Gå til innhold
Hundesonen.no

IAMS


Calina

Recommended Posts

Ja, det er det. Nå fikk vi det igår, så jeg har ikke satt meg 100% inn i det - flaut men sant... :oops:

Men med 20% tørket kyllingkjøtt som øverste ingrediens, ranker dette høyt over daglivareforene.

Det er og ekstra glukosamin i senior forene,for å hjelpe ledd og bevegelighet av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!I USA, det vil si USA's IAMS er umenneskelige Flaming

De legger ut katter og hunder på gølvet og tester dem med fôret :-o  

De fôrer dem praktisk talt til døde... Flaming

-og her var det jammen en som visste hva en snakka om gitt...NOT !!

=D> =D> =D> [-X =D> -vært på PETA sine sider du? hihih...såri mate...men det der stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det ikke er sant :?  

PETA er jo den amerikanske "mot dyremishandling" (kom ikke på hva det heter)

PETA er og anmeldt for dyremishandling...visste du det ? Tviler jeg på...-de slipper løs dyr som ikke klarer seg ute i det fri..-og de har satt truede dyrearters liv på spill i sin kamp mot det de skal kjempe mot! De er og anmeldt flere ganger for svindel og fanteri!

IAMS er med i flere internasjonale organisasjoner NETTOPP med tanke på dyrenes velferd,og er med på å HEVE standarden for forsøksdyr og hunde/kattefor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du dine informationer fra Calina...? Kunne jo være ligeså fejl som alt andet når du ikke skriver kilde. hehe...jeg driller bare :)  :D

*gliser* Gjerne drille!

-jeg har blandt annet lest på amerikansk kennel klubb sine sider,det ligger offentlige dokumenter på anmeldelser man kan få fatt i noen steder, jeg har offentlige dokumenter fra etater som sjekker forleverandørene våre - disse dokumentene ble gitt ut sist i forbindelse med diverse videoer som påståelig var fra IAMS sine gårder,og kan lett finnes frem igjen.

Den som leter finner.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay du har kilderne i orden ser jeg... :D  :D

Det skal man ha før man legger ut avorlige ting. Ingenting er så ødeleggende som rykter..

-jeg vil hvertfall alltid ha fakta på bordet. Det gjør de fleste ting mye enklere.

:)

PETA gjør mye godt. Men de gjør tilsvarende mye dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor den videoen er fra da?

Syns synd på de hundene.. (Jeg tror ikke de e fra iams alså, bare for å gjør det klart)

Det er flere videoer ute. Noen av dem er over 12 år gamle,og flere er sammensatt av forskjellige klipp. Noen er fra IAMS sine gårder ja - men de er tatt ut av sammenheng...-har du sett den hunden som virrer rundt i buret? Vil bare ut til den som står og filmer? Spør deg selv hvorfor det ikke er lyd på den...-KAN det være fordi den som står og filmer og snakker til hunden?Min hund ser og sånn ut når jeg snakker til ham med gladstemme,og aser ham opp...og min hund kan du få hilse på nårsomhelst! Han er lykkelig og glad,og overhodet ikke mishandlet.

Og denne dama som har filmet det meste var ansatt av IAMS nettopp for å FORHINDRE disse tingene hun filmet..-det er desverre slik at mennesker er temmelig sadistisk,spesiellt når det kommer til skapninger som ikke kan snakke/ta igjen skikkelig, være seg det er dyr eller andre mennesker..

Noen av videoene er og filmet fra private forsøksgårder,og andre formerkers gårder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PETA er og anmeldt for dyremishandling...visste du det ? Tviler jeg på...-de slipper løs dyr som ikke klarer seg ute i det fri..-og de har satt truede dyrearters liv på spill i sin kamp mot det de skal kjempe mot! De er og anmeldt flere ganger for svindel og fanteri!

IAMS er med i flere internasjonale organisasjoner NETTOPP med tanke på dyrenes velferd,og er med på å HEVE standarden for forsøksdyr og hunde/kattefor!

Teach 'em Calina! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bare for å oppdatere denne tråden med litt info...

IAMS hundefor koster 135.- for en 3 kg sekk, og 399.- for en 15 kg sekk.

Og fremdeles er det bonuskort ordning, som gir hver 11`te sekk gratis. :D

I England er IAMS det mest solgte hundeforet på markedet,og har vært det i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IAMS kattefôr er i alle fall veldig bra :D Men jeg har aldri helt skjønt forskjellen på Eukanuba og Iams. Eukanuba hører jo til under Iams company, men hvorfor ha to forskjellige merker? Før var det liksom sånn at Iams var kattematen og Eukanuba hundematen, men nå har jo begge begge deler, så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IAMS kattefôr er i alle fall veldig bra :D Men jeg har aldri helt skjønt forskjellen på Eukanuba og Iams. Eukanuba hører jo til under Iams company, men hvorfor ha to forskjellige merker? Før var det liksom sånn at Iams var kattematen og Eukanuba hundematen, men nå har jo begge begge deler, så jeg vet ikke.

Eukanuba = Rolls Royce

Iams = Volvo

:wink:

U see? Ingen for kommer opp i ernæringsmessig det som Eukanuba har.

Men for som Iams, Royal, Hills, Precept, Pro plan og andre kjøpt hos faghandel er også gode for! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eukanuba = Rolls Royce

Iams = Volvo

:wink:

U see? Ingen for kommer opp i ernæringsmessig det som Eukanuba har.

Men for som Iams, Royal, Hills, Precept, Pro plan og andre kjøpt hos faghandel er også gode for! :wink:

Men Eukanuba er jo også IAMS company. Altså underlagt IAMS. Merkelig. Jeg synes IAMS kattefôr er bedre enn Eukanuba, i alle fall mye bedre for pelsen.

Hvorfor mener du at Eukanuba er så mye bedre enn royal, hill's etc? De ligger jo i samme prisklasse, og veterinærer anbefaler ikke Eukanuba oftere enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet duhvem som eier IAMS?? hiih....-det er ikke snakk om hvem som er underlagt hvem...-det er snakk om å samarbeide.

IAMS/ Eukanuba er et firma ja - og helt fint at du mener IAMS er bedre for din katt enn Eukanuba. :D

IAMS er et veldig godt for,og jeg brukte dette selv på mine katter (Eukanuba katt var da ikke i handelen).

Om du vil vite hvorfor Eukanuba ernæringsmessig sett er best, så ta en titt på innholdsfortegnelsen neste gang du handler for - legg og merke til foringsveiledningen. Et eksempel kan jeg ta fra egen erfaring - jeg forte på Hills, hvor min hund ifølge alder og vekt skulle ha 800gr for pr dag.

Jeg gikk fint vekk fra dette, når jeg på Eukanuba, samme alder og vekt, skulle gi min hund 540 gr for pr dag...-for min hund er dette 14 dager mer mat,og for min lommebok er det enda bedre.

Og som et PS, så er det ikke mange vetrinærer der ute som er god i foring. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet duhvem som eier IAMS?? hiih....-det er ikke snakk om hvem som er underlagt hvem...-det er snakk om å samarbeide.

IAMS/ Eukanuba er et firma ja - og helt fint at du mener IAMS er bedre for din katt enn Eukanuba. :D

IAMS er et veldig godt for,og jeg brukte dette selv på mine katter (Eukanuba katt var da ikke i handelen).

Om du vil vite hvorfor Eukanuba ernæringsmessig sett er best, så ta en titt på innholdsfortegnelsen neste gang du handler for - legg og merke til foringsveiledningen. Et eksempel kan jeg ta fra egen erfaring - jeg forte på Hills, hvor min hund ifølge alder og vekt skulle ha 800gr for pr dag.

Jeg gikk fint vekk fra dette, når jeg på Eukanuba, samme alder og vekt, skulle gi min hund 540 gr for pr dag...-for min hund er dette 14 dager mer mat,og for min lommebok er det enda bedre.

Og som et PS, så er det ikke mange vetrinærer der ute som er god i foring. Desverre.

Det heter nå Iams company da, ikke Eukanuba company :D Og det står jo Iams company på Eukanuba-pakken, ikke Eukanuba-company på Iams-pakken. Men hva vet vel jeg. Jeg har ikke sjekka det nei, men skal sjekke forskjellen på hvor mye Iams du må ha i forhold til Eukanbua neste gang jeg er i dyrebutikken. Hunden er ikke akkurat den som spiser meg ut av huset, så for meg har det ingen betydning. Men det er viktigere at hun får noe hun liker da, som Royal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det heter IAMS Company... :wink: -det jeg spurte deg om, var om du visste hvem som eier IAMS...-og det er ikke Eukanuba. :wink::lol:

Du har en liten mini hund som liker Royal veldig godt, så da skal du fortsette på det. IAMS er billigere enn masse annet først og fremst for mellomstore og store hunder, da det er eiere av slike raser som tenker mer på kroner pr dag hva foring angår, enn eierene av de minste. :wink:

For - som du selv sier - de spiser en jo ikke akurat ut av huset..hihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det heter IAMS Company... :wink: -det jeg spurte deg om, var om du visste hvem som eier IAMS...-og det er ikke Eukanuba. :wink::lol:

Du har en liten mini hund som liker Royal veldig godt, så da skal du fortsette på det. IAMS er billigere enn masse annet først og fremst for mellomstore og store hunder, da det er eiere av slike raser som tenker mer på kroner pr dag hva foring angår, enn eierene av de minste. :wink:

For - som du selv sier - de spiser en jo ikke akurat ut av huset..hihih

Har hørt at Iams er bare 100 kr dyrere å bruke i året enn Eukanuba..

Er det sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...