Gå til innhold
Hundesonen.no

nødvendigt at bade mine hunde?


Tina

Recommended Posts

Jeg er blevet fortalt at det er en god idé at bade Enya et par gange om året, men synes det lyder lidt skørt. Mille er tre år nu og hende har jeg aldrig badet og har heller aldrig syntes det har været nødvendigt.

Kan da ikke forestille mig at det kan være godt for deres pels... men er der nogen der kan forklare mig hvorfor man skulle bade dem, sådan andre grunde end at vi måske synes det lugter bedre... så sig endelig til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bader mine hunder ca 2 ganger for året. Men når jeg har hund som jeg driver utstilling med så blir de badet litt før utstillingen.

det er ikke skadelig for pelsen deres, men selvfølgelig så trenger de ikke å bade for ofte.

Eg bruker å bade de i forbindelse med røyteperiodene, for det virker som de lettere misser den pelsen som skal av da.

Serlig tispen synes jeg det er greit å bade etter hun har hatt løpetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blevet fortalt at det er en god idé at bade Enya et par gange om året, men synes det lyder lidt skørt. Mille er tre år nu og hende har jeg aldrig badet og har heller aldrig syntes det har været nødvendigt.

Kan da ikke forestille mig at det kan være godt for deres pels... men er der nogen der kan forklare mig hvorfor man skulle bade dem, sådan andre grunde end at vi måske synes det lugter bedre... så sig endelig til.

Her bades det ved behov...-Odin syns det er helt ok, etter han ble vant til å bli bundet fast..hihih...-det var nemlig MY gøyere å løpe rundt og leke med vannet.. :roll:

Og bruker du shampo/balsam som er BEREGNET for hunder, er det overhodet ikke skadelig for hverken hud eller pels. :)

Det er i tillegg så mange gode merker av hunde pleie produkter på markedet,at det finnes en shampo til enhver hund.. :wink:

(tørr pels, fet pels, tørr hud, flass, allergi, farge,insektsfrastøtende,pleieshampo til ledd, osv osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mico bader vi når han lukter!

Hvis han har rulla seg i noe så skyller vi jo ut det!

Også skal jeg bade han når Nelly har dratt hjem! St bernad hunden foreldrene mine passer. For Mico har masse inn tørket sikkel på seg... blææææ :)

Tini kommer jeg til å bade når hun lukter og etter hver løpetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...