Gå til innhold
Hundesonen.no

Korthårscollievalper..


LBL

Recommended Posts

åhh... Jeg drømmer om å få meg en kortis en vakker dag... :o

Viste bilder til han de kaller "min bedre halvdel" ,

men gale mannen syns de nydelige hundene var rett og slett stygge :)

Så, skal det bli kortis på meg så må jeg vel knerte mannen først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som syns de er stygge?

Det syntes jeg også før! Husker at jeg bladde gjennom hundebøker og syntes korthårscollie var såå stygge!! En naken lassie!! Uæææ! :) Idag kan jeg ikke skjønne hva jeg tenkte på!

Men man kan vel si at det taler til korthårcolliens fordel at den er så "stygg". Nå er den riktignok blitt en populær utstillingshund de siste årene, men den vil kanskje ikke bli utsatt for samme opplegget som langhårscollien, at "alle" skaffer seg en sånn hund fordi "den er så søt og ligner på lassie!".. Det gagner ingen raser å bli for populære viser det seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh... Jeg drømmer om å få meg en kortis en vakker dag... :P

Viste bilder til han de kaller "min bedre halvdel" ,

men gale mannen syns de nydelige hundene var rett og slett stygge :)

Så, skal det bli kortis på meg så må jeg vel knerte mannen først :o

Du må vise han bilder av 8 ukers valper! Ikke av voksne! :P Han kan da ikke mene at feks denne er stygg?:

http://users.kymp.net/p303496a/HaveMercy%208vko3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vise han bilder av 8 ukers valper! Ikke av voksne! :) Han kan da ikke mene at feks denne er stygg?:

http://users.kymp.net/p303496a/HaveMercy%208vko3.jpg

Joda, jeg trodde jeg var smart og viste bilder av valper først. men det hjalp ikke det, han syns de også var stygge.

Nå hører det med til historien at jeg er så heldig å ha blitt velsignet med å klare å finne meg en mann som egentlig ikke liker hunder, eneste rasen jeg har fått han til å like er cavalier. Derfor ble det til slutt en cavalier til da vi kjøpte hund nr 2 her hjemme i høst. Jeg har alltid hatt stor hund før og hadde lyst på stor hund igjen. Korthåret collie var øverst på lista og jeg snakket med oppdrettere, men gubben stod på sitt og desverre så må han nesten få et ord med i laget siden han bor her han også...

Men, små hunder er bedre enn ingen hunder og cavalieren er jo en hærlig allsidig rase som passer oss bra :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...