Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny valp !


ampall

Recommended Posts

Hei Hei!

Jeg skal få en shih tzu valp 5 mai..Da er den 8 uker og jeg gleder meg kjempe masse !!

Dette blir hund nr 2.. Vi har ei lita blandingstispe her fra før som er 1 år.

Det som irriterer vettet av meg er at ikke alle er glade på våre vegne!

De fleste syns jo det er koselig,men moren min er ikke så glad i hunder som jeg er så hun har jeg ikke fortalt det til en gang for jeg blir så lei meg av negative kommentarer! (vi prater sammen om alt som er ellers!)

Faren min (de er skilt) sa idag når jeg fortalte det "Har ikke dere snart nok??"

Jeg er 25 år, gift og har to barn, så hvorfor jeg i det hele tatt bryr meg om kommentarene fra dem er jo en annen sak!! :D hehe

Føler liksom at jeg må drive å forklare og unnskylde valget vi tar om å få en hund til!! :D

Noen andre som har det sånn? Når jeg leser hva jeg selv har skrevet så ser det UTROLIG barnslig ut! Vet jo at det er vårt valg og sånn, men kjedelig å få kommentarer og hevede øyenbryn når vi gleder oss så fælt!!

Hilsen hundegal!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å drite i hva alle andre sier :D det gjør jeg nemelig...

får valp ca likt som deg jeg, og toya den jeg har nå, fyllte ett år nå i mars, så vi er i samme båt ( har de klagefolka i min familie og) men det er bare til å lukke øra! er som nina sier DERES valg.

så lykke til :D

bilder ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som stemte med oss der. Får valp i samme tid, har ung hund også, er like gammel, har like mange barn, men ingen ring -det har ikke jeg fått *snurt* Når det gjelder slektas meninger, kan du ikke si annet enn at dette er deres egen sak, punktum. :D

Lykke til med valpen. Det er fortsatt noen laaange uker igjen, men plutselig har tiden gått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å drite i hva alle andre sier :D det gjør jeg nemelig...

får valp ca likt som deg jeg, og toya den jeg har nå, fyllte ett år nå i mars, så vi er i samme båt ( har de klagefolka i min familie og) men det er bare til å lukke øra! er som nina sier DERES valg.

så lykke til :D

bilder ? :D

Hei hei og tusen takk for svar til alle som har gjor det:)

Godt å høre at det er flere som meg.... Skjønner ikke at folk gidder en gang! Tenk om jeg skulle sagt høyt alt jeg tenker om hva folk gjør!! :D

Skal prøve å legge ved et bilde her, men det er kanskje for stort.. (har ikke helt kontroll på hvordan jeg får de mindre...) Har også funnet navn! Tror jeg da...hehe... Vi er ganske enige.... Romeo :D

Så spørs det hvordan det blir å ha hanne og tispe under samme tak under løpetid og greier.... Får du ei ny tispe eller?

Lykke til med din valp også!! Spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier. Svigerforeldrene mine, spesielt svigermor, har aldri forstått hva vi skal med to store hunder. Hun er ikke glad i hunder selv, og spesielt ikke den typen vi har, så det har visst i visse lag blitt nevnt hvor ille hun synes vi har det. Dessverre var ikke jeg der da, så jeg fikk ikke forsvart meg, men samboeren min hadde faktisk tatt til orde og gitt uttrykk for at dersom de ikke likte det, så fikk de la være å komme.

Jeg har planlagt valper her nå, hadde håpet på siste løpetid, men tispa gikk tom, så vi prøver igjen på sensommeren. Dette tør ikke samboeren min å fortelle foreldrene sine, for han tror de kommer til å få helt sjokk. Men ved en anledning skal jeg jammen passe på å si det for å se hva slags reaksjon jeg får! De har da uansett ikke noe med hvordan vi har det - de er knapt her allikevel. Men jeg klarer heller ikke å la være å ta meg nær av det, for jeg er jo så glad i alle dyra mine - og forstår ikke at ikke alle andre liker dem like godt!

Heldigvis har jeg ei fantastisk mor som mer enn gjerne kommer hit og passer på mine firbente barn når vi er på ferie, så det veier godt opp for at svigers ikke er så ivrig.

Sånn for ordens skyld - jeg er snart 30 år, samboer og mor til ei deilig tulle på to år, og dersom jeg hadde følt jeg ikke selv klarte med å ha både barn, mann, hunder og katter så tror jeg faktisk jeg hadde klart å avgjøre det helt på egen hånd, uten at andre hadde hatt noen som helst innflytelse på det!

Lykke til med valpen, den er nok ikke noe pen i det hele tatt... *veldig ironisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nå få velga hva du vil ha selv da :D Skal selv ha ei tispe og da sa mamma har du ikke nok dyr da osv og det samme sa svigermor men jeg driter i hva de sier da jeg som betaler og stelle dyra ikke de.. Svigermor liker ikke så godt dyr det merkes jo når hun er på besøk og Gizmo vil i fanget hennes for han elsker folk åsså sier hun nei gå ned osv... Jeg bare ler for meg selv da :D så lenge jeg har egent hus og de kommer på besøk så driter jeg i hva de sier for de bor ikke her... Jeg bestemmer da over meg selv og hva jeg vil bruke tida mi på, jeg elsker dyr og det får de bare respektere;) For om jeg hadde hatt fulla huset i dyr så kunne de ikke sagt noe, eller rettersagt jeg hadde gitt f.... i hva de sa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nå få velga hva du vil ha selv da :( Skal selv ha ei tispe og da sa mamma har du ikke nok dyr da osv og det samme sa svigermor men jeg driter i hva de sier da jeg som betaler og stelle dyra ikke de.. Svigermor liker ikke så godt dyr det merkes jo når hun er på besøk og Gizmo vil i fanget hennes for han elsker folk åsså sier hun nei gå ned osv... Jeg bare ler for meg selv da :P så lenge jeg har egent hus og de kommer på besøk så driter jeg i hva de sier for de bor ikke her... Jeg bestemmer da over meg selv og hva jeg vil bruke tida mi på, jeg elsker dyr og det får de bare respektere;)

Hei hei!!

Du sa du skulle få ei tispe.. Jeg har tispe fra før og skal nå få hannhund... Litt nervøs for hvordan det blir under løpetid og greier.. Bor i leilighet så det er liksom ikke bare å sette de på hvert sitt rom.. Men det går vel på et vis... Har du noen erfaringer med det?

:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hundene ikke er til "plage" for familien, og oppfører seg normalt pent... så har de INGEN grunn til å legge seg opp i dine valg. Er sikkert litt "rasistisk"... men jeg synes nå det er noe "galt" med folk som ikke liker litt liv rundt seg.... men skal ha det strømlinjeformet og ryddig og kjekt.

Er litt i det der "hjerterom og husrom"; tror det er hyggelig for barn å vokse opp i familier med mange dyr - selv vokste jeg opp i by, men med både hunder og katt og fugl og akvarium og ymse smådyr iblant, og det var nok et svare liv iblant - men det var hyggelig. Det syntes jo alle vennene til oss barna også, så tenk på det istedet!

Lufter sammen med en godt voksen kar som nølte lenge før han skaffet seg hund nummer to. Han har veeeeldig streit samboer, som jeg har sett to ganger lufte hundene når han har vært lenge på jobb (i minkkåpe), stor leilighet, dyr båt, topp jobb... Han har vel bare én sønn, og det han sier idag - når han innser hvor hyggelig det er med hundeliv og -røre - er at han skulle ønske han hadde bodd i et hus på landet med fullt av unger, bikkjer og hygge.... fordi han synes det gir ham mest.

Familie er familie, de behøver ikke være ENIGE i valgene, men de bør vise respekt - og kanskje man kan sette foten litt ned for at de snakker negativt? Det er på en måte lov å si at "jeg ville ikke valgt å ha hund", men IKKE å si "at dere gidder å ha hund, det er jo bare mas og møkk".... De ville vel ikke kritisert barna dine på samme måte? Det er ikke så søkt, den forskjellen - siden studier viser at foreldre og hundeeiere føler tilsvarende sterkt i situasjoner hvor hhv. barnet eller dyret er i fare (jeg sidestiller ikke barn og dyr, men bare dybden av følelser man kan få).

Folk som har empati og innlevelse med barn og dyr ER nå engang de triveligste! He he, det hadde vært noe å fyre av til svigers det!

Nei, hygg deg med valpen din - trøst deg med at familie ikke kan være enige i alt, men at det ikke bare er familien som betyr noe heller. Nære venner som føler likt kan bli like viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden du skal få snart er jo ikke va den store rasen da og krever nok ikke så stort rom som en stor hund lixom. Men evnt under løpetid kan jo du kanskje ha den over hos noen du kjenner eller noe slik at det blir litt roligt for begge 2 da :( Men jeg tror at det kommer til å gå bra da så lenge de går overens med hverandre men de finner sikkert tonen ganske fort da.... Har du hage elle noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden du skal få snart er jo ikke va den store rasen da og krever nok ikke så stort rom som en stor hund lixom. Men evnt under løpetid kan jo du kanskje ha den over hos noen du kjenner eller noe slik at det blir litt roligt for begge 2 da :( Men jeg tror at det kommer til å gå bra da så lenge de går overens med hverandre men de finner sikkert tonen ganske fort da.... Har du hage elle noe?

Hei igjen!

Nei, har ikke egen hage...

Men det skal nok ordne seg... Mulig tispa i kullet blir ledig også (var bare ei tispe), men de kan jo fort bli litt kranglete..? Sikkert fordeler og ulemper med begge deler..

.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og tusen takk for svar til alle som har gjor det:)

Godt å høre at det er flere som meg.... Skjønner ikke at folk gidder en gang! Tenk om jeg skulle sagt høyt alt jeg tenker om hva folk gjør!! :P

Skal prøve å legge ved et bilde her, men det er kanskje for stort.. (har ikke helt kontroll på hvordan jeg får de mindre...) Har også funnet navn! Tror jeg da...hehe... Vi er ganske enige.... Romeo :P

Så spørs det hvordan det blir å ha hanne og tispe under samme tak under løpetid og greier.... Får du ei ny tispe eller?

Lykke til med din valp også!! Spennende!!!

jeg får ei ny tispe ja :(

mange som ikke syntes det er så lurt med tanke på at min toya er litt over året bare...

men men...

gammel er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ei ny tispe ja :(

mange som ikke syntes det er så lurt med tanke på at min toya er litt over året bare...

men men...

gammel er din?

Hei hei!

Min ble 1 år 18 februar.... Mener du (eller de) at det ikke er så lurt med ny tispe? Pga eventuell krangling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Min ble 1 år 18 februar.... Mener du (eller de) at det ikke er så lurt med ny tispe? Pga eventuell krangling?

toya blei ett år 20 mars, så da er de nesten like gamle, ikke så veldig stor forskjell egentlig :(

nei ikke det, men at toya ikke er orntlig voksen og sånne ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya blei ett år 20 mars, så da er de nesten like gamle, ikke så veldig stor forskjell egentlig :(

nei ikke det, men at toya ikke er orntlig voksen og sånne ting

Vi har tispe fra før og får tispe igjen om en måneds tid. Hun vi har fra før er 10mnd når vi får neste. Utfordringen med å ha to så tette hunder er jo at det må terpes på hvor det er lov å leke etc i mnd fremover. Vi gleder oss allikevell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tispe fra før og får tispe igjen om en måneds tid. Hun vi har fra før er 10mnd når vi får neste. Utfordringen med å ha to så tette hunder er jo at det må terpes på hvor det er lov å leke etc i mnd fremover. Vi gleder oss allikevell :(

sant, her er det ikke lov å leke inne.. kan bli en utfordring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

Jeg skal få en shih tzu valp 5 mai..Da er den 8 uker og jeg gleder meg kjempe masse !!

Dette blir hund nr 2.. Vi har ei lita blandingstispe her fra før som er 1 år.

Det som irriterer vettet av meg er at ikke alle er glade på våre vegne!

De fleste syns jo det er koselig,men moren min er ikke så glad i hunder som jeg er så hun har jeg ikke fortalt det til en gang for jeg blir så lei meg av negative kommentarer! (vi prater sammen om alt som er ellers!)

Faren min (de er skilt) sa idag når jeg fortalte det "Har ikke dere snart nok??"

Jeg er 25 år, gift og har to barn, så hvorfor jeg i det hele tatt bryr meg om kommentarene fra dem er jo en annen sak!! :P hehe

Føler liksom at jeg må drive å forklare og unnskylde valget vi tar om å få en hund til!! :P

Noen andre som har det sånn? Når jeg leser hva jeg selv har skrevet så ser det UTROLIG barnslig ut! Vet jo at det er vårt valg og sånn, men kjedelig å få kommentarer og hevede øyenbryn når vi gleder oss så fælt!!

Hilsen hundegal!! :P

Du kan trøste deg med at slike komentarer har jeg fått mangen av fra min mor og de(enda min mor vet at jeg lever og ånder for hunder og har alltid gjort det).

Fikk aldri lov til å ha hund når jeg bodde hjemme men har vell tatt det igjen til gangs her no då med 3 hunder og en katt i hus pluss at vi har valper i hus av og til(driver litt med avl).

Kos deg med valpen din du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! jeg skal også ha ei tispe!men blir ikke før Timon er blitt litt større! han er jo enda valp! :P

Jeg syns du bør gjøre hva du vill! du er tross alt voksen og kan ta egne valg selv! foreldrene mine sier heldigvis ikke noe om jeg har hund og skal ha en til en gang!

Tine: jeg ler selv når folk som ikke liker hunder hysjer på dem og vill ha dem vekk!! hihih!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

Jeg skal få en shih tzu valp 5 mai..Da er den 8 uker og jeg gleder meg kjempe masse !!

Dette blir hund nr 2.. Vi har ei lita blandingstispe her fra før som er 1 år.

Det som irriterer vettet av meg er at ikke alle er glade på våre vegne!

De fleste syns jo det er koselig,men moren min er ikke så glad i hunder som jeg er så hun har jeg ikke fortalt det til en gang for jeg blir så lei meg av negative kommentarer! (vi prater sammen om alt som er ellers!)

Faren min (de er skilt) sa idag når jeg fortalte det "Har ikke dere snart nok??"

Jeg er 25 år, gift og har to barn, så hvorfor jeg i det hele tatt bryr meg om kommentarene fra dem er jo en annen sak!! :P hehe

Føler liksom at jeg må drive å forklare og unnskylde valget vi tar om å få en hund til!! :P

Noen andre som har det sånn? Når jeg leser hva jeg selv har skrevet så ser det UTROLIG barnslig ut! Vet jo at det er vårt valg og sånn, men kjedelig å få kommentarer og hevede øyenbryn når vi gleder oss så fælt!!

Hilsen hundegal!! :P

Hehehe, joda... Det var et rabalder da jeg skaffet meg hund nr en, og enda større rabalder da jeg skaffet meg nr. 2. Og tro meg! Skjer det noe, så skylder de på at jeg har to hunder! Men men... de får bare holde på. Mamma og pappa er veldig glad i Castor, og låner han mye på tur og passer han når jeg spør. Athene er nok litt krevende for dem, så de skjønner ikke hva jeg skal med henne da. Men de synes hun er søt da. Så konklusjonen min er at foreldre og andre "jeg-vet-hva-som-er-best-for-alle-andre" bryr jeg meg ikke om. Og prøver de å kverulere bare avfeier jeg dem og sier at jeg har bestemt meg og ikke noe de sier vil få meg til å forandre mening!

Bare stå på ditt du!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...