Gå til innhold

Foto

Søvnrytme

• Please log in to reply
38 svar på denne tråden

Avstemning: Søvnrytme (66 medlem(mer) har stemt)

Hvor lenge sover du gjennomsnittlig pr natt?

1. 0-3 (1 stemmer [1.52%])

Prosent av avstemningen: 1.52%

2. 3-5 (7 stemmer [10.61%])

Prosent av avstemningen: 10.61%

3. 5-8 (32 stemmer [48.48%])

Prosent av avstemningen: 48.48%

4. 8-10 (23 stemmer [34.85%])

Prosent av avstemningen: 34.85%

5. Mer enn 10 (3 stemmer [4.55%])

Prosent av avstemningen: 4.55%

Har søvnen god kvalitet? (Blir du utvilt?)

1. Ja (14 stemmer [21.21%])

Prosent av avstemningen: 21.21%

2. Nei (28 stemmer [42.42%])

Prosent av avstemningen: 42.42%

3. Som oftest (24 stemmer [36.36%])

Prosent av avstemningen: 36.36%

Stem Gjester kan ikke stemme

#1 JailyTina

JailyTina

Husvarm

• Medlemmer
  • 1.169 Innlegg:
  • Kjønn:Kvinne
  • Hunderase:Schäfer x 1,5

Skrevet 12 november 2011 - 12:27

Så jeg er nysgjerrig. Hvordan er folks søvnrytmer? Sover dere mye eller lite? Og sover dere godt?

#2 pippin

pippin

Vanedyr

• Medlemmer
  • 3.392 Innlegg:
  • Hunderase:Alaskan Husky

Skrevet 12 november 2011 - 12:29

Veldig varierende.. Som regel så er det 5-8 timer. Siden jeg ikke jobber for tiden kan jeg drøye den lengre, men når jeg har jobb så blir det ca 6 timer kanskje. Og det er akkurat perfekt til meg. En sjelden gang kan jeg sove i hele 12 timer! :P Så veldig varierende.

#3 Ia

Ia

Prinsesse

• Medlemmer
  • 1.573 Innlegg:
  • Hunderase:Phalénefrøken og en gresk prins.

Skrevet 12 november 2011 - 12:29

Jeg sover stort sett alt for lite. Jeg sover mellom 3 og 7 timer om natten, og 7 timer er en sjelden glede. Men jeg trykket på 5-8, for at det ikke skulle se så galt ut :lol: Ligger nok på en sånn cirka 5 timer i døgnet.
Og søvnen min er sjelden av god kvalitet.

Det skal sies at når jeg jobber, rundt produksjonstider og sånt, så sover jeg veldig godt. Om det kun er fordi jeg blir sliten vet jeg ikke. Kan hende det har noe å gjøre med at da vet jeg hvor mye jeg trenger det.

Jeg sover også helt sykt mye i helgen :lol:
"Don't you understand, Tink? You mean more to me than anything in this whole world!"
- Peter Pan

Ny blogg!

#4 ida

ida

Mamma

• Medlemmer
  • 7.105 Innlegg:
  • Hunderase:Kokoni og den andre

Skrevet 12 november 2011 - 12:34

Jeg får som regel 5 - 6 timer søvn, men trenger 7 - 8. Jeg sover utrolig godt, men er aldri uthvilt. Svarte ikke i pollen, siden alternativene ble litt feil, hvis du vil se om folk får nok søvn. Det er veldig stor forskjell på 5 og 8 timer med søvn.

#5 SoppenCamilla

SoppenCamilla

Queen Crazy

• Moderator
  • 6.426 Innlegg:
  • Hunderase:Ca De Bou og Italiensk Mynde

Skrevet 12 november 2011 - 06:31

Når jeg ikke må stå opp tidlig (som i dag), for et eller annet, så sover jeg lett 8-10 timer.
Jeg har mye mareritt, det har jeg bestandig hatt (så er liksom vant til det), men sover godt allikevel. :)

I natt sov jeg vel sju timer, og det gikk ok det og, men jeg har ikke så VELDIG lyst til å gjøre dette på daglig basis helt enda. :P
Postet bilde
Soppens Visdomsord

"Internet" - (noun) - Where grammar goes to die.

#6 Mud

Mud

Bikkjeskrulle

• Medlemmer
  • 8.781 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig
  • Hunderase:Puli

Skrevet 12 november 2011 - 07:54

Jeg sov 9 timer tidligere, med god søvnkvalitet. Det er det jeg trenger for å fungere optimalt. Nå er 5 timer med dårlig søvnkvalitet gjennomsnittet..
gammelt nick: Loke

#7 Ingvild

Ingvild

-

• Medlemmer
  • 7.673 Innlegg:
  • Kjønn:Mann

Skrevet 12 november 2011 - 08:07

Jeg sover som oftest mellom 7 og 9 timer. Har sjelden noe jeg MÅ opp til - jeg begynner på skolen klokka åtte én gang i uka, ellers ti og tolv, så da har jeg som oftest muligheten til å sove en halvtime ekstra om jeg føler jeg trenger det. Jeg sovner med en gang, sover godt og det er svært, svært sjelden at jeg våkner i løpet av natten. Er stort sett uthvilt når jeg våkner om morgenen.

#8 tulip

tulip

MsVinegar

• Medlemmer
  • 4.907 Innlegg:
  • Hunderase:Grand Danois x 1

Skrevet 12 november 2011 - 08:47

Jeg sover lite, og som regel meget godt. Men jeg MÅ ha god støtte for nakken, ellers kan jeg sove et døgn og fortsatt ikke være uthvilt.

#9 MaritaS

MaritaS

Shibaslave

• Medlemmer
  • 1.246 Innlegg:
  • Hunderase:Silverfang og Doge

Skrevet 12 november 2011 - 09:15

Sover ganske nøyaktig 8 timer, er det som skal til før jeg våkner av meg selv og er godt uthvilt :)
I aspire to be the person my dog thinks I am

#10 Mardina

Mardina

Husvarm

• Medlemmer
  • 1.258 Innlegg:
  • Hunderase:Blandingshund

Skrevet 12 november 2011 - 09:25

Sover vel ca 8-9 timer og føler meg uthvilt når jeg står opp :)
Stort sett sover jeg godt, men har jeg mange tanker i hodet, kan jeg ligge å vri meg lenge, før jeg sovner :ermm:

#11 OlavEmil

OlavEmil

Husvarm

• Medlemmer
  • 631 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Hunderase:Berner sennen

Skrevet 12 november 2011 - 09:40

Eg søv òg mellom 7 og 9 timar, svara 5 - 8, sjølv om alternativa kunne vere ganske misvisande, som ida seier. Helst vil eg ha 9 - 10 timar, men på grunn av jobb og slikt tøys, så let det seg sjeldan gjere. No er det vorte mykje betre no når eg har fått ny jobb, og kan sove til 0630 i staden for 0415. Merkar òg at eg søv mindre i helgane no :) (har aldri sove veldig mykje i helgane uansett).

Når eg søv, søv eg godt.

#12 Sanne

Sanne

!Mammadalt!

• Medlemmer
  • 1.274 Innlegg:
  • Hunderase:Bichon frisé, norsk lundehund

Skrevet 12 november 2011 - 09:49

Varierer veldig. I perioder sover jeg bare 2-3 timer, mens andre perioder kan jeg sove i 10 timer... Sjelden at jeg føler meg uthvilt når jeg våkner, og dermed går jeg rundt i zombietilstand i 2-3 timer... Dette pga en problematisk nakke og skuldre som medfører veldig mye smerter. Forøvrig har jeg vendt meg til det, så jeg kan holde ut alt fra 12-30 timer på veldig lite søvn. Det er jo langt fra optimalt, men er ikke så mye jeg får gjort med det. Jeg er ung enda, så det gjør liksom ikke så mye sånn sett. Sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel^^ Bruker gjerne 2-4 timer på å sovne også, så da er det klart det ofte blir lite.

Nå for tiden har jeg veldig fin døgnrytme da. Sovner mellom 00:00-03:00 og sover til 07:00-08:00. Selv om jeg må bruke enorme mengder med viljestyrke for å klare det, så kjenner jeg at kroppen og hodet liker det bedre sånn, så da skal det være sånn! :)

Savner deg av hele mitt hjerte, verdens beste Ulrik <3
http://ullteppe.wordpress.com/

#13 Rottisembla

Rottisembla

Husvarm

• Medlemmer
  • 522 Innlegg:
  • Hunderase:Rottweiler

Skrevet 12 november 2011 - 11:39

Sover 6 timer, max 6,5 søv eg meir bikker eg over og blir trøyt igjen.

Så på kveldane hender det eg sitt og håper eg kan legge meg men må venta ellers så vakner eg midt på natta :P
Postet bilde

#14 ingerlise

ingerlise

Bekjent

• Medlemmer
  • 204 Innlegg:

Skrevet 13 november 2011 - 12:12

Søv er oppskrytt. sover ca 7t om natta og 2-3t på dagen men er aldri utkvilt, kan gå lenge uten sovn vis det trengs samme formen uansett. :rolleyes2:

#15 ida

ida

Mamma

• Medlemmer
  • 7.105 Innlegg:
  • Hunderase:Kokoni og den andre

Skrevet 13 november 2011 - 01:02

Søv er oppskrytt. sover ca 7t om natta og 2-3t på dagen men er aldri utkvilt, kan gå lenge uten sovn vis det trengs samme formen uansett. :rolleyes2:

Er det noen grunn til at du sover på dagtid?

#16 Hapzen

Hapzen

Husvarm

• Medlemmer
  • 1.099 Innlegg:

Skrevet 13 november 2011 - 01:29

Eg har også veldig varierte tider, feks nå når eg har tidligvakt klarer eg ikje sove mer enn 3-4 timer om natta og de er av VELDIG dårlig kvalitet (står opp 03:30), jeg klarer ikke "finne roen" og våkner annenhver time for å se på klokken.

Når jeg jobber sent sover jeg mellom 8 og 13 timer, da føler jeg meg heldigvis uthvilt når jeg våkner og sover sammenhengende.

Jeg forsover meg svært skjeldent til jobb, men jeg mistenker at det er på grunn av den dårlige søvnen når eg begynner tidlig :(
Med Vennlig Hilsen Helene
Cairn Terrier-entusiast! :dog_running:

#17 Enits

Enits

Husvarm

• Medlemmer
  • 1.896 Innlegg:
  • Hunderase:Finsk Lapphund

Skrevet 13 november 2011 - 01:30

sover somregel 12 timer hver natt. Aldri uthvilt. Har ikke jobb og har en del sykdom og slikt som gjør det vanskelig for meg å stå opp tidligere.
Men uansett hvor mye eller lite søvn jeg får er jeg aldri uthvilt.
Sover ikke godt. Våkner mye og urolig søvn. hjelper ikke på at jeg må ha medisiner med søvn som bivirkning for å få sove mer enn et par timer.

Enits 

Bloggen! 

#18 RTL

RTL

Crazy doglady, and proud of it!

• Medlemmer
  • 2.962 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig
  • Hunderase:DSG & Aussie

Skrevet 13 november 2011 - 01:37

Sover gjennomsnittlig 3-5 timer - etter at jeg sluttet å sove på dagen, så har jeg fått myyyye mer energi, hvis jeg sover for lenge så blir jeg ikke uthvilt, å blir helt "rar". Merkelig. Lite søvn fungerer for meg.
I'm tired of walking on eggshells so terrified to fail..

#19 Kensington Gate

Kensington Gate

Bekjent

• Medlemmer
  • 462 Innlegg:
  • Hunderase:Collie Langhåret

Skrevet 13 november 2011 - 01:40

Etter at jeg begynte med fast kveldsjobb har jeg en tendens til å rangle om natta, men jeg vil ikke våkne opp etter kl 9, så da blir det som regel 6-7 timer. Foretrekker 8, men heldigvis har jeg såpass god kvalitet på selve sovinga at jeg får maksimalt ut av det, uansett hvor lenge jeg sover. Sovner alltid umiddelbart og sover godt hele natta. Foretrukket søvnmønster er fra 24-08 hver dag, inkl helger, men sånn har det ikke vært på et par år.

Om jeg får for lite søvn, dvs 4 timer eller mindre, eller om jeg er generelt utmattet, har jeg behov for en powernap på dagen, 10 minutter - å, det er så deilig, det! Og så er jeg så heldig at jeg kan sove stort sett hvor som helst og når som helst.
Hilsen Linda

Postet bilde
::: Kensington Gate Collies - Function and beauty in body and mind :::

#20 Bananen

Bananen

Take it to the bow!

• Medlemmer
  • 3.472 Innlegg:
  • Hunderase:Flat coated retriever & Basenji

Skrevet 13 november 2011 - 07:36

Når jeg tenker meg om, så sover jeg ikke så godt, faktisk. Rutinene mine har blitt litt endret med en sambis som trenger vekkehjelp, gjerne når jeg bare har sovet noen timer. Så det resulterer i at jeg ligger på "anke" i sengen, og må sove på sofaen om jeg skal tidlig opp (når jeg må opp, ignorerer jeg vekkerklokkene ...), og drikke masse vann. Og jeg sover faktisk bedre på sofaen, enn det jeg gjør i sengen.

Finne på no' lurt, kanskje!
Postet bilde

http://flatblackdesign.wordpress.com/
Gammelt nick: Anebanana

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere