Gå til innhold
Hundesonen.no

Matlyst


Guest ToadKill

Recommended Posts

Guest ToadKill

Min dachs på 7mnd spiser nesten ingenting. I begynnelsen spiste hun nesten hele "dosen".

Men nå de siste ukene har matysten bare forsvunnet. Har prøvd å skifte fôr men hun vil ikke ha det.

Hun er frisk ellers. Oppfører seg akkuratt som før.

Er veldig usikker på hva dette kan være.

Noen som har opplevd det samme eller har en anelse om hva det kan være?

MVH

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya hadde en sånn periode hu også, hvor hu testa ut hvor lang tid det gikk før jeg enten gav henne noe tilskudd i maten hennes, gav henne våtfor eller hva hu måtte ha lyst på..

merker du noe på henne ellers da? vekttap?

kan hende det er løpetid på gang også, og da spiser enkelte hunder mindre...

men nå skal ikke jeg leke oraklet i delfi, så hvis du har mistanke om at hu ikke får i seg nok næring, så hadde jeg sett det ann, og evt gått til dyrlegen etterhvert...

men trur du i første omgang skal ha litt is i magen og finne ut om hu tester deg eller hva hun driver med...

en ting til, tar du vekk maten etter en liten stund, eller lar du den stå hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest ToadKill

toya hadde en sånn periode hu også, hvor hu testa ut hvor lang tid det gikk før jeg enten gav henne noe tilskudd i maten hennes, gav henne våtfor eller hva hu måtte ha lyst på..

merker du noe på henne ellers da? vekttap?

kan hende det er løpetid på gang også, og da spiser enkelte hunder mindre...

men nå skal ikke jeg leke oraklet i delfi, så hvis du har mistanke om at hu ikke får i seg nok næring, så hadde jeg sett det ann, og evt gått til dyrlegen etterhvert...

men trur du i første omgang skal ha litt is i magen og finne ut om hu tester deg eller hva hun driver med...

en ting til, tar du vekk maten etter en liten stund, eller lar du den stå hele tiden?

Jeg har ikke merket vekttap. Hun var litt tynn da vi hentet henne, men hun gikk litt opp i vekt etter en mnd eller noe. Hun virker veldig normal. jeg har prøvd såvidt å ta bort maten en stund. men jeg har ikke turt å fortsette med det i tilfelle hun skal tro at hun ikke får mer mat.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund hadde også en periode hvor han nesten ikke spiste noe særlig, men etter ett par uke gikk det over(han spiste 3 måltid i uka i motsetning til ca 10 som er normalt for han). Så lenge hunden er frisk og rask og får i seg nok væske så kan du godt ha litt is i magen. Som toya sier, så kan det jo være løpetiden som er på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket vekttap. Hun var litt tynn da vi hentet henne, men hun gikk litt opp i vekt etter en mnd eller noe. Hun virker veldig normal. jeg har prøvd såvidt å ta bort maten en stund. men jeg har ikke turt å fortsette med det i tilfelle hun skal tro at hun ikke får mer mat.

Takk for svar.

siden du ikke har registrert noe vekttap, så er det bare ¨å ha is i magen ...

det jeg mente med å ta vekk maten var : la den stå i 10 til 15 min, og hvis hun ikke har spist opp da, så setter du den vekk, og lar den være vekke til neste gang hun skal ha mat... og samme mønster videre. det funket på forje hunden min i alle fall. Da lærer du hunden, " det er best å spise mens maten er her, ellers får du ikke mat før neste måltid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...