Det er vel ikke spesielt voksent, jeg hander for det dobbelte annenhver uke jeg 
Jeg veit ikke, for å være ærlig. Jeg veit ikke hvordan jeg skal forklare det. Jeg trodde hun hadde sopp, helt til 2 runde med behandling av sopp ikke hjalp. Jeg trodde ikke at det var så ille med henne, før vi hadde behandlet henne i 3 uker med kortison, og første stoppet gir samme kløe igjen. Jeg tenkte at kløe på bein og rompe kan vi leve med, men så mistet hun pels over ene øyet. Skal det fortsette å utvikle seg sånn, så er det ille med Nora.
Problemet er ikke utelukkende at hun klør heller. Kortisonen gjør henne dritsulten hele tiden. Hun har alltid vært glad i mat, men nå kan man ikke gå på kjøkkenet uten at hun faller helt i staver omtrent engang. Det kan ikke være godt å ha det sånn. I tillegg er stressniveået hennes høyere enn på mange år, hvilket gjør at alle dillene hennes får større utslag. Det kan ikke være noe særlig å ha det sånn heller.
Jeg har hatt et par kull jeg har vurdert å kjøpe valp fra, men hadde egentlig kommet frem til at det ikke var noe stress. Ett blir født til vinteren, et året etter, og enda ett om 2 år. Jeg hadde vel strengt tatt kommet frem til at første kullet ble for tidlig, men så får jeg litt noia av tanken på å kanskje være hundeløs, for det vil jeg ikke (for igjen.. Krøllebølla er veldig datterbarnet sin). Men det kan hende jeg bare er negativ, og jeg går ut fra at det alltids er en hund jeg kan få låne ett eller annet sted om det skulle gå veldig galt, så jeg må strengt tatt ikke sette meg på valpeliste på første aktuelle kullet. Og jeg er litt belger, så jeg burde ikke få lov til å tenke så innmari mye på egenhånd, det har lett for å bli ganske mørkt da..
Nå ble jeg litt lei meg

Søte, teite Norriser skal ikke ha det sånn

Så rart det har dukka opp så seint? Hun er jo over 4 år nå. Får håpe dere finner ut akkurat hva det er og det blir lettere å unngå og håndtere da

For å være litt kynisk, så var det godt du tenkte lenge på om du ville avle på henne eller ikke da...
Nå er jeg helt svett, etter å ha ryddet opp i klærne som er over alt her. Hundene har bare vært på hage-tissing i dag, så jeg lurer på om jeg kanskje skal hekte de på beltet og traske en tur, snart. Da kan jeg gå en ... Tja.. 45 minutter-1 t før vaskemaskinen er ferdig.
I går kjøpte jeg en ny sal til hesten, det synes jeg var en grei deal. Jeg betalte 200 kr for den, og kan lett selge den for 750-1500 kr, selv om noen år! Men, det er en rift i den, så jeg må få den sydd. Noen her på sonen som kan sånt, mon tro?
Og, mens jeg først husker det. Vil et bur på 100x90x65 (bxdxh) passe inn i en Berlingo/Connect? Jeg antar det er forskjell på størrelsen på bagasjerommene ettersom hvilken modell man har, men om jeg går ut i fra at jeg kjøper den bilen med minst bagasjerom i dette tilfelle, vil buret passe?
En stund siden du spurte, men siden jeg hadde quoten liggende; Ja, det vil passe i en Connecte uten problemer. Det vil vel passe i alle biler med grønne skilter? Minstemålet for bagasjerom på varebil klasse 2 er 140 x 105 x 90 cm. Connecten (og helt sikkert Berlingoen) er godt over det.
Nå har jeg fått meg turdate om to timer, så da er det jo ikke noe poeng å gå ut på tur nå allikevel. Hva skal jeg finne på frem til da da? Hmm