Gå til innhold
Hundesonen.no

agria forsikring


Kristina

Recommended Posts

Hei Eros_cos,

Vi får ny hund forhåpentligvis i slutten av Mai. Vi har diskutert frem og tilbake hvilke forsikringsselskap vi skal forsikre våre nye hund i. Hvis du arbeider hos veterinært, da vet du kanskje hvilke forsikringsselskap en bør velge? Hvilke forsikringsselskap er det minst tull og som gir gode avtaler for operasjoner, medisin, rehablitering, livsforsikring m.m.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hund i IF, og den nye hunden er forsikret i Agria (Livsforsikring, Optimal og Elite tilleggsforsikring). Har enda ikke brukt den, så det blir spennende og så hvor enkle/vanskelige de er med å betale tilbake.

IF gir igjen på mye i hvert fall. Selv luseangrepet fikk jeg dekket. Men de presterte å øke egenandel på den eldste hunden min med 1500 på et år. Syntes det var litt i det drøyeste laget for prisøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Gjensidige før og måtte betale 2200 for min hund. Det var vetrinær og dødsforsikring. Med en egenandel på 1000 kr. så det ble alt for dyrt.. ;) Sa opp og byttet. Nå er det 1400 i året for vet. og død med en egenandel på 300 kr. (postbanken) Så vi er kjempefornøyd. Har allerede fått utbytte av forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig.. Hvor mye har du forsikret han for da?

Har nå forsikring i Gjensidige for 1800 kr tror jeg det var.

Men skal sjekke mer rundt om jeg finner ett bra forsikringsselskap å forsikre Cody i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Gjensidige før og måtte betale 2200 for min hund. Det var vetrinær og dødsforsikring. Med en egenandel på 1000 kr. så det ble alt for dyrt.. ;) Sa opp og byttet. Nå er det 1400 i året for vet. og død med en egenandel på 300 kr. (postbanken) Så vi er kjempefornøyd. Har allerede fått utbytte av forsikringen.

Beregna hvor mye jeg måtte betale for Cody i postbanken.

2100 kr i året. :o

Pluss disse betingelsene:

- Forsikringen omfatter ikke skade som følge av HD for dyr yngre enn ett år.

- Forsikringssum ved død er begrenset til innkjøpspris, eksklusive utgifter til kurs/utdanning, for ny hund/katt av samme type/rase.

- Forsikringssum for veterinærutgifter er begrenset til kr 5.000 per skade per år, maks. kr 10.000 i dyrets levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har agria. Vi sammenliknet de forkjellige forsikringene først. Deretter ringe vi agria og spurte hvorfor de ikke dekket noe som noen andre dekket. Da sa de at vi skulle få med alt de andre hadde i tillegg.

(Ble dette forståelig?) Sjekk litt rundt og hør med de ulike hva de kan tilby deg. Noen er faktisk villige til å endre krav og betingelser for å få deg som kunde. Det kan man jo spare en del på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria Maksimal,og agria livs og bruksverdigforsikring på mine hunder,og betaler 1200 for golden ret min,og 980 for blandingen,da er de forsikret med opptil 30 000 pr år pluss ekstra for bruksverdi forsikringa. Jeg er superfornøyd ;) Synes det var masse vanskligheter og dyrt på Gjensidege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses... Jeg betaler rundt 800,- i Agria jeg. Da har jeg vet.forsikring på 30000,- og livsforsikring på 8000,-

Fikk litt rabatter her og der og endte opp mye bedre enn i if.

Har tidligere vært veldig fornøyd med if, de har dekket mye og oppgjøret har vært greit og raskt. Men de har den senere tiden endret betingelsene, så mye som tidligere ble dekket blir ikke lenger dekket, samt at egenandelen har steget. Pluss at selve forsikringen ble dyrere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsikret Miko i IF.

Der betaler vi over 1600,- i året for 8000 ved hvert sykdomstilfele og 3000 i døds forsikring.

Vi hadde ikke råd til å forsikre han for mere enn 3000 for da blei det så dyrt.

Betaler ikke vi mye ?

Har tenkt på å bytte til Agria eller Gjensidige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle hundene i Gjensidige og Tinka koster rundt 950,- i året mens Småen og Aiwa koster rundt 850,- i året. Vet ikke hvorfor Tinka er dyrere men vet at Tinka og Aiwa er forsikret for 6000,- mens Småen tror jeg er forsikret for 7000,- Tinka og Småen står som avlshunder mens Aiwa bare er forsikret som familiehund (tror jeg da).

Har ikke sett på papirene på evigheter men vet at vi har vetrinær og dødsrisiko på alle hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...