Gå til innhold
Hundesonen.no

Retriever kobbelet og Doko godbiter


Recommended Posts

Er det noen her osm har erfaring med retriever kobbel?

Det man kan få kjøpt på Canis.

Har plane rom å kjøpe det, men lurer litt på hvordan det er.

Kan man justere bredden/omkretsen på den halseløkka?

Er jo ingen vits å kjøpe bånd, hvis det viser seg at det er for stort osv..

Lurer også på om noen har erfaring med Deoko godbitene ?

Faller dette i smak hos de fleste hunder? Eller er det bare crap?

SKal handel litt på Canis vet dere :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retrieverkobbel er liksom en eneste lang strupelenke og kobbel i ett, strammer om hunden feks trekker og løsner om det er slakt. De fleste har en stopper på så ikke båndet blir for slakt rundt halsen og dermed faller av, den går an å justere selv.

Godbiter, alle hunder er vel forskjellige og velger sine ting de elsker, der må du nesten bare prøve deg fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Christine

Doko godbitene faller hos meg i smak..For mange kilo fikk jeg betale 80kroner..Ikke værst det :huh:

Retriverkobbelet.. Kjøptedet i går.. :huh: Hittil gode erfaringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retrieverkobbel har jeg. Bruker det aldri. Det er jo praktisk talt strup og kobbel i ett, og du kan jo regulere størrelsen på halsbåndet/strupet etter hvor stor halsen på hunden er. Altså kan du ha det både veldig lite og veldig stort, og du trenger ikke å kjøpe nytt om hunden vokser. Om du syns strup er ok å bruke er det ingenting i veien for å kjøpe retrieverkobbel. Det er jo nokså kjekt, siden du kan slippe løs hunden helt uten halsbånd.

Doko-godbiter kjøpte jeg på Hund som hobby her i Trondheim, 2 kg for 80 kroner. Jeg syns de er utrolig praktiske, de er tørre så du kan ha dem løst i lomma (stor fordel - jeg hater å bruke pølse osv som belønning siden jeg må ha det i pose, og jeg bruker alltid lang tid på å finne fram bitene da). Tinka syns de er kjempegode og så absolutt verdt å jobbe for! Bruker dem på tur, trening og hundetreff, og hun liker dem like bra hver gang. Dessuten kan du dele dem opp så du får både små og relativt store godbiter, noe som er praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er harde jo, men såpass porøse liksom, at det ikke blir noe problem å knekke dem. Rillene, eller hva jeg skal kalle dem, gjør det også lettere å dele bitene til mindre biter. Men det er nok litt pirk å gjøre om 2 kg doko til små biter på 5x5 mm, det bør kanskje sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...