Hundesonen.no: ang. "test av nytt skin" - Hundesonen.no

Gå til innhold

Viktig:

Vi oppfordrer alle til å komme med sine meninger om hva som er bra, og hva som kan gjøres bedre. Men vi ønsker det i form av konstruktive tilbakemeldinger. På den måten kan vi sammen bidra til et godt og brukervennlig miljø her på Hundesonen.no. Trenger du hjelp til noe? Les gjennom hjelpdelen og søk i forumet før du spør, svaret ligger kanskje i forumet allerede.
Del emne:   twitter email facebook
  • (8 Sider) +
  • « Første
  • 6
  • 7
  • 8
  • Logg inn for å svare
  • Du må logge inn for å svare

ang. "test av nytt skin"

Brukeren er ikke pålogget   Carma Ikon

• kuvøsemums
  • Ikon
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 15-mai 07
  • Kjønn:Kvinne
  • Hunderase:Border collie

Vis innleggBelgerpia, 01 mai 2010 - 22:43 skrev:

Næææ - rotete *ler* - Veldig mye forskjellige farger på skrift, forskjellig størrelser på skrift osv. - too much going on på en måte - det er litt "travelt" - men man blir sikkert vant til det også.

Jeg er helt enig! For mange farger, for mye "rart". Jeg har brukt den nye ganske lenge og jeg overlever jo med den, men foretrekker å beholde den gamle! Nå har jeg byttet tilbake og er veldig lykkelig for det..

Blir det egentlig tatt hensyn til sånt eller er det sånn at det SKAL byttes bare for å bytte, uansett...? En avstemning kanskje...??

Brukeren er pålogget   Mika Ikon

• Nykommer
  • Ikon
  • Ble medlem: 09-november 06

Vis innleggBelgerpia, 01 mai 2010 - 22:43 skrev:

Næææ - rotete *ler* - Veldig mye forskjellige farger på skrift, forskjellig størrelser på skrift osv. - too much going on på en måte - det er litt "travelt" - men man blir sikkert vant til det også.

Hurra! Fant ut hvordan jeg byttet til det gamle :)

Den nye versjonen fikk jeg veldig vondt i hodet av. Tror det er for mye skarpe farger, og som Belgerpia skriver det er for mye som skjer på en gang.

Brukeren er ikke pålogget   SaraS Ikon

• Husvarm
  • Ikon
  • Ble medlem: 02-januar 07
  • Hunderase:Parson, wheaten og beardis
Jeg får halve bilder. Utrolig irriterende!

Brukeren er ikke pålogget   Monica Ikon

• The gift to be loved
  • Ikon
  • Ble medlem: 25-januar 06
  • Hunderase:d/s gårdshund og toller
Håper dere beholder det gamle en gooood stund fremover :innocent:
Postet bilde

Brukeren er ikke pålogget   bcAmira Ikon

• Lydig!
  • Ikon
  • Ble medlem: 07-februar 06
  • Hunderase:Border Collie og Aussie
Hvor er er knappen der jeg kan se de siste oppdaterte trådene? Altså ikke de siste nye innleggende, men oppdateringene på en måte?

EDIT: Haha... fant den!
Postet bilde

Brukeren er ikke pålogget   RTL Ikon

• I just canŽt stop!
  • Ikon
  • Ble medlem: 29-september 06
  • Hunderase:Dansk Svensk Gårdshund
Første inntrykket er bra, men jeg savner et skille når man blar nedigjennom menyen (altså, forsiden), syns i grunnen det var "vanskelig" å finne frem når det lå så tett.
hjemmeside
Bloggen
Dansk Svensk Gårdshund.

Brukeren er ikke pålogget   Espen Ikon

• King of Disco
  • Ikon
  • Gruppe: Admin
  • Ble medlem: 13-november 04
  • Kjønn:Mann

Vis innleggRTL, 02 mai 2010 - 16:47 skrev:

Første inntrykket er bra, men jeg savner et skille når man blar nedigjennom menyen (altså, forsiden), syns i grunnen det var "vanskelig" å finne frem når det lå så tett.

Hvor er det du tenker på? Hvilken meny?
Mvh
Espen

Brukeren er ikke pålogget   Izziebelle Ikon

• Villemann & Vesla
  • Ikon
  • Ble medlem: 20-oktober 07
  • Hunderase:Finsk lapphund x 2
Synes at det har blitt bedre nå. Men synes at understrekingen under forumene gjerne kunne være på den nye også sånn at det er litt lettere å finne frem, det føles litt tyngre å finne frem dit jeg vil synes jeg. Sånn bortsett fra de tingene så synes jeg det er et fint design selv om det gamle var mye mer behagelig og skilte seg mer ut i mengden av forum :)

Brukeren er ikke pålogget   Huldra Ikon

• Gi det pinnedyret en gaffel!
  • Ikon
  • Gruppe: Moderator
  • Ble medlem: 11-februar 06
  • Hunderase:2x Engelsk Springer og 1x Cairn Terrier
Jeg begynner å bli vant til det nye skinnet, men synes fremdeles det er litt vel mange blåfarger. Som Belgerpia sier; det er litt mye som "foregår".. :P

Ellers har jeg de siste to dagene blitt logget ut i hytt og pine igjen.. :( Nesten hver gang jeg trykker meg inn på en ny side (forum, tråd, svar..) så blir jeg logget ut og må logge inn igjen.
Postet bilde
Inntil jeg skriver under med "moderator" er jeg en vanlig bruker, mine meninger reflekterer ikke forumets meninger.

Brukeren er ikke pålogget   Anette Ikon

• Kasteball
  • Ikon
  • Gruppe: Moderator
  • Ble medlem: 26-april 07
  • Hunderase:Engelsk springer spaniel

Vis innleggHuldra, 03 mai 2010 - 11:57 skrev:

Jeg begynner å bli vant til det nye skinnet, men synes fremdeles det er litt vel mange blåfarger. Som Belgerpia sier; det er litt mye som "foregår".. :P

Akkurat det jeg hadde tenkt til å skrive. Skinnet er egentlig helt greit det, men det ser litt rotete ut når det er såpass mange forskjellige blåfarger.

HJEMMESIDE :: BLOGG
Inntil jeg signerer mitt innlegg med "Moderator" er jeg en vanlig bruker, mine meninger reflekterer ikke forumets meninger.

Brukeren er ikke pålogget   Carma Ikon

• kuvøsemums
  • Ikon
  • Ble medlem: 15-mai 07
  • Hunderase:Border collie
Og jeg har tatt en avgjørelse for eget vedkommende! Jeg liker det gamle best og ser ikke hvorfor jeg skal bruke det nye, som jeg synes er rotete og litt "masete". Så jeg kommer til å bruke dette (altså det gamle! :wub: ) til jeg blir tvunget til å skifte, evt til det nye blir bedre enn dette. Så det så... *føle seg som ei gammel sur hurpe*

• Husvarm
  • Ikon
  • Ble medlem: 24-mars 07
  • Hunderase:Tibetansk ape
Ok. Nå skal jeg prøve å være litt kontruktiv.

1. Jeg liker ikke skyggene på skrifta under Hundesonen-banneret. Dessuten er det ikke noen vits i at skrifta er så stor, den hadde ikke trengt å være større enn linkene under. Og hvorfor er det en link for "Hundesonen.no" og en for "Forum" når de leder til samme adresse?

2. Den linja som viser hvor man er (har glemt hva det heter, var det noe med brødsmuler?) er for fremtredende, eller hva jeg skal kalle det. Tre fargede linjer rett under hverandre ser rotete ut. Jeg likte bedre sånn det er på det gamle skinnet, med vanlige tekstlinker som ikke skriker.

3. Rundingene foran hvert forum på hovedsiden er stygge, store og gir ingen mening. :whistle: Kan vi ikke ha noe lignende de som er på det gamle skinnet?

4. De små rundingene foran linkene til underforumene bør i det minste være blå. :)

5. Jeg synes knappene for "Abonner på dette forumet", "Opprett nytt emne" er for store, teksten har for mye luft rundt seg. Jeg likte de gamle bedre.

6. Knappene som hører til hvert innlegg ("Rapport", "Siter" osv) burde vært lysere.

7. Sånn generelt synes jeg den mørkeste blåfargen burde vært lysere. Da blir det mer behagelig å se på.

Positivt:

1. Jeg liker mye bedre snakkeboblene som er foran emnene i hvert forum, enn de rare mappene(?) vi hadde før. :ahappy:

2. ...og jeg begynner å like det nye skinnet bedre og bedre i forhold til det gamle, selv om en del ting fortsatt kræsjer.

Sånn. Håper jeg ikke fremstår som ei sur megge nå. Jeg vil bare prøve å hjelpe... :)

Brukeren er ikke pålogget   Monica Ikon

• The gift to be loved
  • Ikon
  • Ble medlem: 25-januar 06
  • Hunderase:d/s gårdshund og toller

Vis innleggCarma, 03 mai 2010 - 13:04 skrev:

Og jeg har tatt en avgjørelse for eget vedkommende! Jeg liker det gamle best og ser ikke hvorfor jeg skal bruke det nye, som jeg synes er rotete og litt "masete". Så jeg kommer til å bruke dette (altså det gamle! :wub: ) til jeg blir tvunget til å skifte, evt til det nye blir bedre enn dette. Så det så... *føle seg som ei gammel sur hurpe*

Da er jeg også en sur hurpe :P For jeg gidder ikke bytte, selvom det virker som det bare blir mer og mer feil for meg på det gamle. (er vel for å få meg over til det nye).

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor man må bytte layout på et forum så sinnsykt ofte. Andre forum klarer da holde på utseendet?! Og sånn forumet har sett ut før det nyeste kom, så har det gitt forumet et eget preg. Men neida, ikke nå lenger. :aww:
Postet bilde

• King of Disco
  • Ikon

Vis innleggMonica, 03 mai 2010 - 16:55 skrev:

Da er jeg også en sur hurpe :P For jeg gidder ikke bytte, selvom det virker som det bare blir mer og mer feil for meg på det gamle. (er vel for å få meg over til det nye).

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor man må bytte layout på et forum så sinnsykt ofte. Andre forum klarer da holde på utseendet?! Og sånn forumet har sett ut før det nyeste kom, så har det gitt forumet et eget preg. Men neida, ikke nå lenger. :aww:

Alle sider må bytte layout engang imellom for og forbedre seg og få plass til nye ting. Ingen liker det som regel når man bytter, men når man er vendt seg til er det få som vil tilbake.. Vil du tilbake til den første layouten vi hadde? Det har vært mange klager hver gang vi har byttet - men når folk har vendt seg til liker de det bedre.

Dessuten hører man ganske mye på medlemmene når man lar det gamle ligge og gir de mange gode muligheter til og komme med innspill til det nye :)
Mvh
Espen

• King of Disco
  • Ikon

Vis innleggAina&Kaizer, 03 mai 2010 - 13:20 skrev:

Ok. Nå skal jeg prøve å være litt kontruktiv.

1. Jeg liker ikke skyggene på skrifta under Hundesonen-banneret. Dessuten er det ikke noen vits i at skrifta er så stor, den hadde ikke trengt å være større enn linkene under. Og hvorfor er det en link for "Hundesonen.no" og en for "Forum" når de leder til samme adresse?

2. Den linja som viser hvor man er (har glemt hva det heter, var det noe med brødsmuler?) er for fremtredende, eller hva jeg skal kalle det. Tre fargede linjer rett under hverandre ser rotete ut. Jeg likte bedre sånn det er på det gamle skinnet, med vanlige tekstlinker som ikke skriker.

3. Rundingene foran hvert forum på hovedsiden er stygge, store og gir ingen mening. :whistle: Kan vi ikke ha noe lignende de som er på det gamle skinnet?

4. De små rundingene foran linkene til underforumene bør i det minste være blå. :)

5. Jeg synes knappene for "Abonner på dette forumet", "Opprett nytt emne" er for store, teksten har for mye luft rundt seg. Jeg likte de gamle bedre.

6. Knappene som hører til hvert innlegg ("Rapport", "Siter" osv) burde vært lysere.

7. Sånn generelt synes jeg den mørkeste blåfargen burde vært lysere. Da blir det mer behagelig å se på.

Positivt:

1. Jeg liker mye bedre snakkeboblene som er foran emnene i hvert forum, enn de rare mappene(?) vi hadde før. :ahappy:

2. ...og jeg begynner å like det nye skinnet bedre og bedre i forhold til det gamle, selv om en del ting fortsatt kræsjer.

Sånn. Håper jeg ikke fremstår som ei sur megge nå. Jeg vil bare prøve å hjelpe... :)

Det var flotte tilbakemeldinger og noe å jobbe med:) Jeg skal se på tingene du nevner å komme tilbake til deg.
Mvh
Espen

Brukeren er ikke pålogget   Shilamon Ikon

• Diagnose: friluftsgal
  • Ikon
  • Ble medlem: 11-februar 07
  • Hunderase:Gordon setter
Jeg liker dette skinnet vi har nå veldig godt egentlig, men som jeg sa for en stund tilbake er det vanskelig å lese teksten på linjen :

Hundesonen.no-> Drift og utvikling-> Spørsmål og tilbakemeldinger fra medlemmene-> Retningslinjer->Vis nytt innhold-> RSS-feed

Den hvite skriften mot den halvlyse blå bakgrunnen gjør det vanskelig å lese. Muligens svart eller noe hadde vært bedre?
Oppdatert 12.12.09!: Hele siden renovert
"I naturen finnes verken belønning eller straff - bare konsekvenser."

Brukeren er ikke pålogget   Saphire Ikon

• Bekjent
  • Ikon
  • Ble medlem: 20-oktober 09
  • Hunderase:Groenendael
Jeg har ingen problemmer med selve fargen/layouten. Men jeg får opp en feil hver gang jeg skal lese igjennom tråder som har bilder i seg. Da kan jeg plutselig få opp halve bildet, med en annen tråd inni bilde, så enkelte steder er bildet delt opp også. Noen av innleggene kan plutselig ligge før eller midt i et bilde, selv om innlegget egentlig ligger etter bildet. Er det kun på min PC det er slik???
Posted Image

Brukeren er ikke pålogget   Dratini Ikon

• Luskende ullteppe
  • Ikon
  • Ble medlem: 03-juni 07
  • Hunderase:3*ulltepper
Nå har det kommet en stygg gråfarge under siste innlegg (mellom der og hvor man kan skrive nytt innlegg. Fargen harmonerer ikke med resten av forumet :getlost: Og jeg finner den i "Akkurat nå"-tråden (har ikke sett den i andre tråder).

Her er en printscreen:
Vedlagt fil  forum.jpg (42,59K)
Antall nedlastinger: 3
Diskutèr aldri med en idiot, h*n drar deg ned til sitt nivå og vinner på erfaring...
Møt alle stressende situasjoner som en hund... Hvis du ikke kan spise det eller leke med det, så tiss på det og gå din vei!

To err is human, but to really foul things up you need a computer

• (8 Sider) +
  • « Første
  • 6
  • 7
  • 8
  • Logg inn for å svare
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere