Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode potesokker?


Recommended Posts

Kjøpte for en måneds tid siden et par potesokker til Bira. Disse er fray Kennel og har fleece inni og sånn vanlig "tykt" stoff utenpå. Det tok cirka to turer, så var det hull i dem...

Er det noen som har erfaring med potesokker og som kan anbefale noen gode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går og an å lage seg egne hvis man er flink med håndarbeid. Broren min laget en hel pose med potesokker til sine 5 IS. Han sa det var mye bedre og billigere å lage selv, hvis man var storforbruker av potesokker.

Har og forsåvidt hørt at troll sine fungerer bra, og de har jo ofte tilbud hvis du kjøper mange. 200 kr for 10 stykker for eksempel.

Men er du flink med håndarbeid (i motsetning til meg B) ) så går det an å lage sine egne, og jeg vil tro det blir mye billigere i lengden. Hvertfall hvis du er storforbruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde utrolig mange potesokker da Chana skadet føttene for litt siden! Utrolig dårlig kvalitet på de fleste jeg prøvde!!!! Fatter ikke at de kan være laget til hund!! Faller av bare ved vanlig tur!

Til slutt kjøpte jeg potesokk av dyrlegen, men husker selvfølgelig ikke hva merke det var! Denne var ganske genial, bortsett fra at du også her måtte teipe for å holde den på plass!

Det jeg erfarte var de høye hang best, altså de som går over hasene...for da har de liksom noe å henge på :)

Kanskje noen her inne burde begynne med produksjon av GODE potesokker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha gode slitesterke sokker og trener mye på hardt underlag, så er det veldig enkelt og greit å lage potesokker av en mopedslange! De holder utrolig lenge og sitter godt med litt ekstra teip:)

Du bare klipper av en passelig lengde av slangen, så syr du igjen neders (kan evt bue kanten litt), sett den på hunden og teip litt, så har du en flott potesokk! Den er billig og holder lenge også:) En god del hundekjørere bruker disse på barmarkstreningene på høsten, siden de er slitesterke. Troll sine sokker ble anbefalt, men de er ikke så slitesterke på asfalt/grus. Hundekjørere bruker disse på vinteren og siden de er billige når man handler i store kvanta, så gjør det ikke så mye at det slites hull i de etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha gode slitesterke sokker og trener mye på hardt underlag, så er det veldig enkelt og greit å lage potesokker av en mopedslange! De holder utrolig lenge og sitter godt med litt ekstra teip:)

Du bare klipper av en passelig lengde av slangen, så syr du igjen neders (kan evt bue kanten litt), sett den på hunden og teip litt, så har du en flott potesokk! Den er billig og holder lenge også;) En god del hundekjørere bruker disse på barmarkstreningene på høsten, siden de er slitesterke. Troll sine sokker ble anbefalt, men de er ikke så slitesterke på asfalt/grus. Hundekjørere bruker disse på vinteren og siden de er billige når man handler i store kvanta, så gjør det ikke så mye at det slites hull i de etter hvert.

Hva bruker man til å sy disse moped-slangene med? Har en BC som blir sårbein etter 5min på asfalt og sliter ut potesokker på 10min.

har neoprensokker men de passer selvfølgelig ikke <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker man til å sy disse moped-slangene med? Har en BC som blir sårbein etter 5min på asfalt og sliter ut potesokker på 10min.

har neoprensokker men de passer selvfølgelig ikke <_<

Du kan bruke tanntråd (som jeg har brukt) eller sånn skomakertråd som de syr lær med. Da holder de seg lenge. Husk å kjøpe en god nål, for de tynne synålene er ikke bestandig like sterke...

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...