Gå til innhold
Hundesonen.no

Sprøyte mot løpetid


Recommended Posts

Hei

Jeg vurderer å bruke sprøyte på Kobra, for å stoppe løpetiden!

Noen som har prøvd dette?

Lurer litt på om det er mulig at de kan få valpe senere, og om det er noen store bivirkninger eller noe?

Sprøyta tas en gang i året og da slipper man løpetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også litt på det, men må finne ut om det er mange bivirkninger og om de kan få velfødde valper etter det. Vet at de må ha en løpetid før du kan begynne med det, eller du bør i alle fall det. Det høres jo skikkelig deilig ut da, slippe løpetid liksom. Men er det ikke hver femte måned du må ta sprøyten? Trodde det jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurere å sterilisere hvis man ikke vil ha løpetid, siden å putte på hormoner i hunden er unormalt (sterilisering er ikke akkurat normalt for hunden det heller, men det er visst mye lurere å gjøre det).

Blir kanskje nødt til å gjøre det til sommeren, siden Tinka antageligvis får løpetid når hun skal på kennel (og hvis ikke får hun det på sommerleiren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke sterilisere, fordi jeg vurderer valper på henne etterhvert hvis jeg kan begynne å stille henne igjen!

Jeg kommer heller ikke til å ta slik sprøyte hvis det er noen farer ved det! Må nok bare vente litt og bestille en vet time! :)

Kobra har sin første løpetid nå, og hun blør mye også er hun ikke så veldig flink til å vaske seg.

Kommer også litt ann på hvor mye den sprøyta koster da.... Jeg har hørt at den bare trenger å tas en gang i året, men det er mulig jeg har feil :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke anbefalt det! Kjenner til noen skrekkhistorier med den metoden.

Jeg vet om en hund som ble brukt sånn sprøyte på, for å utsette 1 løpetid, men det er 3 løpetider siden.. Hun kan ha blitt steril. Og det er jo ikke heldig, da de planla valper på henne.. Ikke for å skremme, men det er faktaopplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den første løpetiden hennes...

Kanskje hun blir flinkere etter vært.

har hørt at de kan blø mye den første gangen.

tini blør også mye, hun vasker seg da også bruker vi truse selv om vi må skifte bind Ofte...

jeg ville valgt å vente å se på neste løpetid. det er jo nytt for henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke sterilisere, fordi jeg vurderer valper på henne etterhvert hvis jeg kan begynne å stille henne igjen!  

Jeg kommer heller ikke til å ta slik sprøyte hvis det er noen farer ved det! Må nok bare vente litt og bestille en vet time!  :D  

Kobra har sin første løpetid nå, og hun blør mye også er hun ikke så veldig flink til å vaske seg.  

Kommer også litt ann på hvor mye den sprøyta koster da.... Jeg har hørt at den bare trenger å tas en gang i året, men det er mulig jeg har feil  :oops:

Hadde jeg vært deg så ville jeg sjekket skikkelig opp dette med P-sprøyte. Der en en del bivirkninger. Bla. økt kreftfare. Og så er det en del hunder som sliter med overvekt pga. den sprøyten.

Det at hun ikke er flink å stelle seg nå på den første løpetiden skal du i grunnen ta litt med ro. Det er sånt som de må lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du de da? Har sett de på dyrebutikker og slikt, men syntes de er litt dyre  :oops:

Jeg vet at de selger de også på XXL..

Vil ikke anbefale å sette den sprøyten på henne.. Det er en naturlig ting for kroppen å ha løpetid, akkurat som det er for oss å ha mensen. Jeg har noen veninner som har prøvd p-sprøyten og de blir noen hormon-klumper for å si det sånn! Selv har jeg hoppet over mensen noen ganger og jeg blir fullstendig håpløs å ha med å gjøre da...! Skikkelig humørsvigninger og griner for ingenting... :roll:

Vet jo at det er en forskjell på mennesker og hunder, men poenget mitt er at det er kroppens syklus og at vi trenger å ha mensen/løpetid for at alle hormonene og alt det der skal være i balanse..

Ble litt personlig nå, men men.. Det er nå bare det jeg tror og mener å sånn da.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er personlig imot hormon innsprøytning hos både mennesker og dyr hehe, fordi jeg reagerer dårlig på det selv da :oops:

Men når det er sagt så har en flink oppdretter fortalt meg atbruk av tispetruse fører til dårlig muligheter til å vaske seg, og at bakterier danser der nede da...og koser seg- og til slutt sammen kan klare å danne en infeksjon :D

Dette vet jeg ikke av egen erfaring, men råd jeg har fått ! Men det var snakk om Chihuahuaer da, det kan jo være forskjell ettersom de umulig kan blø like mye som en stor hund feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

det går sikkert greit å bruke sprøyta. Selvfølgelig finnes det skrekkhistorier, men noen sjanser må man ta her i livet. Jeg ville selv ikke brukt den, dette er fordi jeg syns det med løpetid går greit. Det er jo kjedelig å avlyse konkuranser, men men... det får jeg leve med. De fleste som konkurerer mye bruker sprøyta på hundene.

Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

folk som konkurerer hele året har ikke bestandig tid til å vente på løpetiden, derfor er sprøyta et godt alternativ for noen. de fleste hunder tar ikke skade av det, men personlig syns jeg det er greit å vente på løpetida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar sprøyta ofte på hunden sin så må det da være mye bedre (og sikkert også billigere i lengden) å sterilisere? Det er mindre sjanse for bivirkninger med sterilisering enn det er med sprøyter...

Vurderer det til høsten, men akkurat nå har vi ikke penger til sterilisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

brukte p- sprøyte i 3 år og jeg gikk opp 23 kilo iløped av et halvt år... hehe... det gjorde noe med hormonene... sitter nå igjen med celulitter og løs hud. haha... sånn kan degt gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...