Gå til innhold
Hundesonen.no

Tispe og hannhund i huset?


Heidi

Recommended Posts

Ja jeg havde tenkt meg og bruke dene hunden til bruks og utstilling. Blir litt lettere da jeg kommer til og være medlem av schæferklubben i Randers og der er der trening 2 gange i uka gratis :wink:

Men så er det bare det om man kan finde en schæfer uten HD :? Har sett litt etter kenneler i Danmark. En som jeg har været mye inde på er http://www.karats.dk

Noen som kjenner denne? Har set mange hunde som har navnet karat foran er det fra den kennel det stammer fra eller er der flere som heter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrering er i utgangspunktet forbudt i Norge ifølge Dyrevernloven.

Veterinæren kan likevel foreta inngrepet dersom bruksforholdene tilsier det.

Kastrering kan gjøre livet enklere både for hund og eier.

Kastrerte hunder streifer mindre, er lydigere, og markere ikke.

Den blir mindre aggressiv overfor hannhunder.

Kastrering har noen ulemper. som overvekt,hannhunden kroppsdufter forandres og hormonell inkontinens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forsatt flink til og holde hunden i form og ikke gi den slik ekstra hele tiden så burde du ikke være redd for litt overvekt!

Mico har lagdt på seg kanskje 1 kilo men ikke noe mer! Jeg merker ikke noe med kastrering! Han er ikke så dilla etter jenter med løpetid og går sammen alle og alt!

Jeg viste ikke at det var noe lov mot kastrering! Men vetten ikke vil gjøre det så kan du jo bruke grunnen et skulle det bli en sånn tyv parring eller noe slik vil kanskje HD èn hans smitte over til disse valpene!

Har du en God grunn så gjør de det! Men som sakt er det ikke alle vetter om utfører det hvis du ikke har en ordentlig grunn, men det er også noen som gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...