Trym&Tuva skrev 17 May 2012 - 08:42 PM:
Det gjør jeg, bortsett fra det med bur og frokost, da
Siden vi driver og deler, så: Jeg står opp halv seks og går ut og tar meg en røyk. Tinka blir med ut og gjør sitt. De andre sover. Så dusjer jeg og ordner meg og går en runde med alle tre. Når jeg kommer hjem fra jobb, går vi en god runde i skauen. Rett før jeg legger meg, går vi stort sett samme runden som om morgenen, men andre veien (gærne). Hvis jeg er alene med hundene, er de hjemme alene fra halv syv om morgenen til seks - halv syv om kvelden to ganger i uka. Jeg er kjempesliten etter en lang dag, de er ikke det. Derfor får de gjerne de lengste turene de dagene jeg har vært lenge borte. Alt går lett nå når det er lyst og bart og bare herlig ute

Tinka er jo gjerne med ut hver gang jeg tar meg en røyk, så hun får mange hageluftingser i tillegg. Jeg mistenker at hun stort sett vil være med, for å få godbit når vi går inn igjen, for hun fyker inn med en gang jeg åpner døra. Alle får godbit fordi Tinka er flink til å komme. Jeg er raus sånn
I helgene sløver vi og tar gjerne en hagetissetur i badekåpe og gummistøvler om morgenen (ikke klokka seks, nei) og surrer lenge inne før det blir skikkelig tur. Ingen maser. I grunnen er det skjelden de ber om å få komme ut, hvis de ikke er syke.
Men ærlig talt, det er vel ingen som syns det er greit at hundene ligger alene og i bur fra fem om ettermiddagen til tolv neste dag? Det er litt anderledes å ligge til tolv i armkroken etter å ha vært på sen kveldstur og kanskje ha vært ute og tisset litt i hagen om morran.
Edit: Pønta litt på innholdet her og der. Tre "for" i en setning er rart.
Dette innlegget har blitt redigert av ida: i dag, 21:46