Klør og har småsår i pelsen
Skrevet 09 May 2012 - 08:18 PM
Hva kan dette være?
Skrevet 09 May 2012 - 08:18 PM
Skrevet 09 May 2012 - 08:23 PM
Det er helt tørre, små skorper. Akkurat som hun bare har klort seg også fått sår.
Skrevet 09 May 2012 - 08:26 PM
Skrevet 09 May 2012 - 08:29 PM
Powers skrev 09 May 2012 - 08:26 PM:
Edit: Og bør ikke da andre hunden i hus kanskje ha det også? Forøvrig så har Joya klødd en del i pelsen en god stund. Mamma har skiftet til allergifor eller noe slikt på henne for å se om det er det.
Tror jeg kanskje bare skal ta en tur til veterinæren å få tømt analkjertler og sett på dette her, men er greit å vite hva det muligens kan være først.
Edit 2: Prøvde lusekam, fant ingenting. Er det enkelt å se? Hun har jo hvit pels, og pelsen setter seg på kammen også.
Skrevet 09 May 2012 - 09:13 PM
Da er det sikkert det min hund har hatt tidligere, bakteriell infeksjon i huden. Fikk en mild antibiotikakur og måtte bades med Malseb vet-shampoo fra vet., som tok knekken på det.
Skrevet 10 May 2012 - 03:12 AM
Skrevet 10 May 2012 - 04:05 AM
Skrevet 11 May 2012 - 08:57 PM
så haar hun vært med valp elller noe?
-Roger Caras
Skrevet 13 May 2012 - 02:47 PM
Jeg ringte til veterinæren på torsdag, men de tok ikke telefonen, så jeg har ikke fått bestilt noe time enda.
Nå klødde jeg henne der som hun klør så fælt, og da flasset det også.
Skrevet 13 May 2012 - 03:04 PM
MegaMarie skrev 10 May 2012 - 08:30 AM:
Dette middelet dryppes på hundens hud i nakken (man skiller pelsen med fingrene så man får en bar hudflekk), for i nakken kan den ikke slikke seg selv.
Jeg måtte behandle valpen min mot pelsmidd to dager etter at jeg hentet valpen, da den hadde fått det hos oppdretter. ExSpot var det rådet vi fikk, og da vi var til kontroll et par uker senere, var det ingen levende midd igjen å se på skrapeprøven som ble gransket under mikroskop. Men jeg vet ikke om det er midd hunden din har. MIN hund fikk iallefall ekstreme mengder med flass i pelsen av det. Eller forresten; det kan være at det kom av at hun hadde hatt det en stund, at det kan ta litt tid før det kommer flass...? Så selv om din ikke har fått flass ennå, kan det være midd? Da klør iallefall hunden seg noe infernalsk. Å få sårskorper tyder jo på at hunden har klødd seg kraftig.
Skrevet 13 May 2012 - 08:14 PM
Men hun klør seg egentlig ikke så sinnsykt. Men hun klør seg mer enn vanlig. Og om jeg klør henne, så blir hun helt vill! Ser helt rar ut i trynet og prøver å hjelpe til med å klø, noe hun vanligvis aldri gjør.
Men det blir nok veterinær veldig snart om det ikke går over.
Skrevet i går, 08:27
MegaMarie skrev 13 May 2012 - 02:47 PM:
Jeg ringte til veterinæren på torsdag, men de tok ikke telefonen, så jeg har ikke fått bestilt noe time enda.
Nå klødde jeg henne der som hun klør så fælt, og da flasset det også.
det kan alltid komme en tann borti! jeg lar de aldri bite i hverandre selv en valp men tannen kan komme borti.
sorry OT men måtte få det ut.
-Roger Caras
Skrevet i dag, 22:07