Gå til innhold
Hundesonen.no

Stamtavlenavn


steinar

Recommended Posts

Heisan, startet en ny tråd til jeg.

Som dere har sett under temaet "Fikk valper i natt" har jeg 7 cc-valper som skal få sine navn. Har egentlig funnet de navnene jeg vil bruke på stamtavla, men morro å høre om noen har noen andre kule, ingen er 100% bestemt enda.

Jeg som mange andre oppdrettere har slått meg på alfabetet når det gjelder kull. Lett å holde rede på da. Hadde først lyst til å ha kull på tema men om det blir en del kull etter en del år så kan det kanskje bli litt vanskelig å huske hvor i rekken kullet kom, da er alfabetet lettere. Altså C kullet og det første ordet etter kennelnavnet må begynne på C.

Feks: House Of Fun's Capten Black - det skal den sorte puff-hannen hete.

House Of Fun's Cute Little Guchi - den naken tispe jeg skal beholde selv får nok dette navnet og kalles sikkert Guchi til vanlig.

Så da er det spørsmål til dere, har dere noen kule navneforslag?

-Steinar-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Heisan, startet en ny tråd til jeg.

Som dere har sett under temaet "Fikk valper i natt" har jeg 7 cc-valper som skal få sine navn. Har egentlig funnet de navnene jeg vil bruke på stamtavla, men morro å høre om noen har noen andre kule, ingen er 100% bestemt enda.

Jeg som mange andre oppdrettere har slått meg på alfabetet når det gjelder kull. Lett å holde rede på da. Hadde først lyst til å ha kull på tema men om det blir en del kull etter en del år så kan det kanskje bli litt vanskelig å huske hvor i rekken kullet kom, da er alfabetet lettere. Altså C kullet og det første ordet etter kennelnavnet må begynne på C.

Feks: House Of Fun's Capten Black - det skal den sorte puff-hannen hete.

House Of Fun's Cute Little Guchi - den naken tispe jeg skal beholde selv får nok dette navnet og kalles sikkert Guchi til vanlig.

Så da er det spørsmål til dere, har dere noen kule navneforslag?

-Steinar-

Da går jeg ut i fra at dette er ditt tredje kull? Siden du går for C? (forøvrig - den powder puffen - skal den hete (på norsk) Kaptein Svart - så er vel rette skrivemåten på Kaptein - Captain Black tror jeg

Vi kjører også alfabetet på våre kull - men vi har prefix OG vi kjører på skriftfonter i alfabetisk rekkefølge.

Dvs. vi har Kennelnavn prefix alfabetisk fontnavn - eks. ImageCopy Mystic Amelia .... ImageCopy er kennelnavnet - Mystic fordi mammaen til kullet het Mystic Jessy - og Amelia er en skriftfont.

Neste kull finnes det f.eks. en IC Mystic Baskerville - samme mor som a-kullet derfor Mystic. C-kullet var etter IC Mystic Arriba - valpene hennes fikk prefixet Active og fontnavn på C - eks. IC Active Carousel - prefixet på hennes valper vil bli Spinning (karuseller går jo rundt).

På den måten så holder vi litt styr på hvilken tispe som er mor til hvilke valper - kan være greit dersom man har noen kull opp gjennom.

Andre oppdrettere jeg kjenner som kjører alfabetet kjører allikevel spesielle temaer til hver av tispene - f.eks. så er det ei som på en tispe har bilmerker, på ei anna måner og planeter (alt etter foreldredyr og navn liksom) - men da i alfabetisk rekkefølge. Dvs. har hun hatt ett bilmerkekull på c - så blir stjernekullet på d osv. Dette for å holde orden på foreldredyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg ut i fra at dette er ditt tredje kull? Siden du går for C? (forøvrig - den powder puffen - skal den hete (på norsk) Kaptein Svart - så er vel rette skrivemåten på Kaptein - Captain Black tror jeg

Ja det er tredje kullet.

Gikk litt fort da jeg skrev navnet så det skal være Captain Black :) Takk for rettelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

House Of Fun's Cute Little Guchi - den naken tispe jeg skal beholde selv får nok dette navnet og kalles sikkert Guchi til vanlig.

Uten at jeg er veldig bevandret utenfor Lindex og H&M, så tror jeg likevel det heter Gucci. Bare for å pirke! :) Og forutsatt at du ikke faktisk mener Guchi...

Jeg er litt lei av (engelske) navn med skrivefeil, og synes man kan unne seg å bruke ordboka når man registrerer valpene. For eksempel Beutiful Lady, Dangeros Boy, Littel Dream, også videre.

Dette var i grunnen ikke myntet på deg, bare hjertesukk jeg måtte blåse ut.

Ellers har jeg veldig sansen for ordet Classic. Det er en klang i det. Men det bør jo gies til en litt spesiell hund, en klassisk CC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...