysgjerrig og skulle gjøre alt annet enn å spise når det var fôringstid. Da hun ble voksen er hun en av de største i kullet, større en de fleste brødrene sine.

Størrelse som valp trenger ikke bety noe som voksen.

Gratulerer og lykke til med valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonbergeren min var minst av hannene, men han tok dem igjen og ble den største i hele kullet og for stor for utstilling. Så det er mulig den lille ender opp som den største. Tror ikke du skal bekymre deg for at den er minst, bare den er frisk.

Lykke til med valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlighvis så er det jo slik at minsten blir den som er mest bøllet med av de store valpene og kan bli litt tøffere i gemyttet, men om det er sant eller en myte vet jeg ikke(har no ikke fått noe klager fra dem som har kjøpt minste valpen i våres kull).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!

Fikk vite idag at vi får tispa i kullet!! Var bare en tispe, og nå hadde oppdretter bestemt seg for at vi skulle få henne :)

Så da blir det ikke aktuelt med den minste hannen uansett.. Men de som får han er kjempe heldige for han er UTROLIG søt! Vi har en tispe her fra ffør, så nå slipper jeg å bekymre meg for hvor slitsomt det kom til å bli under løpetid.. JIPPI!!!!!

Under 3 uker igjen.... :rolleyes:

Men anyway - takk for alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt er han! Nyyyydelig kan han også kalles, også så liiiten, er helt smeltet bare noen nevner en Shih Tzu :huh:

Hei hei!

Det var du jeg chattet med på MSN ikke sant?? Msn'en min tullet seg så fælt forrige uke, så jeg måtte slette og starte på nytt og greier.. Så hvis du vil så kan du jo sende meg en mail med adressen din eller noe, så kan jeg få deg opp der igjen?? Hvis det var deg da... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Det var du jeg chattet med på MSN ikke sant?? Msn'en min tullet seg så fælt forrige uke, så jeg måtte slette og starte på nytt og greier.. Så hvis du vil så kan du jo sende meg en mail med adressen din eller noe, så kan jeg få deg opp der igjen?? Hvis det var deg da... :rolleyes:

Der var det :huh:

Hakke vært på msn på lenge jobb, studier, påskeferie..tid foran pc`en er et ukjent fenomen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med tispevalp :P

Chica var den minste i kullet, men hun var også den med mest personlighet og liv i, i følge oppdretteren.

Uansett, tror ikke man behøver å beskymre seg dersom man skal få den minste i kullet. ..i alle fall ikke dersom den spiser som den skal og sånt! Og en av valpene må jo alltid være minst, ikke sant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...