Gå til innhold

Leaderboard

Populært Innhold

Showing content with the highest reputation on 10/06/2019 i alle kategorier

1. Da prøver vi igjen da! Fikk ikke redigert i den andre tråden Glemte første bilde da - da vi gikk ut på tur rundt kl.6.00. Yara ville bare tisse og drite og så løpe inn å legge seg på sofaen igjen. Været var SURT. Litt over 07:00 var jeg på tbanen på vei til jobb Kl.08:00 var vi klare for å ta imot pasienter Rundt kl 9 (egentlig hele dagen) sjekka jeg Yara vi appen. Utrolig fint å se at hun slapper totalt av hjemme alene ❤️ Min lille søte leilighet Så gikk tiden med mye å gjøre på jobb. Kl 12 spiste jeg lunch kl. 14 sjekka jeg Yara igjen. Like chill ❤️ Hu har henta to sko og lagt de i sofaen Men tygger aldri på det haha. Rundt 3.30 dro jeg fra jobb. Været var knallfint! Løp hjemom og henta Yara før vi dro til togstasjonen. Hun nøøøøøt sola ❤️ Ca. 16.30 17:30 ish. Endelig framme! Møtte opp med Shokata og bikkjene og dro til en liten hundepark. 18.30 ish Yara kooooser seg! ca 19.30 ish - På toget på vei hjem ca 21:00 - hjemme og Yara er trøtt etter lek og moro. Jeg oppdaterer litt på hjemmesida mi. Vi sovna ikke lenge etter dette. Jeg var meeeegatrøtt og skulle opp tiiidlig dagen etter.
    3 points
  2. Ja de er det Synd EFITene har dødd ut sammen med forumet... Koselig å få et lite innblikk i andres hverdag med hund
    2 points
  3. Tusen takk for svar, og at det da ikke er helt umulig! Som du sier @pippin, om valpen bråker og er til sjenanse for andre passasjerer.. et sjansespill! Og hadde det vært en semi-lang togtur det hadde vært snakk om, så greit nok, men denne turen blir totalt 15 timer.. Og er midt i juletider, så det kommer til å være tjåkfullt, så må vel bestille billett snart, om det blir noe av i det hele tatt Transportbur, tyggeleker, tissematte og bæsjeposer. Pray for me!
    1 point
  4. Tror også det kommer helt an på valpen. Da jeg hentet min var det først 4 timer i bil, så et par timer på fly. Det var helt uproblematisk, hun sov stort sett hele tiden. Det var derimot en annen valp på flyet som hylte hele veien. Har også reist 5 timer med tog med min, men da var hun voksen. Sov hele veien da og.
  5. Det går nok helt fint Da jeg hentet min valp i Oslo, bodde jeg i Nord-Norge og tok tog hele veien hjem. Det ble til og med buss for tog et stykke, det var null problem. Det avhenger nok litt av valpen, hvordan type den er, men ta med noe den kan tygge på, alt etter størrelsen kanskje et stoffbur, og tørkepapir i tilfelle ulykker. Spør konduktøren om det er noe sted toget stopper lenger, og gå ut med valpen der. Min hund tisser på kommando, det er veldig greit å ha på reise. Jeg sa konsekvent «ut og tiss» til henne da hun var valp, og belønnet henne for å tisse ute - og la uten å tenke over det kommando på tissing.
  6. Tja jeg vil si nei. Har aldri reist med en 4mnd gammel valp på et så langt stykke men det burde da gå. I desember er ihvertfall Oslo-Trondheimstoget ganske fullt med folk som skal hjem til jul, til og med i dyrevogna. Må være forberedt på at valpen kan bråke og eventuelt tisse på den strekninga ihvertfall tenker jeg Og gjør den ikke det så er jo det supert. Men ja tror ikke det er noe problem sånnsett bortsett fra at valpen kan lage lyd og muligens ikke klarer å holde seg hele veien. Men du kan jo være heldig og at valpen sover mesteparten av tida. Jeg hadde ikke tatt toget med en så ung valp hvis jeg kunne unngått det men det er mest fordi jeg føler jeg blir til sjenanse for de andre passasjerene om valpen sku ende opp med å bråke mye eller være til bry