Gå til innhold
Hundesonen.no

anafylaktisk chok


MariaLex

Recommended Posts

Er der nogle af dere der har prøvet at ha en hund der fik chok av medicin eller bi-stik? jeg har lige læst om det og jeg vidst ikke at det kunne være så farligt? Min hund er ikke en af dem der typisk får det. Der stod at det var collier der var mest udsat. Nogen der har været udsat for det? og i så fald hvad gjorde i så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat schok men Tinka reagerte alergisk på en vaksine en gang (hun hadde valper som diet da) og hun måtte få motgift for hun hovnet opp i ansiktet, etter det så må vi alltid ha med en kapsel med huggorm tabeletter som vi kaller det sånn i tilfellet hun skulle bli stukket av veps eller bitt av orm for hun kan da reagere med allergi og da kan hunden dø. :-o Vi vil jo ikke at det skal skje så vi har alltid med oss disse tabelettene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila badet i sjøen en gang og sansynligvis så svelget hun en brennmanet trå.. Stakkars, hun var helt hysterisk, halsen hennes hovnet opp, hun hadde litt problemer m å puste og hun ville bare spise gress. Hun ble enda mer hysterisk hvis jeg prøvde å stoppe henne i gress-spisingen..

Vi ringte til en dyrlege og han sa at vi skulle gi henne en huggormpille.

Jeg måtte "sloss" med henne for å få den i henne, ingen fikk lov til å komme nær munnen eller halsen hennes.

Hun roet seg litt en stund etter at hun fikk pillen men så kastet hun opp, men det virket som om pillen var tatt opp i systemet hennes, for hun ble roligere og roligere i adferden og pusten, men hjertet slo altfor fort kjempe lenge etterpå..

Stakkars, stakkars jenta mi... :D

Så etter det sørger jeg bestandig å ha m sånne piller!!!! ;)

Hun har ikke hatt noen problemer etterpå og er like lykkelig når hun får lov til å kaste seg ut i vannet og legge på svøm og jakte på bølgene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hun er GAL etter å bade! :wink:

Du får kjøpt de hos en dyrlege, ihvertfall her i Norge.. også får du en sånn liten greie til å ha pillene i som du henger på halsbåndet til hunden. Veldig greit assa, vet jo aldri når du får bruk for de! Forhåpentligvis aldri!!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nin kinesiske Nakenhund fikk det etter en alergisprøyte hoss veterinær.

Han begynte å sjangle datt omm å hjerte og pust sluttet helt.

Heldigvis hadde vi bare kommet oss så vidt ut døre hos dyrlegen så jeg løp inn igjenn.

Han fikk hjertemasasje , munn til munn osv.

Jeg ble jaget ut å fikk beskjed om å komme igjenn om en time, heldigvis var han like fin da jeg kom tilbake.

Loggrende og i topp for.

Mne gud hvoe redd jeg var, fikk ikke såmye pene ord den dyrlegen akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...