De dommare jag ser på är:
Anne-Chatrine Edoff, Sverige.
John Wauben, Nederland.
Carsten Birk
Normann Deschuymere, Belgia.
Någon som känner till dem och vad dem föredrar av type och lägger mest vikt i?
Vem hade du helst ställt för?
Skrevet 04 March 2012 - 09:42 PM
Skrevet 04 March 2012 - 10:28 PM
Skrevet 05 March 2012 - 11:29 AM
Skrevet 08 March 2012 - 02:21 PM
Skrevet 08 March 2012 - 04:42 PM
Carsten Birck er svigersønn til Ole Staunskjær - så han har gått i god lære, å har fått god innsikt i rasen de siste årene. En tvers igjennom trivelig dommer med sans for hunder som kan bevege segStilte for Carsten Birk i helgen, og han var en veldig hyggelig dommer! Han stiller jeg gjerne for igjen
Skrevet 08 March 2012 - 05:42 PM
Jag sitter och ser på utställningar som är på G i år och checkar vem som dömmer. Men det säger mig ingenting egentligen för jag har inte ställt ut så många gånger. Därför tänkte jag det vore fint om vi kunde dela våra erfarenheter här ang. dommare. Ex. vem vi gärna vill ställa för igen och kan rekomendera.
De dommare jag ser på är:
Anne-Chatrine Edoff, Sverige.
John Wauben, Nederland.
Carsten Birk
Någon som känner till dem och vad dem föredrar av type och lägger mest vikt i?
Vem hade du helst ställt för?
Skrevet 08 March 2012 - 07:27 PM
Dommer 2 - mener at jeg har stilt for han, men er litt usikker - eller, jeg er ikke usikker - han dømte gruppa på NKK Bø gjorde han, og da likte han Supra og plukket henne ut til "semifinale" i gruppe 1.
. Hvor dømmer han sa du? (Annikeeeeeeen)
Skrevet 08 March 2012 - 09:13 PM
Stilte for Carsten Birk i helgen, og han var en veldig hyggelig dommer! Han stiller jeg gjerne for igjen
Skrevet 08 March 2012 - 11:41 PM
Skrevet 08 March 2012 - 11:46 PM
Men han vil ikke ha for mye kropp heller, han likte f.eks ikke Dronning DinaNorman Deschuymere har jeg ikke stilt for selv, men har både sett og hørt at han skal ha gode bevegelser, god type og selvsagt godt kroppete hunder.
Skrevet 23 March 2012 - 01:06 AM
Skrevet 23 March 2012 - 08:22 PM
Skrevet 23 March 2012 - 09:10 PM
Jeg sitter og fantaserer om å stille pelsen en gang eller to nå som hun er veteran.
En helg som hadde passet godt hadde vært bodø 16.-17.juni.
Dommerne denne helgen er Maija Heinila på lørdag og MarieJosèe Melchior på søndag.
Er det noen som har stilt for noen av disse før? Hva ser de etter, og hvordan er de med hunden?
Hva er oddsen for at en av de kan like min overpelsede nervesheltie?
Skrevet 23 March 2012 - 09:37 PM
Maija Heinilä er en grundig dommer som er opptatt av sunnhet og funksjonalitet - og hun kan være streng. Jeg har sett henne holde tilbake CK på en flott veteran fordi den var for tjukk, for eksempel, fordi hun synes det er usunt. Men hun er også en dommer som er veldig flink med hunder og handler - tålmodig og snill, Jeg ville ikke nølt med å stille for henne om jeg var opptatt av positive erfaringer i ringen for hund og eier. Hva hun vil ha på sheltie, vet jeg ikke, men på berner er det type, type, type kombinert med sunnhet - aldri på akkord med sunnhet. Hun er foreleser i regi av NKK om kynologi og sunnhet, så konstruksjon, fornuftig bygning og sunnhet er hennes kjepphester.
Skrevet 18 April 2012 - 09:58 PM
Skrevet 18 April 2012 - 10:09 PM
Skrevet 18 April 2012 - 10:33 PM
Gunnar Staffberg, Sverige. Noen som har noen erfaring med han?
Skrevet 18 April 2012 - 11:09 PM
Veldig trivelig mot utstiller og hundene, på mine raser har han hver eneste gang satt opp hannhunden i BIR/BIM (det synes jeg er kjeeeedelig..).
Aner ikke hva han tenker og gjør på mops
0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere