Gå til innhold

Foto

Krav til reisebur

• Please log in to reply
8 svar på denne tråden

#1 Queen B

Queen B

Nykommer

• Medlemmer
  • 55 Innlegg:
  • Kjønn:Kvinne
  • Hunderase:Engelsk Springer Spaniel

Skrevet 05 november 2012 - 11:01

Skal hente valp i Sverige med fly.
Ser det fins mange små bur på markedet, men antar det stilles krav til type bur...?
Skal sannsynligvis ikke bruke buret senere. Har bur til bil og bur til å ha inne så lenge hunden har behov for det.
Queen Bee

#2 Ozzy

Ozzy

=)

• Medlemmer
  • 2.057 Innlegg:
  • Hunderase:Dogo Canario

Skrevet 05 november 2012 - 11:03

Atlas og Vari-kennel er i hvertfall godkjente fly-bur til å ha i lasterommet. :)
Fly-bur koster litt, men er sikkert ikke umulig å få tak i brukt, eller å få solgt det etterpå. :)
He is your friend, your partner, your defender, your dog. You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion. 

Verdens beste Ozzy  01.07.2007 - 26.08.2014.  :heart: 

#3 Simira

Simira

Kjempehekta

• Medlemmer
  • 6.949 Innlegg:
  • Hunderase:Dansk/svensk gårdshund og ridgeback

Skrevet 05 november 2012 - 11:06

Sjekk flyselskapet du skal reise med om hvilke krav som stilles. Om du skal ha hunden i kabinen (normalt maks 8 kg inkludert bur) må buret ha tett bunn og være lite nok til å gå under stolsetet.
Om hunden skal sendes i lasterommet må buret være stort nok (10 cm høyere enn hodehøyde, altså ikke mankehøyde som er normalt å måle etter, og hunden må kunne legge seg ned komfortabelt), og solid nok, det normale er IATA-godkjente bur som VariKennel, Atlas, Clipper o.l.

#4 Kiyomi

Kiyomi

Husvarm

• Medlemmer
  • 985 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig
  • Hunderase:Shiba

Skrevet 05 november 2012 - 11:23

Kan mindre hunder fly i samme bur, eller må de ha hvert sitt? Og hvor går grensa på hundens størrelse eventuelt?

#5 Shlush

Shlush

Vanedyr

• Medlemmer
  • 3.143 Innlegg:
  • Hunderase:Rottweiler, Dalmatiner

Skrevet 05 november 2012 - 11:59

Snakker du om bur til å ha inne i kabinen sammen med deg? Antar det siden det er snakk om henting av valp :)

"Buret/transportboksen dyret fraktes i må være lukket, og plassert under setet foran deg under taxing, take off og landing. Transportboksen skal være plassert på gulvet foran passasjeren under hele flygningen.

Krav til transportboks i kabin*
Vekt inkl. dyr Maks. 8 kg
Dimensjoner Maks. 40 x 25 x 23 cm
"
Hentet fra sas sine sider (kilde: http://www.sas.no/Al.../Dyr-i-kabinen/"

Da jeg reiste med min som valp i kabinen dro jeg på en dyrebutikk, jeg spurte de ansatte der om bur til dette bruket og fikk da et tøybur "godkjent" for flyving i kabinen :) Ikke noe problem.

Jeg kjøpte rett og slett et tøybur reisebur for bruk i kabinen. Slik som dette (se link)

http://www.hundepote...al-deluxe-svart

"Flygodkjent bur. Lett reisebur til hund eller katt som tar liten plass. Stilig, enkel og praktisk konstruksjon, kjempelett å sette opp og legge sammen. Dette er reisebur til de absolutt minste hunderasene. Den minste størrelsen (Small) av reiseburet kan du ta med deg inn i cabinen på flyet."

Postet bilde
Det fungerer fint :) Jeg kjøpte et tisseteppe fra apoteket (suger til seg ekstra godt) og la det i bunnen og en hånduk over. Gikk knall!
www.workingdalmatians.com
Don't worry, be happy

#6 Shlush

Shlush

Vanedyr

• Medlemmer
  • 3.143 Innlegg:
  • Hunderase:Rottweiler, Dalmatiner

Skrevet 05 november 2012 - 12:02

Kan mindre hunder fly i samme bur, eller må de ha hvert sitt? Og hvor går grensa på hundens størrelse eventuelt?

Troor de må i hver sitt bur :)

RED!: Jeg bare tulla :P

"
Flere dyr i ett bur

Det er tillatt med flere dyr i ett bur dersom:
- hvert dyr veier under 14 kg. Dyr med vekt over 14 kg må transporteres alene
- det er voksne dyr av samme størrelse, og som er vant med, og trives med, å oppholde seg sammen
- dyrene er under 6 mnd og fra samme kull, er det tillatt med maks 3 dyr per bur

Det koster en fast pris pr. bur pr. flyging å ha med dyr. Om burets størrelse overskrider 158 cm (lengde+bredde+høyde), fordobles prisen.
"

Dette står på sas sine sider :)

Dette innlegget har blitt redigert av Shlush: 05 november 2012 - 12:02

www.workingdalmatians.com
Don't worry, be happy

#7 Dratini

Dratini

Luskende ullteppe

• Medlemmer
  • 2.237 Innlegg:

Skrevet 05 november 2012 - 12:14

Hvert sitt regner jeg med, de aller fleste flyselskapene har også begrensning på max 2 hunder pr flytur.

Edit: og der var det en annen som fant ut at det går an med flere i ett bur ;)

Dette innlegget har blitt redigert av Dratini: 05 november 2012 - 12:17

#8 Kiyomi

Kiyomi

Husvarm

• Medlemmer
  • 985 Innlegg:
  • Hunderase:Shiba

Skrevet 05 november 2012 - 12:34

Troor de må i hver sitt bur :)

RED!: Jeg bare tulla :P

"
Flere dyr i ett bur

Det er tillatt med flere dyr i ett bur dersom:
- hvert dyr veier under 14 kg. Dyr med vekt over 14 kg må transporteres alene
- det er voksne dyr av samme størrelse, og som er vant med, og trives med, å oppholde seg sammen
- dyrene er under 6 mnd og fra samme kull, er det tillatt med maks 3 dyr per bur

Det koster en fast pris pr. bur pr. flyging å ha med dyr. Om burets størrelse overskrider 158 cm (lengde+bredde+høyde), fordobles prisen.
"

Dette står på sas sine sider :)

Veldig OT, men da vurderer jeg sterkt en tur til Budapest i Mai! :D

#9 Queen B

Queen B

Nykommer

• Medlemmer
  • 55 Innlegg:
  • Hunderase:Engelsk Springer Spaniel

Skrevet 06 november 2012 - 07:50

Snakker du om bur til å ha inne i kabinen sammen med deg? Antar det siden det er snakk om henting av valp :)

"Buret/transportboksen dyret fraktes i må være lukket, og plassert under setet foran deg under taxing, take off og landing. Transportboksen skal være plassert på gulvet foran passasjeren under hele flygningen.

Krav til transportboks i kabin*
Vekt inkl. dyr Maks. 8 kg
Dimensjoner Maks. 40 x 25 x 23 cm
"
Hentet fra sas sine sider (kilde: http://www.sas.no/Al.../Dyr-i-kabinen/"

Da jeg reiste med min som valp i kabinen dro jeg på en dyrebutikk, jeg spurte de ansatte der om bur til dette bruket og fikk da et tøybur "godkjent" for flyving i kabinen :) Ikke noe problem.

Jeg kjøpte rett og slett et tøybur reisebur for bruk i kabinen. Slik som dette (se link)

http://www.hundepote...al-deluxe-svart

"Flygodkjent bur. Lett reisebur til hund eller katt som tar liten plass. Stilig, enkel og praktisk konstruksjon, kjempelett å sette opp og legge sammen. Dette er reisebur til de absolutt minste hunderasene. Den minste størrelsen (Small) av reiseburet kan du ta med deg inn i cabinen på flyet."

Postet bilde
Det fungerer fint :) Jeg kjøpte et tisseteppe fra apoteket (suger til seg ekstra godt) og la det i bunnen og en hånduk over. Gikk knall!

Dette buret så jo kjempekjekt ut :yes: Hadde tenkt på tisseteppe, ja...var ikke klar at det fås kjøpt på apoteket. Kan sikkert være lurt å ha i buret etter hjemkomsten, også. Det blir jo bur i starten på natta, tenker jeg.
Queen Bee

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere