Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund med dårlig mage


HegeK

Recommended Posts

Hei.

Dette rådet står på hjemmesiden til oppdretteren min:

"Jeg vil dele et kjempetips med dere mot diare hos hund og katt:

Kok en gulrot til den nesten går i oppløsning (dette er viktig...) Mos den med gaffel og gi til dyret. Jeg har selv prøvd det og det er utrolig effektivt! Oona hadde veldig diare og etter 1 gulrot.... vips - BORTE!!! Jeg fortsatte å gi en dag eller to bare sånn i tilfelle jeg da."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette rådet står på hjemmesiden til oppdretteren min:

"Jeg vil dele et kjempetips med dere mot diare hos hund og katt:

Kok en gulrot til den nesten går i oppløsning (dette er viktig...) Mos den med gaffel og gi til dyret. Jeg har selv prøvd det og det er utrolig effektivt! Oona hadde veldig diare og etter 1 gulrot.... vips - BORTE!!! Jeg fortsatte å gi en dag eller to bare sånn i tilfelle jeg da."

Ja, dette har jeg og gjort og det funker. Men da har gulrot vært det eneste hunden har fått den dagen slik at mage og tarmer får "roet" seg ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her faster vi et døgn. Så er det to dager med fiskeboller og kokt ris (sånn lunka, ikke for kaldt, eller varmt), så blander jeg det som måtte være igjen av ris og fiskeboller i tørrforet enda et par dager og trapper på den måten opp tørrforet igjen. Bruker fiskebollebiter til godbit disse dagene også. Det lukter deilig av fingra etterhvert :imrgreen: God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg kom jo hjem til diarèhund tidligere i uken..

Til min store forskrekkelse, hadde han hatt uhell på stuen, der jeg har ulakkert tregulv med gliper mellom bordene!

Glupe meg, fant ut jeg skulle vaske opp før jeg tok han ut..

Å nei, uhell etter uhell.. 4 uhell ble det :mellow:

Jeg ringte vipsen når jeg gikk ut, hørte hva hun hadde å si..

Hun anbefalte ris og cultura..

Så ringte jeg også forrige eierene av odin, de anbefalte havregrøt.

så, første dagen fikk han cultura og ris..

andre dagen var det enda mer "suppe" som kom ut, men det var vel pga. han ikke hadde spist noe "faste" saker.

Andre dagen fikk han jo havregrøt (som han elsket), men jeg gav han ikke veldig mye, av frykt for overraskelser :)

han gikk bare på do en gang andre dagen..

tredje dagen, alt var vel!

nå er han tilbake på tørrforet.

jeg tror jeg gav han for mye kotteletter.. skal prøve gulerøtter neste gang.. *notere i hjernebarken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved akutt diare er kulltabletter veldig effektive, både på mennesker og hund. Det binder magen og renser systemet - 5-6 tabletter i slenger pleier gjøre nytten. Og det beste av alt, det er 100% naturlig, ingen skumle "medisin-greier". :mellow: Fåes på apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører faste med Zoolac og kokt vann m/GEM-pulver (apotek) første dag. Dag to gis i tillegg til dette en blanding av gulrotmos, jasminris, fiskeboller og biola/cultura. Dersom magen er bedre den tredje dagen bytter jeg ut ca 25% av blandingen med tørrfôr, hvis ikke venter jeg en dag til med dette. Går så gradvis over til tørrfôr igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...