Gå til innhold
Hundesonen.no

En hund er en hund?


Ulvinne

Recommended Posts

Og har derfor ingen betydning eller??

Hvis bikkja ikke fører glede og gode tider inn i en familie så har den ikke rett til og leve for den er bare en hund? Hva slags mennesker er det som påstår sånt??

Detter har jeg lest på div forumer og hørt av folk jeg har snakket med.

Min hund fungerer så langt som mulig som mitt barn,hadde min datter slått noen hadde jeg vel ikke kjørt henne til legen og satt en sprøyte gift på henne??

Derimot hadde jeg prøvd og finne årsaken til hennes voldlige utfall og jobbet derfra. Og nytter ikke det ville det for et menneske vært f.eks rett til et mental syke hus,tabletter osv.. Men en hund? Nei den kan vi tydeligvis ta bak låven og skyte uten og tenke to ganger først.. Hva er dette for en innstilling og ha til levende dyr??

´et hundehold skal ikke medføre åplager og sorg for en famile´. Nei,det skal ikke et barn heller.... Gjør de derimot? JA!

Jeg fatter ikke hva som er galt med folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er også ask noe jeg er like glad i som om han hadde vørt sønnen min. og for meg er det ingenting som heter "bare en hund" bortsjett fra det nydelige diktet da :D

men den sammenligningen med datter som slår ned folk, som ikke blir avlivet, ble litt drøy :P

forstod ikke heelt hvor du ville med innlegget? :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg elsker Serchaj høyere enn noe annet... MEN... Skader han seg såpass at store operasjoner osv osv er nødvendig, at han har det vondt lenge osv er nødvendig.. Ta drar jeg til dyrlegen og setter inn sprøyte.. Jeg er menneske han er hund og det er alt han er og noen gang kommer til å være, HAN skjønner ikke at jeg vil at han skal leve lenger, han skjønner bare at han har det vondt..

OG en hund tenker ikke som et menneske, man kan IKKE sammenligne en hund og et barn... Ja man kan elske like sterkt MEN.. Individene tenker ikke på samme måte, altså en hund tenker ikke som barnet, så barnet kan også forklare grunnen til hvorfor den slo, det kan ikke hunden.. Noen hunder har feks fått hjerneskade og blir agresive.. Man ikke jobbe ut ifra det, og en ting til... Hvis en hund biter en annen hund (altså de krangler) fjerner man dem bare fra hverandre, samme som barn vr barn... Det er pga at barn kan lese "hverandres" kroppspråk på samme måte som hund vr hund.. Så jeg skjønner ikke hvordan folk kan sammenligne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle synes det er like stuerent å sammenligne et hund med et barn.

Jeg synes det er reelt i flere sammenhenger, og bruker det gjerne for å provosere litt..

Brødhue :"skal ikke du tenke på å få barn snart, tiden går, og livet er ikke et liv uten barn"

meg :"det skjer når det skjer: og du da? skal ikke du få mening i livet ditt og skaffe valp??"

kan de, så kan jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er en hund en hund, hvorfor skulle vi ellers ha de?

Nei, jeg ville ikke avlivet barnet mitt om det viste seg å ha store atferdsproblemer selv om jeg har avlivet en hund fordi han beit.. Like lite som jeg ville gitt en giftsprøyte til min syke mormor, til tross for at jeg har avlivet en gammel hund fordi han var syk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund er en hund er en hund etc... Jeg liker ikke barn (sånn, der er det sagt) og skal aldri ha barn men det kunne ikke falt meg inn å sammenligne det jeg føler for bikkja med det en normal mor føler for barnet sitt. Jeg avlivde min forrige hund (som jeg elsket over alt på jord) fordi det viste seg plutselig at han kunne utgjøre en livsfare for andres barn..fremmede barn... som jeg altså ikke kan fordra...

Og nei, jeg synes ikke en hund absolutt skal ha en rett til å leve, heller da en rett til å dø..en hund som er død har det ikke vondt, en hund ingen har tid til derimot har det litt ille...

Det jeg synes er synd er alle de som skal omplassere og "redde" alt som kan krype å gå av hunder. Det finnes ikke så utrolig mange gode hundehjem, men det finnes et utall av omplasseringshunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dyr er ikke like mye verdt som et menneske og vil ikke bli like mye aksepter i dette samfunnet uansett. Et dyr et er dyr (en hund er en hund) og jeg tror nok at samfunnets syn på dyr gjør at dyr blir avlivet og ikke prioriert etc. Selv om kanskje noen dyrevenner mener at dyr er like mye verdt som folk, så er de ikke det i den store sammenhengen. De aller fleste har denne: det er jo bare dyr- holdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne kanskje vært kjekt å omplassere barna, hvis de blir litt større ansvar en jeg var forbredt på. Eller la min mor "slippe" når hun blir gammel og dårlig til beins. :) Det er litt vanskelig å sammeligne hunder med mennesker, blir litt feil, liksom. Selvfølgelig burde det vært krav om minimum grunnkurs for alle nye hundeeiere, slik at bikkja fikk en fair sjanse til å lære litt av "menneskespråket". Jeg tror at hvis hunden ikke er skadet på noen måte, er det alltid menneskenes skyld hvis hunden biter. Kanskje vi skulle la dårlige hundeeiere "sovne inn".He he. :D Sorry, den var litt drøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...