Gå til innhold
Hundesonen.no

Chi!


Tini

Recommended Posts

Jeg sende en mail til en som hadde en chi valp til slags!

Den er fra sverige og har ikke stamtavle. men er hel frisk!

Den er til 6000 kr.

Og 9 mnd.

Er dette en dum hund å satse på hvis man skal bruke den som selskaps hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker litt mustefistisk.

Uten stamtavle eller papirer er den vel ikke så mye verdt eller...

Bare for og si det sånn. jeg mener ikka at den ikke er verdt noe..

For alle hunder er vert all verdens skatter +++++ D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Linken:

http://www.dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art...1&id=101875&s=1

Her er mailene jeg har vekslet med henne!

Mail 1:

Heisann!

Så du hadde en chi valp til slags.

Hvorfor selger du den.

Har den stam tavle.

Er den fra norge.

SVAR: Grunnet allergi hos min datter. Den er fra sverige og har ikke stamtavle,men er frisk og rask.

Mail 2:

Har du helse attest på den og er den ferdig vaksinert.

Har du kontakt med oppdretter.

Hvor i Akershus bor du!

SVAR: alle papirer er i orden untatt stamtavle.

Mail 3:

oki..

Hvor i akershus bor du.

Er den kort håret eller lang håret og hvilke farger.

Selger du den så billig fordi datteren din er allergisk.

Svar: kort cremefarget. Kjempesnill. Jeg tenker ikke på pengene,først og fremt vil jeg finne ett godt hjem,det er det viktigste så den som overbeviser meg med det vil få min kjære:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm denne personen er MERKVERDIG kort i mailene sine...hadde HUN vært interessert i kjøper hadde HUN stilt masse spm. Vet IKKE om JEG hadde gått for denn hunden...hvor gammel er den da ?(6mnd, så det nå)

Hmmm, du kan jo spørre om du kan komme å se henne! Dersom du får sett veterinær papirer på henne, og hun er frisk nå, kan det hende at det er greit å kjøpe henne for selskapshund! Men som sagt så er det MANGE ting som virker mystiske her...

Spør om du kan få tlf. nr hennes og pratet med henne, man får ofte et annet inntrykk når man faktisk prater med en person!

Vurderer du å kjøpe denne hunden ? Isåfall synes jeg du bør stille henne flere spm. om hva hun lurer på, og hva hun ser etter osv. Spør om du kan ringe henne og få prata med henne.

Hva synes dere andre da ?

Klemsi Michi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei synes ikke det - noe må de jo ta for den uansett, poenget er at de får penger for den uansett nå som etterspørselen er så stor.

Kanskje det er en nydelig chihuahua, og selv om hun ikke kan brukes i utstilling er det jo en sann venn å ha.

Folk fokuserer alt for mye på dette med utstilling, man må spørre seg hvorfor man skaffer seg hund, er det forr utstillingens skyld, eller er det for å ha en venn ?

Sikkert begge deler for de fleste, jeg også synes stamtavle er meget viktig, men for deg som ikke tenker utstilling synes jeg dette må være ypperlig for deg dersom hunden er bra. Ellers må du jo kanskje betale 15000 for en valp M stamtavle og ikke skulle bruke den i utstilling.

forstå meg ikke galt, synes det er viktig med stamtavle, men noen ganger må man se an situasjonen ! Dersom du får sett på valpen, finner ut at den har ok papirer fra veterinæren og er frisk, ser jeg ikke noe galt i at du kan skaffe deg denne hunden. Men få prata med eieren, og se det an !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Jeg er helt enig med deg...

Jeg ser etter en kose hund. Da får tini en venninne jeg jeg får en nydelig selskaps hun...

For meg er ikke ustilling viktig...

Men jeg venter på mail fra henne nå..

Hun med papillon virker ordentlig og jeg har fått nr hennes så tenke og ringe henne senere...kankje dra opp å se på henne også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare for utstilling man har stamtavle :wink: Det er jo megaviktig å vite slekta, og evt om det er noen sykdommer funnet i de linjene. Selv om hunden virker frisk nå, så kan den jo utvikle en sykdom som kanskje ligger på de linjene, etterhvert. Synes bare det var kjemperart å ikke ha stamtavle på hunden, jeg. Det kan jo være noe oppdretter prøver å skjule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk. Jeg kommer til å høre litt med dere hvis det er noe jeg lurer på.

Men vil ikke forhaste meg.. hvis ingen av disse hundene er noe for meg så leter jeg videre etter min hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som selger denne papillonen? Og hvor kommer den fra..? vis du vet hva den heter så kan jeg kanskje sjekke det ut for deg. Vet om en del linjer som har sykdommer.. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker jo seriøs da :D Men er det sånn at de har kjøpt henne, og så skal selge henne, eller er det valpen til tispa deres? Og da må de vel i så fall vite hva moren heter? Kan du ikke legge ut bilde da? Eller sende meg, morsomt å se :D Ellers er jo de sorte og hvite veldig fine da ;) Husk å spør om foreldene er testet fri for PRA og PL, hvis de vet det, da. Du skal egentlig aldri kjøpe en papillon som ikke er testet. Er jo kjedelig om hunden utvikler PRA etter noen år, og blir blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt noe mer fra hun med Chihuahuan.

Jeg har også bestemt meg for og vente med en hund til. jeg vil gjerne ha, men jeg har ikke den summen for og kjøpe en hund inne for øyeblikket!

Så da får jeg spare..

men på en annen side har jeg og tini noe å glede oss til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for ordens skyld, så heter hun ikke Ariel :D hehe.. Skjønner at det kan virke sånn, men.. Har brukt det navnet lenge før jeg fikk henne.

Vil gjerne ha kull på henne senere ja. Spørs jo om hun gjør det bra på utstilling og sånn da, noe jeg håper hun gjør :D Jeg synes i alle fall det virker som hun kommer til å bli en veldig fin tispe, så det hadde vært gøy. Har forresten lyst til å ha Ariel som kennelnavn :D Ariel's Papillons... Lyder fint ja ;) Har lyst til å drive oppdrett, men det skjønte du kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...