Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid


kobra_love

Recommended Posts

Hei

Jeg har to tisper i huset og de er like gamle (3 mnd) og de er født samme dag, men ikke samme kull.

Det jeg lurer på er:

Når kan en regne med at den første løpetiden kommer?

Er det sansynlig at de to tispene løper samtidig?

Rasen er chinese crested powder puff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må indrømme at jeg faktisk ikke vet når en tispe får sinførste løpetid :oops:

Har aldrig hatt tispe.

Men der var et emne herinne om løpetid for ikke lenge siden, og det var tispens første løpetid. Husker ikke hvor det ligger henne, du kan jo se litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan begynne å vente på løpetiden fra de er ca 6 mnd. Og sannsynligheten er stor for at de har løpetid samtidig.... Lykke til! :wink:

Jeg har en tispe som er der nå, skulle jeg hatt to så hadde jeg vel blitt gal.... :? Men så har jeg en hanne i huset og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje jeg kan hjelpe litt her? har selv tre tisper 1 stor og to små.

det med når hunden får sin første løpetid kommer veldig ann på hvor stor rasen er og slike ting de små tispene jeg har , har fått sin første løpetid nesten på dagen 6mnder gammel ,mnes samojeden vår var 10mndr før hun fikk sin første løpetid. #-o neo jeg synes var litt rart var at det tok over ett år før hun fikk sin andre løpetid og fra den andre så tok det ca 6-7 mndr til den tredje. så hun er nå akkurat fyllt 3 år og hadde sin tredje løpetid for noen mnder siden :) men det som blir sagt er jo at små og mellomstore rase pleier å få sin første løpetid i mellom 6-12 månders alder. mens de store (gigantene) gjerne ikke får løpetid før de er alt i fra 12- 20 mnders alder. :D så der må noen av dem vente lenge før de begynner å løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Heisann!

Tini er nå 6 mnd får løpe tid når som helst nå. Hun har begynnt med alle syntommene. Og hann hunder begynner å reagere!

Så jeg vil si fra 6 mnd og oppover!

Hannene kan reagere lenge før...det kan ta en mnd før du har ei tispe i full løpetid ennå... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har småen nettopp fått løpetid og det vi la merke til på tirsdag når vi gikk tur med mangen andre var at hun var skikkelig sur på hannhundene som snuste henne bak, har ikke sett henne slik før for å være helt ærlig.

Så jeg sjekket om hun hadde begynt da men det var ikke noe blod der.

I helgen skulle vi jo på utstilling og når jeg skulle føne henne etter badingen så så jeg at hun hadde begynt å blø.

Og når hun hilste på hannhunden hun skal parres med så fikk han mildt sagt på trynet når han snuste henne bak he he he, så hun er langt fra klar for noe slikt enda, men vi venter no spent på når hun skal bli klar så håper vi på noen fine valper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...