Gå til innhold

Foto

Hva når man ikke har råd til å ha hund? Og deretter ble den syk?

• Please log in to reply
50 svar på denne tråden

#21 Arzed

Arzed

Nykommer

• Medlemmer
  • 14 Innlegg:
  • Hunderase:Rottweilerblanding

Skrevet 16 april 2012 - 11:47

For all del, all medfølelse. Men, dette er en del av det å ha hund/andre dyr. Det koster penger. De blir syke/skadde. Jeg heller har ikke god råd, på noen måte (lever av 6000 i mnd). Men, jeg har en sikkerhet i bakhånd dersom noen av dyrene skulle bli syke, eller andre uforutsette utgifter. Hadde jeg ikke hatt den muligheten hadde jeg heller ikke hatt dyr.

Vel, livet er ikke alltid så enkelt. Jeg hadde engang en god inntekt og en sikkerhet i bakhånd...

#22 AnetteN

AnetteN

Sjefsnerd

• Admin
  • 9.661 Innlegg:
  • Kjønn:Kvinne
  • Hunderase:Welsh Corgi Cardigan og Australsk Kelpie

Skrevet 16 april 2012 - 11:47

Hvilken forsikring har du? Det var billlig. Den absolutt billigste veterinærforsikringen uten noe annet (medisin o.l.) kostet meg 4700 per år hos Gjensidige og 4100 hos Agira per år.

Jeg betaler 2400 per hund i året hos Agria og betaler hver mnd ergo får jeg kostnaden ned så jeg har råd til å ha de forsikret.

Hvor i landet bor du? For det er mange klinikker som er billigere enn andre osv.

#23 Arzed

Arzed

Nykommer

• Medlemmer
  • 14 Innlegg:
  • Hunderase:Rottweilerblanding

Skrevet 16 april 2012 - 11:51

Jeg er helt enig i at det prisoverslaget du har fått, og de tiltak som veterinærene har forespeilet, høres helt hinsidig ut. Jeg fikk operert bort en kul som satt ganske dypt og kjentes litt ekkel ut på min hund for noen år siden. Det ble forberedt til en større operasjon og hunden lagt i narkose. Kulen var - til tross for at den satt dypt og virket skummel - en helt ufarlig fettkul som vi ikke engang vurderte å sende inn til analyse siden den så helt fin ut. Dette tok jeg ikke engang på forsikringen og det kostet meg rundt 2000 kr.

Hvilken dyreklinikk var dette? Jeg kan godt reise litt for å få det til en slik pris.

Jeg håper det er sånn at jeg de veterinærklinikkene jeg har pratet med i dag har tatt i alt for mye. Krysser fingrene hardt.

Jeg betaler 2400 per hund i året hos Agria og betaler hver mnd ergo får jeg kostnaden ned så jeg har råd til å ha de forsikret.

Hvor i landet bor du? For det er mange klinikker som er billigere enn andre osv.

Prisene varierer ut fra hvilken rase (eller blanding) du har, alder (og hvor du bor.) Desverre har jeg vel en hunderase hvor statistikken presser opp prisene eller noe da :(

Jeg kan reise litt for et rimeligere alternativ på Østlandet. Hadde vært bra å fått tips om hvor :)

#24 AnetteN

AnetteN

Sjefsnerd

• Admin
  • 9.661 Innlegg:
  • Hunderase:Welsh Corgi Cardigan og Australsk Kelpie

Skrevet 16 april 2012 - 11:58

Ring til Sinsen Dyreklinikk i Oslo

http://www.sinsendyreklinikk.no/

evnt http://www.eikerdyreklinikk.no/ Eiker dyreklinikk

#25 Siri

Siri

Tante på landet

• Medlemmer
  • 7.132 Innlegg:
  • Hunderase:Briard

Skrevet 16 april 2012 - 12:01

Hvilken dyreklinikk var dette? Jeg kan godt reise litt for å få det til en slik pris.

Dette var hos Nannestad Dyreklinikk. De er profesjonelle og greie - og har iallefall aldri overbehandlet mine hunder når jeg har vært der. Vi har gjort det som har vært nødvendig og ikke mer enn det :).
~ Siri ~
bLoGGen
"Watch out where the huskies go - don't you eat that yellow snow"... Frank Zappa. "There is nothing like looking, if you want to find something" (The Hobbit)

#26 Lola Pagola

Lola Pagola

allons-y

• Medlemmer
  • 9.641 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig
  • Hunderase:personlig klegg

Skrevet 16 april 2012 - 12:02

Uff da, lei situasjon :(
Men den kulen trenger ikke være noe farlig, det kan jo bare være en fettkul, det er det vanlig at hunder som begynner å dra på årene få. Men likevel er kuler alltid greie å få sjekket ut, og det vil jo ikke nødvendigvis ende i en operasjon heller. Hunden min hadde en kul, og terskelen for operasjon var tydeligvis lav, for vi tok ingen prøver, var bare rett under kniven omtrent. Var ikke en fettkul, men heller ikke noe farlig. Det kom på 5000 kr.

Finnes det ikke noen steder man kan søke om støtte til slikt, ett legat?

Did I ever tell ya that this here jacket represents a symbol of my individuality, and my belief in personal freedom?

signatur-sonen-bloggen2.jpg

#27 Gråtass

Gråtass

Kruttlapp

• Medlemmer
  • 4.531 Innlegg:
  • Kjønn:Mann

Skrevet 16 april 2012 - 12:16

Jeg har en hund som har hatt to kuler nå i to år, den lever fint med de, selv om de ikke er sjekket av veterinær. Forøvrig burde du skifte forsikringsselskap asap, å ta nesten 5000kr året for en blandingshund er svindel.

gratassbannerpn4.jpg
If you don't like the answer - Ask a different question!

#28 borderen

borderen

Vanedyr

• Medlemmer
  • 3.762 Innlegg:

Skrevet 16 april 2012 - 12:19

Eiker dyreklinikk er den beste og billigste klinikken jeg vet om.

Når det er sagt bryr ikke hunden seg om hundeutstyr osv. Den trenger mat, et halsbånd og kobbel. Som leker går det an å bruke en brusflaske og som matskål kan man bruke en isboks. Hunden lider ikke av den grunn! Ekstra godbiter, bein o.l. er ikke noe hunden MÅ ha og den er nok like lykkelig uten. Hunden er lykkelig så lenge den får mat, mosjon og kjærlighet!

Du har ikke noen i familien som kan hjelpe deg eller noe du kan selge (f.eks hundeutstyr)?

Ellers er det slett ikke sikkert at den kulen er noe farlig! Du kan fint se det an en stund og se om den forandrerer seg. Aussien min hadde en liten kul på ryggen et par år, men det var bare en fettkul som forsvant (undersøkte den aldri, siden den satt ytterst i huden og jeg var ganske sikker på at det var en fettkul).

Jeg betaler forøvring 900,- i året i Agria. Har kun veterinær og spesial (og medisin og rehab? husker ikke helt). Men forsikring eller ikke... å fjerne en kul er ikke en slik utgift som gjør at forsikring hjelper så veldig mye, da det alltid er en egenandel uansett.

Ny side! Blogg

#29 HHC

HHC

nuch such litt tjukk

• Medlemmer
  • 4.304 Innlegg:

Skrevet 16 april 2012 - 02:10

Jeg var nettopp hos vet'en og sjekket en kul i buken på hunden min. Hun kjente på den og sa at det 99% sikkert var en fettkul, siden min rase er plaget med kreft ba jeg henne ta en prøve med sprøytespissen, denne ble i tillegg varmet. Fordi min hund er ekstremt glad og det var vanskelig å få en skikkelig prøve uten ble han i tillegg lagt i narkose. Alt dette kostet 1600,-

Overslaget du fikk hørtes helt vilt ut!

#30 Raksha

Raksha

I'm the monster under your bed.

• Moderator
  • 9.358 Innlegg:
  • Hunderase:Snuser, Jodler og Lukis

Skrevet 16 april 2012 - 02:23

Syns ikke prisoverslagene høres så ville ut jeg, sjekket en kul på Lukisen min for et år siden og da kom det 500kr i undersøkelse som sa at den burde fjernes fordi han ikke ante hva det var, og prisoverslag på operasjon kom på omtrent 4000.

Nå skal det sies at kulen på min forsvant av seg selv, den ble mindre før vi skulle inn for operasjon, så jeg utsatte den og etter 14 dager så var den borte. :D
Postet bilde

#31 HHC

HHC

nuch such litt tjukk

• Medlemmer
  • 4.304 Innlegg:

Skrevet 16 april 2012 - 02:55

Syns ikke prisoverslagene høres så ville ut jeg, sjekket en kul på Lukisen min for et år siden og da kom det 500kr i undersøkelse som sa at den burde fjernes fordi han ikke ante hva det var, og prisoverslag på operasjon kom på omtrent 4000.

Nå skal det sies at kulen på min forsvant av seg selv, den ble mindre før vi skulle inn for operasjon, så jeg utsatte den og etter 14 dager så var den borte. :D

Ikke operasjonen i seg selv, men for sjekk av kulen.
Nå kan dyrlegen ha inkl. narkose i sitt overslag da? I såfall var det ikke heelt gærent. Men min klinikk er vel ikke noen superbillig klinikk heller.

#32 Pippin&Symra

Pippin&Symra

Hundetante

• Medlemmer
  • 4.255 Innlegg:
  • Hunderase:Wheatenterrier, bearded collie (og PRT).

Skrevet 16 april 2012 - 04:15

Arzed, jeg har også Agria. Betaler 1400 i året og har månedlige trekk på 110 kr. Håper det ordner seg for deg og vofsen, det ser ut som du har fått mange brukbare råd i denne tråden! :)

Hjemmeside

Den som har begge beina på jorda står stille.

#33 Havanaislove

Havanaislove

Vanedyr

• Medlemmer
  • 2.295 Innlegg:
  • Hunderase:Bichon Havanais

Skrevet 16 april 2012 - 04:21

Hunden min har også en kul, det ble sjekket hos veterinær med en sprøyte. Veterinæren kunne allerede da med litt væske ut av kulen, si seg 99,9% sikker på at dette kun var fett som kom ut, men ble helt for sikkerhetsskyld sendt inn og undersøkt.

Kan ikke huske at dette ble så veldig dyrt, undersøk om noen andre veterinærer tar dette billigere. Og ganske sikkert er det som regel kun en fettkul, men lurt selvsagt å få det undersøkt.

Masse lykke til, og føler med deg! Håper det ordner seg.
Hav-a-nais day!

#34 Renate A

Renate A

www.renatea.com

• Medlemmer
  • 6.492 Innlegg:
  • Hunderase:Norsk Tyttebærhund

Skrevet 16 april 2012 - 06:24

Hunden min har også en kul, det ble sjekket hos veterinær med en sprøyte. Veterinæren kunne allerede da med litt væske ut av kulen, si seg 99,9% sikker på at dette kun var fett som kom ut, men ble helt for sikkerhetsskyld sendt inn og undersøkt.

Kan ikke huske at dette ble så veldig dyrt, undersøk om noen andre veterinærer tar dette billigere. Og ganske sikkert er det som regel kun en fettkul, men lurt selvsagt å få det undersøkt.

Masse lykke til, og føler med deg! Håper det ordner seg.

Akkurat dette gjorde også min dyrlege med kulen som Chicka har på låret sitt, husker ikke hvor mye jeg betalte, men ikke over 1000kr.
Har blandingshund 10år (senior som din også er) som er forsikret hos Agria og jeg betaler vel 1800kr, tror jeg...
Postet bilde

#35 tm100008

tm100008

Nykommer

• Utmeldt
  • 0 Innlegg:

Skrevet 16 april 2012 - 07:15

Beklager en mulig OT, men:

Jøss, hvilke store forskjeller det koster å forsikre hund selv i selv de samme selskapene :icon_confused: Jeg har veterinærforsikring (opptil 45000 kroner) Agria jeg også og har en årlig utgift på 3958 kroner på den. Da har jeg en egenandel på 1000 kroner pluss 10%. Hva har dere for en avtale dere som betaler både under tusen kroner og litt i overkant på deres superpris-forsikringer?

#36 Gråtass

Gråtass

Kruttlapp

• Medlemmer
  • 4.531 Innlegg:

Skrevet 16 april 2012 - 07:32

Jøss, hvilke store forskjeller det koster å forsikre hund selv i selv de samme selskapene :icon_confused: Jeg har veterinærforsikring (opptil 45000 kroner) Agria jeg også og har en årlig utgift på 3958 kroner på den. Da har jeg en egenandel på 1000 kroner pluss 10%. Hva har dere for en avtale dere som betaler både under tusen kroner og litt i overkant på deres superpris-forsikringer?

Har border collie, de er billige å forsikre. Har schäfer de er dyre å forsikre. Forskjell i pris på raser også på valpepris som avgjør evt livsforsikring.

gratassbannerpn4.jpg
If you don't like the answer - Ask a different question!

#37 Raksha

Raksha

I'm the monster under your bed.

• Moderator
  • 9.358 Innlegg:
  • Hunderase:Snuser, Jodler og Lukis

Skrevet 16 april 2012 - 07:57

Fortsetter ot jeg, betaler 1500 og noe for basenjien og 3500 for riesendyret i gjensidige. De har nøyaktig samme forsikring/vilkår/egenandel. :lol: Riesen er dyyyyre!
Postet bilde

#38 Krutsi

Krutsi

Det ække meg, det er deg <3

• Medlemmer
  • 2.080 Innlegg:

Skrevet 16 april 2012 - 08:02

Prisene varierer ut fra hvilken rase (eller blanding) du har, alder (og hvor du bor.) Desverre har jeg vel en hunderase hvor statistikken presser opp prisene eller noe da :(

Du skriver at du har en rottweilerblanding. Jeg har renrasede rottweilere, men fulldekning (inkl elite) og livforsikring og betaler litt over 3000 kr. Bare veterinærforsikringen koster ca 2000 kr. Så sjekk priser du..

Beklager OT forresten.

Edit: skrev litt feil :P

Dette innlegget har blitt redigert av Krutsi: 16 april 2012 - 08:03

#39 tm100008

tm100008

Nykommer

• Utmeldt
  • 0 Innlegg:

Skrevet 16 april 2012 - 08:02

Fortsetter ot jeg, betaler 1500 og noe for basenjien og 3500 for riesendyret i gjensidige. De har nøyaktig samme forsikring/vilkår/egenandel. :lol: Riesen er dyyyyre!

Fint å høre. Jeg begynte nesten å føle meg litt lurt her :P

#40 Buddy&Neron

Buddy&Neron

Nykommer

• Medlemmer
  • 43 Innlegg:
  • Hunderase:Blandingsrase

Skrevet 17 april 2012 - 12:41

Jeg har rottweiler/labrador blanding forsikret i Agria. Betaler 1772 i året, 1000 kr i egenandel og 10 % bevegelig. Da har jeg hunden forsikret for 30.000, medisin og spesial forsikring som dekker tenner og en del andre ting.

Har også en real gatemix til som er forsikret i Agria. Den betaler jeg 2205 kr for, altså 189 kr i mnd. Han er forsikret for 45.000, medisin og spesial.

Når du forsikrer hund i Agria spør de jo ikke om hvilken raser blandingen er av? Det har de ikke gjort med meg, jeg sa bare blandingsraser og det var aldri noen spørsmål...

Ellers må jeg si at du er i en virkelig kjip situasjon, og jeg håper det ordner seg for deg og hunden din! Lykke til!

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere