Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva i alle dager feiler det Samojeden vår da???


Lazita

Recommended Posts

Snill som dagen er lang. Ja det kan en trygt si.

Er ute i hagen med dem og der står det pluttselig 2 hjort(mor og barn) på plassen (ja da dette har skjedd før 3 ganger faktisk med samojeden i hagen).

Småen er heldighvis i bånd og Tinka legger ikke merke til den før jeg løfter henne opp (hadde hun vært løs når hun så dem så hadde de vært over alle hauger det kan jeg garantere), Aiwa har jeg ikke sjangs til å holde igjen så hun løper bort for åsjekke dette greiene som står å ser på oss.

De løper ned i skogkanten igjen og blir ståendes mens Aiwa går rundt (på noen meters avstand) og snuser mens jeg tar de to andre hundene i hus og tenker de kommer til å knerte hunden , alle vet jo at de kan sparke i hel et menneske så en hund blir vell liten matsj for to hjorter.

Nei da Aiwa kommer opp igjen hun og jeg henter kamera for å se om jeg får tatt noen bilder, dessverre så er det litt for mørkt så får bare med konturene av de store fine "nye husdyrene våres" (kan nesten kalle dem det nå for det er ikke første gangen at de gresser i hagen vår).

Det merkelige er jo at ikke innstingte til Aiwa slår inn så hun begynner å jakte på dem, men neida hun skal bare bort å hilse på de store hundene hun også kommer hun tilbake med en gang jeg roper på henne.

er ikke det litt rart at en hund gjør slikt? hun jager dem ikke skla bare hilse på også retunere hun, hvis jeg da ikke kaller henne inn før hun kommer så langt at hun har dem på ca 1-2 meters avstand, og det kommer ikke et knyst i fra hunden hun er helt stille, bare veldig nysgjerrig. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så er det andre gangen det har skjedd, at jeg har måtte kalle henne inn forde at det plutselig er hjort i hagen.

Rat å tenke på egentlig at det kommer slike dyr i hagen vår når vi bor så sentralt, men vi har jo en del skog rett utenfor her og ikke minst et fjell.

Men hjort har vi altså hatt i hagen før men da hadde jeg bare tatt Aiwa med meg ut og hun hadde da veldig lyst å sjekke ut de "rare hundene", men da også stoppet hun når (mor fikk panikk og skrek NEI) og så rart på meg for så å komme med en gang jeg sa hit til henne.

Det er jo litt rart at hun er så lydig, vi har jo aldri trent på slike situasjoenr som andre dyr og innkalling med henne, men hunden er jo dumsnill så det er kanskje derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...