Gå til innhold
Hundesonen.no

Nybegynnere blir behandlet dårlig på utstilling :(


Kristina

Recommended Posts

Ja det må jeg si.. Her er hva som skjedde med venninden min i helgen :)

Her i helgen var det utstilling i stange. Venninden min skulle melde seg på valpeshow og hun har aldri stilt før. Dessuten trodde hu ikke at det var så seriøst og viktig hvordan påmeldingen var, så hun bare skrev de viktigste opplysningene, men desverre glemte hun adressen sin.

Da hun ringe hu som tar i mot påmeldingene fikk hu bare kjeft og dritt slengt til seg! Venninden min beklagde og sa hu var nybegynner så hun visste ikke helt. Men neida... Hun fikk også beskjed om at hun skule starte på søndag, men hun hadde meldt seg på på lørdagen. Da fikk hu kjeft for det også, selvom det ikke var hennes feil at de som tok i mot påmeldingene hadde surra. Men det ordnet seg...

Da hun kom på utstillingen på søndag fikk hu beskjed om at hu måtte betale på nytt fordi hu ikke hadde kvittering. Og når man betaler over nett, og ikke har skriver, så er det ikke så lett å få kvittering da.

Hun spurte om de kunne sjekke om det stod at hun hadde betalt, men neida, hu måtte betale påmeldingsavgift en gang til! Men da hu sa hu hadde betalt fikk hun til svar : " Det driter vi i" :-o

HVA ER DETTE FOR EN OPPFØRSEL?? Og at voksne mennesker kan si noe sånnt til et barn, det skjønner ikke jeg! Vi er faktisk den neste generasjonen som skal vidreføre utstilling!

Er det rart at folk ikke tør å stille ut når de blir møtt av ei sinna kjerring som ikke gjør annet enn å kjefte første gang de er på utstilling!?

makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje damen hadde en dårlig dag :roll: Men allikevel kan dette ikke være rigtig. Sånn er man ikke mot andre mennesker. Heldigvis er jeg en person som IKKE finner meg i hva som helst, så havde hun begyndt at kjefte på meg, ja da havde hun fått dobbelt tilbake :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det vært meg som hadde fått det derre drittet der slengt i trynet så hadde jeg bare spurt om dama hadde mensen og hadde det vært en mann så hadde jeg spurt om han ikke hadde fått seg noe på en stund.

men rett skal være rett du skal ha kvitering hvis du ikke får start nr, og på vår nettbank så går det an å krysse av for å få kvitering tilsendt. du er jo ikke nødt å skrive ut i fra siden hvis du ikke har skriver. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi møtte ganske hyggelige mennesker på sekretariatet vi...

Vi hadde betalt 2 uker etter fristen, men vi sa at betalingen ikke gikk igjennom første gangen og at vi hadde ringt og de sa det gikk greit... :wink: Da slapp vi å betale 50% mer!

Det var ganske gøy å stille, Jasper ble nr 2 begge dagene! Var forresten første gang han ble stilt ut, og første gang vi har vært med. Har heller ikke øvd noe!! :)

Han tapte mot en puff, så det var ikke noe tap egentlig...nakne kinesere ser HELT anderledes ut enn puffene. Ingen som skjønner hvorfor de stilles ut sammen...alle andre raser som er kort og lang hårete stilles hver for seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg helt nervøs for å stille da :D hoho.. Dette høres ikke bra ut, men alle er heldigvis ikke sånn :) Var ei som var litt frekk mot meg på utstilling også, LiLi var jo bare 10 uker da, så vi bare så på, men da kom det ei dame som har hatt papillon før og spurte "har du virkelig betalt full pris for det der?" Jeg ble jo helt paff da, for alle andre, både på utstillingen og ellers, synes jo hun er helt nydelig. Den damen syntes visst at hun var for liten, men hva kan man egentlig si om størrelsen når valpen er bare 10 uker? Uansett synes jeg det var litt frekt da... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he da skal du ta den som jeg gjorde en gang med faren til Småen som vi hadde en gang i tiden.

kommer på en utstilling (det var faktisk på stord for noen år siden), hadde meldt han på i bare veteran klasse og sa bare på spøk til noen jeg kjenner (rett før jeg skulle inn i ringen) at no skulle jeg inn plukke alt i veteran klassen og reise hjem.

som sagt så gjort, kommer inn og må stille mot en champion hannhund som akkurat var blitt gammelnokk til å gå i veteran (altså 7 år) og min hun var nesten 13 år (bare to mndr til), også slår vi hannhunden og må da gå mot en tispe som også var like gammel som hannhunden vi slo (kan vell få med at de andre som gikk i veteran klassen var begge N/S/DUCH internasjonal uch norsk vinner og alt der derre og min hannhund hadde ikke noen slike tittler) og vi slo den tispen også og jeg fikk bare mere og mere hakeslepp.

vi gikk visdere til BIS og gikk inn i bis ringen med veldig små forventninger, opp på bordet for det med hunden for det var ikke den samme som hadde dømt japanerene hun sjekker hunden og spør om alder snart 13 år sier jeg, ok også måtte jeg løpe en runde med hunden også pluttselig roper dommeren noe jeg ikke helt oppfatter og alle som var rundt ringen jubler og klapper i hendene, lure meg stopper opp litt for så å løpe videre, vi fikk en 3 plass som BIS veteran med han og grunnen til applausen og jubelen?? jo han var den eldste veteranen som hadde gått videre til BIS alle de andre var under 10 år, jett om vi var stolte når vi reiste hjem den dagen. 8) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...