Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyr du IKKE trenger


Recommended Posts

Det virker som det er lett å ta litt av når det gjelder utstyr til hunden, ikke minst i den første tiden. Så nå har jeg tenkt å dra nytte av deres erfaringer:

Hva har dere kjøpt av utstyr og tilbehør som dere i ettertid har funnet ut var helt bortkastet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsfrik som jeg er, har jeg heldigvis ikke gjort så altfor mange bomkjøp,..bare noen.. :P

Leker er vel det jeg har bommet mest på, enten så har de blitt spist opp(!) som Orcajack(?), den led en altfor tidlig død eller så leken dødskjedelige som Dog Pyramid fra Nina Ottoson. Det jeg synes er gøy, synes nødvendigvis ikke Sophus er gøy.. For han holder det gjerne med en papirpose med fôrkuler inni, men det er jo ikke gøy å kjøpe..! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Flexibånd her også... Har vel bare brukt det 5 ganger eller noe.

Ellers så har jeg mye utstyr liggende etter Schäferen. Ubrukt nå, men ikke når jeg hadde ham.

Har også ett dekken som Blaze har vokst fra. Og ett par liner, seler og halsbånd som har vært bomkjøp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...Mye...Jeg har alt for mange bånd -som brenner i henda mine, jeg har et halsbånd til 650,- som Loke rygger ut av, jeg har en fancy sele som han bare hopper ut av.Jeg har tennisballer han tror er draleke og som derfor ikke kan brukes uten fare for hender og så har jeg potesokker fra ruffwear som detter av bare han går vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbørster. Ble brukt en gang men ikke igjen. De ligger nå ute i gangen å støver ned i kassen til Buster. Ellers kan jeg ikke å ha huske å ha noe utstyr jeg ikke trenger. Har kjøpt et par leker noen ganger som jeg kunne spart meg, de ble ødelagt i samme sekund som de ble utlevert <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer den...

skulle aldri i verden vært lagd sånne bånd, etter min mening da...

Helt 100% enig!! Det båndet gjøtr bare mer unytte enn nytte, man skjønner ikke det før man går med vanlig bånd over en stund, da går det opp et lys over hvor dum man har vært. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt 100% enig!! Det båndet gjøtr bare mer unytte enn nytte, man skjønner ikke det før man går med vanlig bånd over en stund, da går det opp et lys over hvor dum man har vært. :icon_redface:

jeg var jo så dum da jeg fikk toya, startet fint med ett sånn kort lærbånd, og hu gikk jo fint, så ville jeg være "snill" og la henne gå litt forran å snuse fordi det liksom var bra for henne og at det lot henne ha det fint...

det er noe av det dummeste jeg har kjøpt og dummeste jeg har gjort...

den nye valpen skal vertfall ALDRI bruke sånn bånd nei...

greit med langline, men flexibånd...

når noen spørr meg om de skal kjøpe det, så blir jeg nesten litt sinna ... hehe da får de høre det jeg mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, har gjort en del tullekjøp ja.. :icon_redface:

En shampo og balsam i ett, med verdens verste jordbærlukt, å fysj og fy. Er ikke meningen det skal lukte grusomt etter at hunden har badet. :P

Fingertannbørster. For store for fingeren, så de detter av og blir umulige å bruke (babytannbørste funker mye bedre).

Hundesikkerhetssele til bil. Ble gnagemerker i pelsen etter en gangs bruk, og hunden klarte ikke å slappe av med den selen på.

Flokefjernerkrem. Huff for et arbeid, mye bedre med flokeskjærer (som har vært et av mine bedre kjøp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er mye!

Ting jeg kommer på i farta:

X anntall børster, kammer, sakser og klotanger

X anntall bånd

Flere refleksvester, noen dekken, en dongeridress og en kløv

Potesokker som er brukt en gang eller 2

En tre apport som ble brukt noen få ganger

Noen leker

En balsam (som forøvrig ble brukt for første gang i dag, men kommer ikke til å bruke den flere ganger)

Shampoo

Flokefjerner "tangles away". Har blitt brukt noen få ganger, men funker dårlig.

Et trehus med trapp og veranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og hvor mange halsbånd og leiebånd trenger en hund i grunn??? :wallbash:

hehe. Ja de begynner det å bli en del av her ja:P MÅTTE jo bare kjøpe to halsbånd til når jeg var i drammen , også ville jeg jo ha et matchene leiebånd til det ene halsbåndet :)

så tør ikke telle antall halsbånd og leiebånd:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del som bare ligger å støver ned jeg og :P

* flexibånd

* to halsbånd med skjerf på

* diverse nylonbånd

* et svart halsbånd med strass på (pondus kunne ikke bruke halsbånd pga fasongen. Dro seg ut av alt. :) Og det som er så fint ;) )

* potesokker som detter av før de får tatt et skritt.

* et par dekken som er blitt for små etter et par gangers bruk da kara var yngre. (bl. a et snoopy oilskin dekken til 500,-. Virkelig vel anvndte penger...)

* Også masse leker som går i stykker med en gang de får dem. De fleste lekene i lekekassen er ødelagte på ett eller annet vis.( Til og med en kong tok Pondus og beit av toppen på etter 5 minutter..)

Har roet meg litt ned på hundeshoppingen nå kontra tidligere. Selv om jeg ser masse fint som jeg kunne tenke meg å kjøpe til dem, så klarer jeg å dy meg i de fleste tilfeller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi har fem halsbånd. Det er jo ikke det at de er ubrukelige, men... Bruker for tiden et rundsydd i nylon. Veldig fint og sklir fint ut av strup uansett om hun går på høyre eller venstre side! Hun har fem lenker også. Skinnbåndet er det beste å holde i. Det har overlevd to hunder og er mykt og godt. Det nyeste kjøpte Ane i Sverige til meg i går, for Solo tygde over det gamle. Det er nylon med reflekstråder og ganske langt og fint å bruke når vi ikke skal på turer der søkslina skal på etterhvert. Skjønner jo at vi ikke har bruk for alt dette, da.. :) Men sånn kan jeg legge ut om ganske mange ting vi har, jeg. Har forresten en dustete kong med stort hull i begge ender. Den ble omdøpt til dummy og gjemmes i skogen når vi trener søk. Ubrukelig som godbitholder, men fin til noe annet!! Ane kjøpte forresten en sånn vannbeholder på nett engang! Den virket skikkelig fancy! Den står i kjelleren. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en hel del ubrukte ting her hjemme, og altfor mange bånd og stæsj. Men regner med å få brukt endel på Ace når hun kommer ;)

Kanskje vi kunne ha laget en tilsalgstråd der alle la inn ting de ikke trenger lenger - sikkert noen andre som trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Er vel ikke den største "hundeshopperen", men har en ubrukt target-stick liggende hjemme :) (Kjøpte sånn klikkerpakke hos canis) Har i hvert fall ikke fått bruk for den ennå. Hehe :P Ellers så kommer jeg ikke på noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en hel del ubrukte ting her hjemme, og altfor mange bånd og stæsj. Men regner med å få brukt endel på Ace når hun kommer :P

Kanskje vi kunne ha laget en tilsalgstråd der alle la inn ting de ikke trenger lenger - sikkert noen andre som trenger?

Ja det hadde vært lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...