Gå til innhold
Hundesonen.no

kattebæsj!


Recommended Posts

Vi har problemer med at Lissi alltid spiser kattebæsj når vi kommer over det. Det skjer til og med uten at vi ser det! Jeg vet at det er giftig og at hundene kaster opp og sånt, men skulle tro det var godteri! Det kan være så plagsomt midt på natten at hun har kasta opp, så må vi vaske ... Noen forslag til å stoppe dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avføring fra katter er ikke giftig og hunder ser på dette som en delikatesse spør du meg barfy

hvis hunden kommer over noe avføring som den spiser så kan det være en fordel å gi den litt mat så en slipper oppkast av avføring, for det lukter pyton.

selv har jeg tatt hundene mine på fersken i kattedoen, der koser de ræva av seg med masse god bæsj, og jeg kan love deg at hundene føler seg rimelig dum når det pluttselig kommer en fot og tupper dem i rumpe og en stemme som sier strengt FY.

Jeg har alltid puffet til hundene i rompa når de finner noe avføring som lukter godt og sier usj til dem og etter noen ganger så kan jeg bare si det slik at da slutter hundene mine å spise avføring i hvertfal. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at kattefor er giftig er bare noe stort tull da skulle jo kattene ha dauet av det da vell? eller?

hundene mine spiser kattefor hvis de får sjangsen men de har aldrig blitt syke av det, de er no fremdeles her hoss oss like friske og fine som vanlig.

grunnen til at hunder ikke skal spise kattefor er forde at det er for mye proteiner i det (eller noe i den duren) grunnen til det er at normale katter som er ute om dagene bruker mere energi for å jakte og andre ting enn hva en hund gjør som bare går på turer med eieren sin.

så kattefor er ikke giftig for da hadde vi aldrig brukt dette til kattene heller så enkelt er det, tror jeg heller gir hundene mine ordentlig kattefor (fra dyrebutikk) enn å gi dem hundeforet fra Labb, for det foret blir mine hunder dårlig i magen av, men ikke av kattemat.

at hunden spyr oppigjen katte avføring kan jo gjerne ha noe med at det er avføring og ikke mat, tror nokk jeg også hadde spydd hadde jeg spist avføring. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det var iallefall en sånn på lydighetskurset som sa det! :?

Om noen har fortalt deg det, så er det på tide at den personen sjekker opp litt hva han uttaler seg om... Det er IKKE giftig, men det som ofte kan skje når hunder eter det er at de kan få makk/bendelorm. Og som Lazita sreiv så skal man være forsiktig med å gi hunden kattefor fordi der er for mye proteiner i det og det igjen kan føre til allergi hos hunden. Eg har og hund som gjerne spiser avføringen til kattene og har aldri klart å venne den av med det... Må bare passe ekstra godt på for hunden eter det med kvar en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det også mente, men kanskje ikke i all mat? Fordi Kristina bruker det jo som belønning .... :?

Som jeg skrev tidligere her hunden dauer ikke av å spise kattemat, men ja de finnes noe som vi kaller proteiner i kattematen og mengden av disse proteinene er høyere enn hva den er i hundenmaten.

Derfor er det annbefalt at hunder ikke får kattemat, men setter du frem mat til kattene og hunden stjeler det så er det ikke akkurat verdens undergang heller.

Mine hunder har titt og ofte stjelt kattemat (når vi hadde katt i hus) men har da aldrig tatt skade av det og har aldri blitt syke av det, så noe ekstremt farlig er ikke det om hunden spiser hverken kattemat eller avføring fra katter. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev tidligere her hunden dauer ikke av å spise kattemat, men ja de finnes noe som vi kaller proteiner i kattematen og mengden av disse proteinene er høyere enn hva den er i hundenmaten.

Derfor er det annbefalt at hunder ikke får kattemat, men setter du frem mat til kattene og hunden stjeler det så er det ikke akkurat verdens undergang heller.

Mine hunder har titt og ofte stjelt kattemat (når vi hadde katt i hus) men har da aldrig tatt skade av det og har aldri blitt syke av det, så noe ekstremt farlig er ikke det om hunden spiser hverken kattemat eller avføring fra katter. :wink:

Bra at det ikke er giftig - får bare leve med oppkastet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det ikke er giftig - får bare leve med oppkastet da :)

ja enten det eller å plukke av hunden kattebæsj spisingen det går jo an det då.

har jeg klart å få mine hunder til å slutte å gå i bosset så klarer du sikkert fint å få hunden til å holde seg unna avføring etter katter også.

mine hunder kan jeg bare si usj til når de snuser på en annens avføring så bare går de videre så det er jo mulig å lære opp hunden til ikke å spise det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...