Gå til innhold
Hundesonen.no

Nervøs!!


Heidi

Recommended Posts

Nå på tirsdag skal vi jo tjekke Rocky for HD og AA.. Dette gruer jeg meg så veldig mye til asså :)

Syns han halter litt engang imellem og så går det vekk. Især hvis han har sovet så skal han gå litt før det blir bra. Er dette normalt?

Og kan dyrlegen se litt om han har HD når hun tar bilder? Jeg vet at man først får svar fra kennel klubben med dyrlegen må vel kunne se om det er helt fint eller ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .

Jeg mener det er normalt at de lige skal op og stå og strække sig, men jeg må desværre sige at det lyder ikke godt at den halter. Det kan også godt bare være at den lige skal op og stå lidt og måske bliver den ved med det altid uden at det behøver at være noget alvorligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han halter ikke sådan efter han har rejst sig op. men han må lige strække ud for og få gang igen. hehe..

Idag har vi været over hos nogen med hund og de har leget som vild ude i haven, og løpt rundt. Og nu her til aften er han begyndt at halte. Han vil ikke støtte sit ene bagben ned og hopper lidt. Måske han har trådt forkert eller noget??

Men det er først kommet 1 time efter vi kom hjem! Har tjekket under han poter om han har trådt på noget, men finder ikke noget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aiwa har jo sterk HD på begge bakben med forkalkninger, :) men har aldri haltet eller vist noe tegn til smerter i hoftene :?

Vi spurte dyrelegen hva hun synes om bildene før de ble sendt til NKK og hun sa at de var helt bein men det så ikke helt bra ut, men hun ble ganske overrasket over at resultatet ble sterk HD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han halter ikke sådan efter han har rejst sig op. men han må lige strække ud for og få gang igen. hehe..

Idag har vi været over hos nogen med hund og de har leget som vild ude i haven, og løpt rundt. Og nu her til aften er han begyndt at halte. Han vil ikke støtte sit ene bagben ned og hopper lidt. Måske han har trådt forkert eller noget??

Men det er først kommet 1 time efter vi kom hjem! Har tjekket under han poter om han har trådt på noget, men finder ikke noget!

Det kan være at han har blitt for ivrig i leiken og tråkket feil på foten.

Og kanskje har han strekt en muskel...

Det lureste du kan gjere no er å la han få ro i noen dager så det har mulighet til å bli bra igjen.

Goshi begynte å halte på eine fremfoten sist mandag og tirsdag, så vi har holdt henne i ro frem til i går(hun haltet ikke mer på lørdagen). i går var vi og trente igjen, og da var alt bra.

men du skal også huske på det at de er noen flinke skuespillere! Om du f.eks. har sagt til Rocky med sånn "trøstestemme" å stakkars deg har du vondt i foten, så utnytter de det for alt det er verdt. (sånn har alltid mine hunder vært) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på tirsdag skal vi jo tjekke Rocky for HD og AA.. Dette gruer jeg meg så veldig mye til asså  :)  

Syns han halter litt engang imellem og så går det vekk. Især hvis han har sovet så skal han gå litt før det blir bra. Er dette normalt?

Og kan dyrlegen se litt om han har HD når hun tar bilder? Jeg vet at man først får svar fra kennel klubben med dyrlegen må vel kunne se om det er helt fint eller ikke??

Det jeg har opplevd med dyrelegen ang. å lese av bildene er at de er veldig forsiktige med å gi svar... de kan antyde at der kanskje kan være noe, men at vi må vente på svar fra NKK.

men du kan jo ringe og få vite resultatet, det gjer alltid eg, blir for lenge å vente på å få det i posten... Goshi skal ta bilder på onsdag og eg og grur meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får krydse fingre for hverandre :) Men jeg syns bare at det var så rart for han haltet ikke da vi gikk tur med når vi kom ind igjen så startet han igjen. Hehe.. Når kan man ringe NKK og få svaret??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man dogweb og hva koster det??

Du får det vel på sidene til NKK. Tror ikke det koster noe.. Vi har det i hundeklubben der eg er sekretær så eg har faktisk ikke tenkt på om det koster noe... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...