Gå til innhold

Akkurat nå

• Stengt emne Dette emnet er låst
22250 svar på denne tråden

#41 Loke

Loke

Bikkjeskrulle

• Medlemmer
  • 6751 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig
  • Hunderase:Bedlington Terrier

Skrevet 11 December 2011 - 10:09 PM

Vis innleggOlavEmil skrev 11 December 2011 - 09:55 PM:

Hmm... Eg meinte sjølvsagt å skrive "eg synst forresten det er ganske teit" :aww: .

Nei, altså, eg er no av den formeining at når ein vel å gje ungen sin to namn, så er det fordi ein ønskjer at ungen skal ha to namn. Elles kan ein jo berre gje dei eitt namn. Men for all del...

Nei? Jeg er forelder og jeg ga ikke ungen min to navn fordi jeg ville han skulle ha begge i det daglige. Det er fordi han skulle få valgmuligheter senere. Min søster har to barn som begge har dobbeltnavn, det er fordi de er kalt opp etter besteforeldre på farssiden men at foreldrene foretrakk et " lettere" navn til hverdags. Mitt inntrykk er at de fleste foreldre gir dobbeltnavn sv lignende årsaker, man ønsker å hedre eldre slektninger eller å gi ungen større frihet. Å bare kalle Ask for Ask ville gjort at han som voksen sannsynligvis ville behøvd et helt nytt navn om han begynner å jobbe i et internasjonalt selskap feks. Nå kan han bare " velge bort " Ask og beholde Nikolai.

#42 Lill

Lill

Perfect Image

• Medlemmer
  • 4345 Innlegg:
  • Kjønn:Kvinne
  • Hunderase:Rough Collie

Skrevet 11 December 2011 - 10:16 PM

Alle barna vi kommer til å få skal ha dobbelnavn, Sophi heter Sophia-Mariè Ø.... Y..., men vi fjerner navnet Y... da jeg tar Ø..... når vi gifter oss. Er viktig for meg at mine barn har samme navn som meg, så frem til jeg har det ene navnet så har hun fire navn :)

Forøvrig så har vi hatt koselig dag på søndagsåpent senter, kjøpt to julegaver til, pakket litt julegaver og vi spiste tidlig middag på restaurant med svigerforeldrene og Sophi- veldig koselig :ahappy: Sophi er flink til å sjarmere kelnere så de kom med gave til henne, hun fikk noen bamser og greier :lol: Koselig!

Nå venter vi på lasagne :ahappy:

#43 Lill

Lill

Perfect Image

• Medlemmer
  • 4345 Innlegg:
  • Hunderase:Rough Collie

Skrevet 11 December 2011 - 10:18 PM

Vis innleggLoke skrev 11 December 2011 - 10:09 PM:

Nei? Jeg er forelder og jeg ga ikke ungen min to navn fordi jeg ville han skulle ha begge i det daglige. Det er fordi han skulle få valgmuligheter senere. Min søster har to barn som begge har dobbeltnavn, det er fordi de er kalt opp etter besteforeldre på farssiden men at foreldrene foretrakk et " lettere" navn til hverdags. Mitt inntrykk er at de fleste foreldre gir dobbeltnavn sv lignende årsaker, man ønsker å hedre eldre slektninger eller å gi ungen større frihet. Å bare kalle Ask for Ask ville gjort at han som voksen sannsynligvis ville behøvd et helt nytt navn om han begynner å jobbe i et internasjonalt selskap feks. Nå kan han bare " velge bort " Ask og beholde Nikolai.
Nettopp :ahappy: Forøvrig så kaller vi Stakkars Sophia bare "Soph" eller "Sophi" i det vanlige, stakkars :lol: Var absolutt ikke meningen, har bare blitt det som kallenavn.

#44 AnetteH

AnetteH

Corgilicious

• Admin
  • 4984 Innlegg:
  • Hunderase:AK, BC og Welsh Corgi Cardigan

Skrevet 11 December 2011 - 10:20 PM

Vis innleggSiri skrev 11 December 2011 - 10:02 PM:

Godt du har noen som passer på. De burde forøvrig ikke la deg være alene hjemme - jeg mistenker at du kanskje misbruker hjemme-alene-statusen til å gjøre ting du ikke burde *ler*.
hahahah :lol: jeg bare ble mer :blink: når jeg leste før jeg innså hva du mente :lol:

Biff fortært, svigers drar og stua begynner å se bra ut!

Også funderer jeg om jeg kan pusse ned og male om et bord, men det går på lista over ting jeg ikke får lov til å gjøre tror jeg :P
Postet bilde
Inntil jeg skriver under med "moderator" er jeg en vanlig bruker, mine meninger reflekterer ikke forumets meninger.

#45 Trulte70

Trulte70

Husvarm

• Medlemmer
  • 604 Innlegg:
  • Hunderase:Boxer og Boxer :D

Skrevet 11 December 2011 - 10:23 PM

Jeg vet om en som heter Melankton-Knut og han insisterer på at man bruker begge :D
Tenk å rope ham inn til middag da; maten er jo kald før man er ferdig med å rope hele navnet :P

Jeg har også dobbeltnavn, men får pustevansker om noen bruker begge :D
Er forøvrig oppkalt etter min far sine to ekser som han i et fuktig øyeblikk forevighet på overarmen *alibi*

#46 Hermes

Hermes

Husvarm

• Medlemmer
  • 1302 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Hunderase:whippet

Skrevet 11 December 2011 - 10:24 PM

Vis innleggCattn skrev 11 December 2011 - 09:54 PM:

Torden her og! MErker det kommer nærmere :(

Ja, tredje elle fjerde gangen virket det å være rett over oss, buldret i hele huset.

#47 JeanetteH

JeanetteH

Kelpiemafiosa

• Medlemmer
  • 6460 Innlegg:
  • Hunderase:Australsk Kelpie x2

Skrevet 11 December 2011 - 10:29 PM

Vis innleggSiri skrev 11 December 2011 - 09:22 PM:

*Gainne litt kaldvær sånn at Jeanette kan få gått på ski i morgen*

Foreløpig er det fortsatt -4 her.
...ser jeg på Nobel konserten.
Kennel Deepeyes

"When you can have anything you want by uttering a few words, the goal matters not, only the journey to it." -Rhunon-
"Everyone has a will to win, but only a few have a will to prepare." -Vince Lombardi-

#48 Siri

Siri

Enkel pike fra landet

• Medlemmer
  • 4877 Innlegg:
  • Hunderase:Briard

Skrevet 11 December 2011 - 10:32 PM

Vis innleggAnetteH skrev 11 December 2011 - 10:20 PM:

hahahah :lol: jeg bare ble mer :blink: når jeg leste før jeg innså hva du mente :lol:
Tenkte på det etter at jeg skrev at det kanskje ble unødvendig knotete skrevet :lol:

Vis innleggAnetteH skrev 11 December 2011 - 10:20 PM:

Også funderer jeg om jeg kan pusse ned og male om et bord, men det går på lista over ting jeg ikke får lov til å gjøre tror jeg :P
Og i det jeg leste "funderer jeg på" tenkte jeg straks at NEI, det skal du ikke fundere på :lol:

Vis innleggJeanetteH skrev 11 December 2011 - 10:29 PM:

Foreløpig er det fortsatt -4 her.
...ser jeg på Nobel konserten.
Minus 3 grader og regn... :no:
~ Siri ~
bLoGGen
"Watch out where the huskies go - don't you eat that yellow snow"... Frank Zappa. "There is nothing like looking, if you want to find something" (The Hobbit)

#49 MegaMarie

MegaMarie

Hundefrelst

• Medlemmer
  • 4612 Innlegg:
  • Hunderase:Papillon

Skrevet 11 December 2011 - 10:36 PM

Vis innleggSiri skrev 11 December 2011 - 09:22 PM:

Noen stod visst i veien....
Postet bilde
HAHAHAHAHAHAHAH :lol: Han ser ut som et skummelt monster!

Nei, nå får jeg se å legge meg, ettersom at det ikke er så lenge til jeg skal på jobb igjen. Natta :)

#50 Raksha

Raksha

I'm the monster under your bed.

• Medlemmer
  • 5872 Innlegg:
  • Hunderase:Snuser, Jodler og Lukis

Skrevet 11 December 2011 - 10:43 PM

Fantastisk bilde av gærne willy! :lol:

Snør tett her og meldt snø i hele morra. :blissysmile: Hvis bare det ikke kommer masse mildvær med regn nå fremover så kan vi erklære vintern for kommet. :D

I morra mååå brillene mine komme! Er helt av i øya, og orker ikkeno. *Vurdere å legge seg alt*
Postet bilde

#51 Wildah

Wildah

Husvarm

• Medlemmer
  • 959 Innlegg:
  • Hunderase:Belgisk Fårehund, Groenendael

Skrevet 11 December 2011 - 10:48 PM

Vis innleggCattn skrev 11 December 2011 - 09:54 PM:

Torden her og! MErker det kommer nærmere :(

Vis innleggHermes skrev 11 December 2011 - 09:50 PM:

Sykeste lyn og torden nettopp.

Hermes reagerte ikke, annet enn å løfte hodet. Flink hund :)
Tordner det der? Her ute er det ingen antydning til torden :blink: Tror det var stjerneklart da jeg var ute for litt siden (glemte å se opp :P)

Angående navn:
Jeg ønsket meg alltid dobbeltnavn, og er misunnelig på alle som har det.
Og er venninne med ei som kjenner et tvillingpar som heter Ole Johnny Ronny Reidar og Tor Per Arne Knut. Da rekker middagen å bli kald før man har ropt ferdig :D
Essence of your being is a series of rapid electrical impluses. Your soul is electricity. --- www.wildah.com ---
"If 50 million people say a foolish thing, it is still a foolish thing." - Anatole France
Bloggen
Shopping

#52 Tonje

Tonje

Husvarm

• Medlemmer
  • 1876 Innlegg:
  • Hunderase:whippet og sheltie

Skrevet 11 December 2011 - 10:55 PM

Ang navnesnakket, jeg har et mellomnavn som jeg har vært kjempesløv med å bruke (når jeg skriver navnet mitt, bruker det ikke i det daglige) i mange år, men i det siste har jeg blitt veldig glad i det navnet og skriver det der jeg kan :)

Nå er jula kommet i stua!

#53 Kensington Gate

Kensington Gate

Bekjent

• Medlemmer
  • 331 Innlegg:
  • Hunderase:Collie Langhåret

Skrevet 11 December 2011 - 11:00 PM

Vis innleggOlavEmil skrev 11 December 2011 - 09:31 PM:

Lina Kristine Tennefoss Vatshelle

Heh, jeg heter Linda Kristine og har også to etternavn. Unødvendig mye. Kristine syntes jeg egentlig klinger finere enn Linda, men det blir jo aldri brukt. Bare av mormor på til-og-fra-lappene på julegavene. Jeg er tokulturell, så det er litt morsomt med to så forskjellige etternavn, men det er jo et styr også, da. Jeg burde finne meg en mann med et kjempekort, flott og enkelt etternavn som ikke kan staves feil! :P

Forøvrig har jeg en fetter med seks navn, stakkar. Han har sikkert ekstra langt pass.

Vis innleggWednesday skrev 11 December 2011 - 09:40 PM:

Jeg hadde to fornavn og et laaangt etternavn. Så jeg fjerna både det ene fornavnet og etternavnet, og fikk nytt etternavn! Så nå har jeg ett kort fornavn og dritkult (og ganske kort) etternavn! Kjekt å velge selv :D

Artig. Hvordan kommer man fram til hva slags etternavn man skal ha hvis man velger "fritt"?
Hilsen Linda

Postet bilde
::: Kensington Gate Collies - Function and beauty in body and mind :::

#54 Synnøve

Synnøve

Pugalicious

• Medlemmer
  • 3070 Innlegg:
  • Hunderase:Mops

Skrevet 11 December 2011 - 11:01 PM

Vis innleggOlavEmil skrev 11 December 2011 - 09:31 PM:

Tsk, det er nok de som er einspora. Eg er sikker på at det Marvin prøver å seie, er at ho har tingja kvalp :aww: .

Maren Helene Burdahl Teien
Olav Emil Tennefoss Vatshelle
Lina Kristine Tennefoss Vatshelle

Nei, det er ikkje synd på deg.

Forøvrig burde alle ha dobbelt fornamn, mellomnamn og etternamn, totalt 4. Lina Kristine vil kalle ungen vår Oskar. Sjølv synst eg Alf Oskar er utruleg koseleg, men ho er ikkje einig. (ikkje at det kjem noko unge her på nokre år enno, altså)

Og så er det forresten ganske teit med folk som har dobbeltnamn, men som berre brukar det eine. Enno verre er det når foreldra, som faktisk har gjeve ungen to namn, kun brukar eitt.

Mamma har gidd alle barna dobbeltnavn av den enkle grunn at hun mener det blir mer spesiell og man får en "sterkere identitet" :P

Min søster heter Torunn Johanne, hun er oppkalt etter min Farmor og Farfar som heter Malvin Johannes og Elisabet Johanna.

Så min bror Ingvar Andreas, Ingvar er ett navn mamma alltid har likt, og oldefaren vår het Peder Andreas.

Så meg da, Synnøve Irene. Jeg er oppkalt etter min Bestemor, Bjørg Irene. Synnøve ble til fordi en av mine foreldres bestevenninner kræsjet på motorsykkel, fikk beskjed om at hun var såpass alvorlig skadet at de var rimelig sikker på at det gikk feil vei. Synnøve lever idag og har "kun" epilepsi som følger av kræsjet.
Dog, mamma angrer på at hun ikke kalte meg Synneve istedenfor. :P

#55 Pippin&Symra

Pippin&Symra

Hundetante

• Medlemmer
  • 3630 Innlegg:
  • Hunderase:Wheatenterrier, bearded collie (og PRT).

Skrevet 11 December 2011 - 11:03 PM

Bittelitt te nå, så er det natta.
Hjemmeside

"Det er ingen grunn til å gruble så meget over livet, man slipper så likevel ikke levende fra det."
Fredrik Stabel

#56 2ne

2ne

I'm a legal alien

• Medlemmer
  • 6485 Innlegg:
  • Hunderase:Groenendael og tervueren

Skrevet 11 December 2011 - 11:11 PM

Vis innleggOlavEmil skrev 11 December 2011 - 09:55 PM:

Hmm... Eg meinte sjølvsagt å skrive "eg synst forresten det er ganske teit" :aww: .

Nei, altså, eg er no av den formeining at når ein vel å gje ungen sin to namn, så er det fordi ein ønskjer at ungen skal ha to namn. Elles kan ein jo berre gje dei eitt namn. Men for all del...

*klippeklippe*
Dette falt overhode ikkje i god jord hos mine besteforeldre på farssida. Eg fekk eit langt brev av dei, der dei mellom masse anna skreiv at "dette ikkje kan tolkast på nokon annan måte enn ei utmeldinga av slekta". Eg var nok naiv, men det hadde aldri falt meg inn at dette skulle vere noko problem overhode, og at det skulle vere så til dei grader uakseptabelt, kom som ei stor overrasking for meg. Det vart brått litt mindre hyggjeleg å omgås dei etter det, ja...
Jeg har to fornavn, og bruker bare ett av de. Egentlig skulle det ha vært de to fornavnene i ett, men heldigvis for meg så skreiv presten feil, så jeg fikk to i stedet for. Jeg kan ikke fordra det andre fornavnet mitt (det heter vel strengt tatt mellomnavn, men jeg kom litt i en dårlig steam her, så :P ), og vurderer sterkt å fjerne det. Mamma og pappa ble lettere fornærma når jeg nevnte det, så jeg tror kanskje jeg blir nødt til å forklare de hvorfor jeg ikke liker det navnet først, i såfall.

Sønnen min har to fornavn fordi både faren hans og jeg har det. På de tre årene mellom han og datteren vår, kom vi frem til at ingen av oss bruker mer enn ett av de, og det gjør heller ikke faren min, faren hans, brødrene hans eller fetteren hans (min bror og mine "nærmeste" kusiner og fettere har bare ett fornavn), så derfor fikk datteren vår bare ett. Eneste gangen jeg bruker begge fornavnene til sønnen min, er når jeg begynner å bli sur eller sint på han, det er også de eneste gangene jeg skulle ønske at datteren min hadde to navn :P Eneste gangen noen bruker begge fornavnene mine, er når brodern vil gjøre meg forbanna, eller når jeg treffer på bestefedre eller tanter (jeg har ingen bestemødre lenger, og ingen onkler jeg har kontakt med). Ikke engang mamma eller pappa bruker begge fornavnene mine lenger.

.. Har jeg kommet hjem fra kjøretur, som har vært unødvendig spennende pga regnet som la seg som is på frontruta, og et par vindusviskere som innimellom hopper ut av festene sine. Selv jeg skulle ønske det kom snø i stedet for regn nå (og nei, jeg er ikke dopa på smertestillende :P ). Er vel bare å finne senga vel, om knappe 6 timer er det opp og hopp og alt det der igjen.. Endelig mandag, liksom.

Kom forøvrig på en ting jeg lurte på.. Er det vanlig å "vokse" mye i fingrene fra man er fjortis til man er førtis, liksom? Datteren min har spredd om seg med pyntegreier i dag (hun skal på ball på torsdag, og er litt sånn :banana: pga det), så jeg har rydda opp gullringene hennes nå nettopp. Greia er at halvparten av ringene hennes (nå høres det ut som hun har en hel haug av dem, sant?) var ringer jeg fikk til konfirmasjonen min, men siden de absolutt ikke passer i det hele tatt lenger, så har hun fått dem. Og det var liksom det jeg lurte på da - er det vanlig å vokse fra sånt? Det er rett nok 15-20 kg siden, men jeg syns å huske at jeg brukte de sånn for 10-15 kg siden også, og nå slår det meg som fysisk umulig å gå ned såpass at de ringene passer igjen (nei, jeg har ikke tenkt å prøve :P ). Er det noen her - som er voksne :P - som fortsatt bruker f.eks ringer de fikk til konfen, eller da de var unge?
Postet bilde
I'm not being aggressive, I'm being dominant..

#57 lijenta

lijenta

Husvarm

• Medlemmer
  • 1642 Innlegg:
  • Hunderase:Strihåret Vorsteh og Border Collie

Skrevet 11 December 2011 - 11:22 PM

Yummi nystekte vafler er godt.
TOne jeg kan igjen bruke noen av de ringene jeg brukte i ungdommen men det er fordi jeg nå er fire kg fra vekta jeg hadde i hvertfall i slutten av tennårene. Regner med å kunne bruke alle ringene når jeg har tatt av de kiloene også. Men det var i mine drømmer for tre år siden

#58 Kensington Gate

Kensington Gate

Bekjent

• Medlemmer
  • 331 Innlegg:
  • Hunderase:Collie Langhåret

Skrevet 11 December 2011 - 11:23 PM

Får følgende feilmelding når jeg skal endre på klubbmedlemskap via NKKs medlemsside:

Pga omlegging til nytt system er denne tjenesten stengt frem til 9. desember 2011 kl 00.00.

OK, for det første har denne siden vært nede siden siste HS kom, og for det andre er det nå straks 12. desember...
Hilsen Linda

Postet bilde
::: Kensington Gate Collies - Function and beauty in body and mind :::

#59 Wildah

Wildah

Husvarm

• Medlemmer
  • 959 Innlegg:
  • Hunderase:Belgisk Fårehund, Groenendael

Skrevet 11 December 2011 - 11:32 PM

Advarsel før program på TLC:
"Advarsel: Dette programmet inneholder følelsesladde scener." :rolleyes2: Tror jeg skal skifte kanal, for det ble for dumt.
Essence of your being is a series of rapid electrical impluses. Your soul is electricity. --- www.wildah.com ---
"If 50 million people say a foolish thing, it is still a foolish thing." - Anatole France
Bloggen
Shopping

#60 Wednesday

Wednesday

Bekjent

• Medlemmer
  • 421 Innlegg:
  • Hunderase:Basenji X 2

Skrevet 11 December 2011 - 11:32 PM

Vis innleggKensington Gate skrev 11 December 2011 - 11:00 PM:

Artig. Hvordan kommer man fram til hva slags etternavn man skal ha hvis man velger "fritt"?

Alltid vært fan av the Addams Family, så jeg joina dem :icon_redface:
Well I've had enough of morons and half-wits, dolts, dunces, dullards and dumbbells, and you chowderhead yokel, you blithering hayseed, you've had enough of me?

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere