Gå til innhold
Hundesonen.no

Svar på HD prøven!!


Heidi

Recommended Posts

Har lest litt om det på nettet. Og hunde med middels HD kan faktisk nå en lige så høy alder som hunder uten HD.. Men jevn motion og så videre. Men de kan begynde at merke stivhet i 4-5 år alderen, og noen får smerter og andre får det ikke i sånn høy grad. Men som familie hund kan de sagtens komme op og blive 10 år.

Bildene så jo fine ut på Rocky. Ikke forkalkninger eller noe, så akkurat nå merker han ikke at han har HD. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ene hund hadde sterk HD, men hun levde til hun var 10 år HEEELT uten smerter eller noe serlig stivhet. :) Og hun gikk bort av en helt annen grunn. Hun fikk god morsjon, ble gått på tur med hverdag uten at hun noen gang tok seg nær av det... Lykke til med hundene deres som har HD, burde ikke være såååå stor forskjell på alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ene hund hadde sterk HD, men hun levde til hun var 10 år HEEELT uten smerter eller noe serlig stivhet.  :)  Og hun gikk bort av en helt annen grunn.  Hun fikk god morsjon, ble gått på tur med hverdag uten at hun noen gang tok seg nær av det... Lykke til med hundene deres som har HD, burde ikke være såååå stor forskjell på alle!

Dette var deiligt og høre :D Håper så klart og ha han så lenge som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også resultatene i dag, og Goshi har sterk HD.

Ja jeg så det under opdateringer da jeg var inde og se rockys resultat. Men det er jo helt forferdelig at Goshi har sterk HD da :) Dette hadde dere vel ikke regnet med. Opdretteren deres er vel også sjokeret?

Hvordan gikk utstillingen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg så det under opdateringer da jeg var inde og se rockys resultat. Men det er jo helt forferdelig at Goshi har sterk HD da :) Dette hadde dere vel ikke regnet med. Opdretteren deres er vel også sjokeret?

Hvordan gikk utstillingen forresten?

Vi hadde nok ikke det nei. Ja det er trist for oppdretteren og, det er faktisk 4 hunder i det kullet som er bra utstillingshunder og nå er 2 av dei rønket og begge har HD...

Utstillingsresultatet ble 4. plass med HP. Så var hun inn igjen i Vinnerklassen og ble der nr 7 av 16 tisper. Hun fikk rød sløyfe der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så kjipt da, spesielt med en hund som gjør det bra på utstillinger.

Har oppdretteren vært uheldig med kombinasjoene eller?

Så jo med Aiwa 8 valper i kullet 5 rønket som jeg vet om 2 hanner og 3 tisper, hannene har svak hd og tispene har sterk hd. De tre andre fra kullet tror jeg ikke er rønket, har i hverfallt ikke fått hvite resultatet.

Aiwa fikk på Os 2 første premier og ikke noe mere, hun var for feit synes dommeren (som om det var noe bombe da :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...