Gå til innhold

Foto

Akkurat nå!

• Stengt emne Dette emnet er låst
14743 svar på denne tråden

#1 AnetteH

AnetteH

Sjefsnerd

• Admin
  • 6981 Innlegg:
  • Kjønn:Kvinne
  • Hunderase:Australsk Kelpie

Skrevet 14 August 2012 - 09:50 AM

startet ny AN fordi det er en feil i den gamle for øyeblikket... så da fortsetter vi her! :)

Her fortsetter Akkurat nå :)

pa.jpg

#2 Malamuten

Malamuten

Ninja

• Medlemmer
  • 3100 Innlegg:
  • Hunderase:Pittbullpuddel

Skrevet 14 August 2012 - 09:53 AM

At det skal være så vanskelig å finne en ok bil :hmm: Kjempefin den vi så på, men den var rustbehandlet og jeg har angst mot rust :P

Nå drikker jeg en kopp kakao og kjenner at jeg ikke skal sitte så lenge oppe i kveld heller.

Men er det ikke greit at den er rustbehandlet da? Da har den jo antagelig mindre rust enn de fleste andre bruktbiler? :)

Nå er jeg på jobb og gjør ingenting, og skal fortsette med det et par timer til :)

Edit: Wohoo, først i den nye akkurat nå tråden, bortsett fra AnetteH, men hun telles ikke :P

#3 Malinka

Malinka

Nykommer

• Medlemmer
  • 110 Innlegg:
  • Hunderase:Border collie og cocker spaniel blanding

Skrevet 14 August 2012 - 09:55 AM

Ble litt frustrert når jeg ikke fikk opp siste siden, bra noen tar tak!

#4 Belgerpia

Belgerpia

Avhengig

• Medlemmer
  • 4307 Innlegg:
  • Kjønn:Mann

Skrevet 14 August 2012 - 09:55 AM

Fikk nesten angst jeg ett øyeblikk - men det rare var at det kun var siste siden i tråden som var krasja? Jeg bladde gjennom hele tråden og først når jeg gikk til siste side ble det krasj *ler*

#5 AnetteH

AnetteH

Sjefsnerd

• Admin
  • 6981 Innlegg:
  • Hunderase:Australsk Kelpie

Skrevet 14 August 2012 - 09:56 AM

EYH! jeg tells malamuten :P

Har vært og ordnet livsskademelding på Amiga, og issi har fått vaksiner og dotten har fått ført alt han har i passet sitt.

og siste siden i gamle AN er ødelagt, vet ikke hvorfor. men jah..

pa.jpg

#6 *Marvin*

*Marvin*

Danger Mouse

• Medlemmer
  • 1784 Innlegg:
  • Hunderase:Kooiker og Australsk Kelpie

Skrevet 14 August 2012 - 09:58 AM

Fasinerende at en person bare kan ringe inn til Canal Digital og informere om at den nye leietakeren skal overta abonnementet, og vips så får du regningen uten at du noen gang har hatt kontakt med dem. Og det er fasinerende at huseier faktisk har gjort dette, til tross for at det ble sagt klart i fra at man ikke vil overta abonnementet. Enda mer fasinerende er det at da huseier i forrige uke hentet posten sin, så ble det gitt beskjed om å sjekke opp hvorfor mitt navn også plutselig står i vinduet på posten fra Canal Digital. Da sa huseier at det hadde h*n ingen kjennskap til og h*n hadde ihvertfall ikke sagt noe om det til dem.

Så flott da!

Yey, side en og greier!

Button20060_zps31edc4d1.jpg

#7 Charleen

Charleen

PrincessPeach

• Rosa
  • 1505 Innlegg:

Skrevet 14 August 2012 - 10:01 AM

Random quote

Gled deg til varmere strøk! At det er 23 grader om natta gjør da ingenting, det finner jo vifte eller air condition :heart:

Det minner meg om at jeg må huske å strikke meg et ullteppe sånn at jeg slipper å bli frustrert av å bare sove med laken. Mannen vi ha 22 grader og jeg vil ha 26 grader, alt annet er for kaldt uten dyne!

#8 Betty

Betty

Things do not change. We change

• Medlemmer
  • 2795 Innlegg:
  • Hunderase:Tollerterrorister

Skrevet 14 August 2012 - 10:04 AM

Akkurat nå lurer jeg på hva jeg og bikkjene skal finne på i finværet idag. Turen i går ble litt tøff for anklene mine (note to self: ikke fly opp og ned i superbratt og ulendt terreng med sko uten ankelstøtte!), så lurer på om vi kanskje skal dra på badetur.

Og så lurer jeg på om vi samlingsbaserte studenter ikke er prioritert, for vi er ENDA ikke overført fra opptakskontoret! Nå er det enda lenge til vi starter, men det hadde vært kjekt å få registrert seg som student og betalt semesteravgifta. Jaja, vi har fått beskjed om at det skal skje iløpet av uka, så da blir vi sikkert overførte på fredag. :P

Hjemmesiden
“I would challenge you to a battle of wits, but I see you are unarmed!”

#9 Stineogstaffene

Stineogstaffene

Vanedyr

• Medlemmer
  • 2520 Innlegg:
  • Hunderase:Staffordshire Bull Terrier x 4

Skrevet 14 August 2012 - 10:10 AM

Gikk på ræva på tur idag og, må slutta å gå i bratt nedoverbakke :lol:

Jeg elsker høsten! er det høst nå forresten? Ja, det må jo være det bladene faller jo ned fra trærne :thumbs:

#10 Lola Pagola

Lola Pagola

allons-y, Alonso

• Medlemmer
  • 8153 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig
  • Hunderase:personlig klegg

Skrevet 14 August 2012 - 10:16 AM

Jeg må skrive på side 1.

Blogg:  Har du lyst på dalmatiner? 
"The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed"

#11 OlavEmil

OlavEmil

Husvarm

• Medlemmer
  • 602 Innlegg:
  • Hunderase:Berner sennen

Skrevet 14 August 2012 - 10:19 AM

Finst det ikkje sånn sidehoppeting her på forumet? Meinte å tru at det gjorde det. Litt tungvindt å kome seg til side 457 i gamlean når ein må hoppe to og to sider fram frå side 1...

#12 MiO

MiO

Husvarm

• Medlemmer
  • 1633 Innlegg:
  • Hunderase:2 x Shetland sheepdog

Skrevet 14 August 2012 - 10:21 AM

...drikker jeg dagens første kaffekopp! Aaaah....! :D
Postet bilde

#13 Bikipile

Bikipile

Stugurein

• Medlemmer
  • 542 Innlegg:
  • Hunderase:Shiba, Norsk elghund grå

Skrevet 14 August 2012 - 10:24 AM

Gikk på ræva på tur idag og, må slutta å gå i bratt nedoverbakke :lol:

Jeg elsker høsten! er det høst nå forresten? Ja, det må jo være det bladene faller jo ned fra trærne :thumbs:

Ikke høst ennå - august er sommermåned! Skal si ifra når det begynner å snø her, sikkert sånn i slutten av august... da kan du kalle det høst :P

#14 Stineogstaffene

Stineogstaffene

Vanedyr

• Medlemmer
  • 2520 Innlegg:
  • Hunderase:Staffordshire Bull Terrier x 4

Skrevet 14 August 2012 - 10:27 AM

Ikke høst ennå - august er sommermåned! Skal si ifra når det begynner å snø her, sikkert sånn i slutten av august... da kan du kalle det høst :P

Æsj, må vente litt til da :P Jeg som er så dritt lei all den sola vi har hatt, blir bra med litt høstregn nå :lol:

#15 Belgerpia

Belgerpia

Avhengig

• Medlemmer
  • 4307 Innlegg:

Skrevet 14 August 2012 - 10:32 AM

Akkurat nå venter jeg utålmodig på beskjed om at kameraet mitt er på vei til meg.... Vil og MÅ ha det innen helgen kjenner jeg.

#16 Bikipile

Bikipile

Stugurein

• Medlemmer
  • 542 Innlegg:
  • Hunderase:Shiba, Norsk elghund grå

Skrevet 14 August 2012 - 10:41 AM

Æsj, må vente litt til da :P Jeg som er så dritt lei all den sola vi har hatt, blir bra med litt høstregn nå :lol:

Ja, nå har vi hatt for mye sol :P Her om dagen var faktisk det over 10 grader på natta her oppe i fjellet, og da holdt jeg på å smelte bort :lol:

Edit: lurer på hvordan jeg kommer til å fungere hvis vi begir oss til Hawaii i høst/vinter :lol:

#17 -Therese-

-Therese-

Vanedyr

• Medlemmer
  • 2641 Innlegg:
  • Hunderase:Tervueren x 2

Skrevet 14 August 2012 - 11:02 AM

Det er vel ikke spesielt voksent, jeg hander for det dobbelte annenhver uke jeg :P

Jeg veit ikke, for å være ærlig. Jeg veit ikke hvordan jeg skal forklare det. Jeg trodde hun hadde sopp, helt til 2 runde med behandling av sopp ikke hjalp. Jeg trodde ikke at det var så ille med henne, før vi hadde behandlet henne i 3 uker med kortison, og første stoppet gir samme kløe igjen. Jeg tenkte at kløe på bein og rompe kan vi leve med, men så mistet hun pels over ene øyet. Skal det fortsette å utvikle seg sånn, så er det ille med Nora.

Problemet er ikke utelukkende at hun klør heller. Kortisonen gjør henne dritsulten hele tiden. Hun har alltid vært glad i mat, men nå kan man ikke gå på kjøkkenet uten at hun faller helt i staver omtrent engang. Det kan ikke være godt å ha det sånn. I tillegg er stressniveået hennes høyere enn på mange år, hvilket gjør at alle dillene hennes får større utslag. Det kan ikke være noe særlig å ha det sånn heller.

Jeg har hatt et par kull jeg har vurdert å kjøpe valp fra, men hadde egentlig kommet frem til at det ikke var noe stress. Ett blir født til vinteren, et året etter, og enda ett om 2 år. Jeg hadde vel strengt tatt kommet frem til at første kullet ble for tidlig, men så får jeg litt noia av tanken på å kanskje være hundeløs, for det vil jeg ikke (for igjen.. Krøllebølla er veldig datterbarnet sin). Men det kan hende jeg bare er negativ, og jeg går ut fra at det alltids er en hund jeg kan få låne ett eller annet sted om det skulle gå veldig galt, så jeg må strengt tatt ikke sette meg på valpeliste på første aktuelle kullet. Og jeg er litt belger, så jeg burde ikke få lov til å tenke så innmari mye på egenhånd, det har lett for å bli ganske mørkt da..

Nå ble jeg litt lei meg :( Søte, teite Norriser skal ikke ha det sånn :( Så rart det har dukka opp så seint? Hun er jo over 4 år nå. Får håpe dere finner ut akkurat hva det er og det blir lettere å unngå og håndtere da :) For å være litt kynisk, så var det godt du tenkte lenge på om du ville avle på henne eller ikke da...

Nå er jeg helt svett, etter å ha ryddet opp i klærne som er over alt her. Hundene har bare vært på hage-tissing i dag, så jeg lurer på om jeg kanskje skal hekte de på beltet og traske en tur, snart. Da kan jeg gå en ... Tja.. 45 minutter-1 t før vaskemaskinen er ferdig.

I går kjøpte jeg en ny sal til hesten, det synes jeg var en grei deal. Jeg betalte 200 kr for den, og kan lett selge den for 750-1500 kr, selv om noen år! Men, det er en rift i den, så jeg må få den sydd. Noen her på sonen som kan sånt, mon tro?

Og, mens jeg først husker det. Vil et bur på 100x90x65 (bxdxh) passe inn i en Berlingo/Connect? Jeg antar det er forskjell på størrelsen på bagasjerommene ettersom hvilken modell man har, men om jeg går ut i fra at jeg kjøper den bilen med minst bagasjerom i dette tilfelle, vil buret passe?

En stund siden du spurte, men siden jeg hadde quoten liggende; Ja, det vil passe i en Connecte uten problemer. Det vil vel passe i alle biler med grønne skilter? Minstemålet for bagasjerom på varebil klasse 2 er 140 x 105 x 90 cm. Connecten (og helt sikkert Berlingoen) er godt over det.

Nå har jeg fått meg turdate om to timer, så da er det jo ikke noe poeng å gå ut på tur nå allikevel. Hva skal jeg finne på frem til da da? Hmm

#18 Malinka

Malinka

Nykommer

• Medlemmer
  • 110 Innlegg:
  • Hunderase:Border collie og cocker spaniel blanding

Skrevet 14 August 2012 - 11:03 AM

Finst det ikkje sånn sidehoppeting her på forumet? Meinte å tru at det gjorde det. Litt tungvindt å kome seg til side 457 i gamlean når ein må hoppe to og to sider fram frå side 1...

Trykker på ordet side som står foran tallet 1, da kommer det opp en boks der du kan skrive sidetallet i

#19 Tonje

Tonje

Husvarm

• Medlemmer
  • 1995 Innlegg:
  • Hunderase:whippet og sheltie

Skrevet 14 August 2012 - 11:04 AM

Men er det ikke greit at den er rustbehandlet da? Da har den jo antagelig mindre rust enn de fleste andre bruktbiler? :)

Nå er jeg på jobb og gjør ingenting, og skal fortsette med det et par timer til :)

Edit: Wohoo, først i den nye akkurat nå tråden, bortsett fra AnetteH, men hun telles ikke :P

Ikke når den er behandlet fordi det var masse rust der :P Og lakken over tektylbehandlinga har begynt å flasse av og viser rustfarge under? Neh, fikk dårlig magefølelse på den der.

Jeg var oppe tidlig i dag også. Gikk en fin tur, møtte ei venninne halvveis som også ble med. Nå har jeg dusja, spist lunsj, foret hunder og kikket på biler.
Venter på sola, selv om det er varmt lell.

#20 Bananen

Bananen

Take it to the bow!

• Medlemmer
  • 3288 Innlegg:
  • Hunderase:Flat coated retriever & Basenji

Skrevet 14 August 2012 - 11:05 AM

Kan jeg også skrive på side 1?
Postet bilde

http://flatblackdesign.wordpress.com/
Gammelt nick: Anebanana