Hund og barn sammen alene
Skrevet 23 February 2012 - 12:30 AM
Eg lar Akita være sammen med min bestevennines datter på 1 og et halvt. ( selvfølgelig når vi er på besøk der, og det er greit for moren.)
Vi sitter i stuen og de løper frem og tilbake og gjerne inn på rommet hennes. Når vi ser inn til de på rommet, kan de gjerne ligge i sengen samme og se på pippi.
Bare lurer på hvor deres grenser går?
Skrevet 23 February 2012 - 01:30 AM
Skrevet 23 February 2012 - 06:49 AM
Ask er en mammadilter som liker å " hjelpe til" så det skjer svært sjelden..
Når han legger seg pleier hun å legge seg sammen med han, men selv om han sover sjekker jeg ofte da også.
Hun er aldri alene med søskenbarna.
Jeg stoler på bikkja, men ikke på unger og enda mindre på barn som ikke kjenner spillereglene like godt som Ask.
Skrevet 23 February 2012 - 08:22 AM
Skrevet 23 February 2012 - 08:45 AM
Skrevet 23 February 2012 - 09:34 AM

Besøk vår blogg- klikk her! - oppdateres nesten daglig
Inntil jeg skriver under med "moderator" er jeg en vanlig bruker, mine meninger reflekterer ikke forumets meninger.
Skrevet 23 February 2012 - 10:36 AM
MEN jeg hadde aldri latt de være alene, eller hatt den friheten med andre barn som de har med Soph. Aldri. Fordi Sophia har vært endel av gjengen her hjemme fra dag 1, hun leser kroppspråket dems bedre enn det vi voksne gjør, de har en kommunikasjon seg imellom og hun vet hvordan behandle dem. Det stoler jeg ikke på at andre barn vet, så hundene kommer aldri til å få lov til å være alene med barn som ikke er mine egne.
Skrevet 23 February 2012 - 10:47 AM
Lill skrev 23 February 2012 - 10:36 AM:
Det er jeg helt enig i. Jeg ser at Ask som er hundevant ( og godt oppdratt av en Jrt * kremt* ) har en helt annen oppførsel rundt bikkja en feks nevøen min som er 4 år eldre og ikke vant med hund. Han er faktisk flinkere med hund enn de fleste voksne jeg kjenner ( Ask altså, ikke nevøen, han er håpløs )
Her blir det heller aldri til at de er " alene" av den enkle grunn at leiligheten er liten og soveromsdørene er lukket hver gang de ikke er i bruk. Tror faktisk aldri Ask har vært alene på rommet sitt, han har ingen interesse av å være der jeg ikke er. Ikke bikkja heller...
Rævdiltere, begge to..
Skrevet 23 February 2012 - 12:10 PM
Er jeg på besøk hos folk med barn så sitter bikkjene i bilen, alternativt ligger der vi er.
Skrevet 23 February 2012 - 01:17 PM
Akita skrev 23 February 2012 - 12:30 AM:
....
Bare lurer på hvor deres grenser går?
Vanskelig å si hvor jeg ville satt grensen, men 6-7 år kanskje? Føler at barn under skolealder ikke er "pålitelige" i hva de kan få av innfall osv, så et så lite barn ville jeg ikke latt være alene uten tilsyn med en hund. Alene hjemme med hunden (altså ikke med meg i et annet rom f.eks.) ville jeg ikke hatt dem før barnet var minst 10 år.
Skrevet 23 February 2012 - 02:30 PM
Iver ville jeg heller aldri latt være alene med dem, selvom han er rolig og snill.. han har nemlig en liten usikkerhet (særlig for menn) men en teit aksjon fra barnet kan jo være nok til at han sier ifra, man vet aldri.

Skrevet 23 February 2012 - 03:47 PM
Skrevet 23 February 2012 - 04:06 PM
Det er utrolig stor forskjell på unger, så det er vanskelig å gi noen ordentlig alder på når barnet kan være alene med hunden synes jeg.
Skrevet 24 February 2012 - 01:41 PM
Jeg jobber 50%, 3 dager en uke og 2 dager neste.
Minste på 3 vil jeg ikke stole på, det må bli et par minutter ved dobesøk. Er ikke redd for at hunden skal skade henne, men omvendt. Med det mener jeg uhell nå som liten valp.
Dette er en liten papillon.
Jeg kjenner barna mine godt
Skrevet 24 February 2012 - 04:29 PM
Skrevet 28 February 2012 - 04:58 PM
Det blir gjerne en time eller to etter skoletid, før de voksne kommer hjem, og det kan være andre ganger hvor barna (naturlig nok) ikke alltid gidder å være med på det vi voksne skal.
De vet godt hvordan de skal oppføre seg rundt hunden, og det har også hendt at de har geleidet ham ut i gangen (hvor han "bor" når han er alene hjemme), hvis de ser at han kan bli litt "gira".
Han kom til oss da han var ett år, og da han ble husvarm, forsøkte han flere ganger å "hoppe" på jentene
Denne hoppingen er det enkelte besøkende venninner som klarer å fremprovosere, men jentene våre har blitt utrolig flinke til å se når det kommer, og klarer faktisk ofte å korrigere ham før han kommer så langt !
Skrevet 19 April 2012 - 06:59 AM
Her får ikke hunden herje og styre med ungene, verken ute eller inne, og det gjør hun heller ikke. Hun gjør ikke ungene noe, av og til de får seg en suss i ansiktet da
Her kommer de til å være sammen uten at jeg se rpå den 100 % hele tiden..
Skrevet 19 April 2012 - 07:51 AM
Skrevet 19 April 2012 - 07:59 AM
Vi var mye alene sammen med hunden når vi kom hjem fra skole og slikt, og det bød aldri på problemer. Nå må det sies at vi hadde regler og retningslinjer for hvordan ting skulle gjøres, og i tillegg hadde vi to katter fra før, så alle barna hadde mye respekt for dyr. Yngste var da 6 år gammel, men hun var aldri HELT alene med hunden uten at jeg var tilstede.
Skrevet 20 April 2012 - 07:41 AM
Og ja de er alene i stuen om jeg gjør noe annet i huset, er i dusjen osv. Hvis ikke kunne jeg ikke hatt hunder om jeg skulle holdt dem adskilt hver gang jeg ikke er i samme rom.. MEN de får ikke ha med hundene på rommet alene, de får ikke ha dem innestengt på noe som helst rom. De får ikke forstyrre hundene om de sover eller spiser, og selvsagt ikke gå tur alene, men det er jo aldri situasjoner der barna må være alene med hundene lenge om gangen, de er fortsatt for små til det... i grunn er det blitt en daglig rutine i hvordan det er her hjemme så tenker aldri over det i grunn, ungene er flinke med hundene og motsatt og de lar hverandre stort sett være i fred. Men om vi har besøk av andre barn er jeg mye mer påpasselig.
Men når mine barn er store nok til og være alene hjemme så ser jeg ingen grunn problem med at hunden/e er også hjemme.. men nå kommer det jo selvsagt ann på hva slags hund vi har når dem blir såpass store da. Men det tar vi som det kommer, ungene er iallefall både flink og lese hundene nå og se an situasjoner så regner med dem er mer "utdannet" når dem er så store dem kan være alene hjemme litt.
0 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere