Havanaislove skrev 07 February 2012 - 06:30 AM:
Er ikke dette ganske så hysterisk?
Poenget var at det er fakta. Leker man i skitt, så må man ikke nødvendigvis ta massen i munnen for å kunne få orm f.eks
2ne skrev 07 February 2012 - 11:45 AM:
Fortsatt, KarpeSkrotum. I en diskusjon over 9 sider, så er det fullt mulig å huske hva andre har skrevet, og også reagere/svare ut i fra det. At du ikke klarer å dra inn andre elementer enn akkurat det du og jeg snakker om, betyr ikke at jeg ikke kan det. At du ikke klarer å se et litt større bilde enn akkurat det du og jeg tegner opp, er ditt problem, ikke mitt.
Ikke når det er en grunn til at jeg reagerte på dine uttalelser - da er det det som gjelder, ikke hva andre har sagt. Når du da forklarer deg, så forholder jeg meg til dine forklaringer, ikke andres. At du ikke klarer å stå for det, men må trekke inn andre ting som vi ikke har diskutert og som er grunnen til uenighet, så er det ditt problem, ikke mitt. Hvis du og jeg siterer hverandre på f.eks burbruk og så sier noen andre plutselig at bur 24/7 er greit, så kommer ikke det automatisk inn i vår diskusjon hvis det ikke er ment av noen av oss. Forøvrig snakket du om at hund bare kunne ta for seg av dyr(husker ikke ordrett) - at andre hadde nevnt det før deg har vel ingenting å si - det er like irrelevant at de alle liksom gjør dette bare for at de er løse.
Sitat
Huskatter har ALLTID vært holdt for å utrydde mus og rotter det. De har før i tiden bodd i fjøs og stabbur, men jobben deres, grunnen til at de ikke har blitt kjeppjaget fra gård og hus, er fordi at de har holdt skadedyr-bestanden nede. Dette står på
Wikipedia:
Bare tull er min erfaring og noe jeg tror du vet det er. Jeg har hatt mange katter og aldri har dette vært grunnen og ingen av de jeg kjenner har hatt det som grunn - man har ønsket seg katt og så har man kjøpt. De fleste kattene jeg har hatt er der de har fått kull pga avglemt pille og 0 tanke på avl. De andre har bare valgt å få et kull og latt være å gi pillen. Let gjerne opp en eller 2 som driver avl av katter her i Norge som har dette som målsetting i sin avl. (som er brøkdel av alle katter som fødes, men greit at du har noe å vise til her)
Sitat
Ni sider diskusjon, og fortsatt en masse gnål om at katter burde holdes som hunder.. Det er så konstruktivt at jeg føler meg ferdig for nå, kjenner jeg.
Gnål? Som jeg har sagt, så mener jeg både katt og hund skal få slippe bånd jeg. Poenget er at ingen av de har eget behov for bånd - det er vi mennesker som stiller det behovet.
Poenget er at 'slik er det' at vi har hund i bånd men ikke katt - for at sånn ha det alltid vært. Fortsatt er eneste argumentet for ikke katt i bånd at en katt ikke er en hund - som at det er et reelt argument - not.
Det vi vet er at hund OG katt helst selv vil være uten bånd og de begge har behov for dette.
Skal man først argumentere for at katt ikke skal ha bånd, så bør argumentene være med hold og ikke bare 'for det er ikke hund'. Skal man bruke det argumentet, så kan man skaffe seg en annen type katt - en løve elns - bruk samme argument der.
Altså; poenget er at man bør veie reelle argumenter for og imot. Hvorfor har man hund i bånd. Hva er ulempene hvis ikke og hva er fordelene med. Samme med katt.